Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Boerin » 16 feb 2014 01:07

Ach gewoon het zwart eraf schrapen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 01:21

Boerin schreef:Ach gewoon het zwart eraf schrapen.

Er was geen schrapen meer aan helaas, ik heb alles weggegooid en de ramen en deur opengezet. :cry:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2014 09:40

Heb je ze in een koekenpan met een laagje olie "gefrituurd"? Je kan beter een kookpan nemen en zoveel olie er in doen dat ze blijven drijven en niet de bodem raken. Dan kan je ze nauwelijks laten aanbranden. Maar als ze in een koekenpan de bodem raken (of het vuur veel te hoog staat waardoor de olie verbrandt) is dat wel goed mogelijk. Leuk recept trouwens, kende het niet, ga het ook maar eens maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2014 20:50

Marnix schreef:Heb je ze in een koekenpan met een laagje olie "gefrituurd"? Je kan beter een kookpan nemen en zoveel olie er in doen dat ze blijven drijven en niet de bodem raken. Dan kan je ze nauwelijks laten aanbranden. Maar als ze in een koekenpan de bodem raken (of het vuur veel te hoog staat waardoor de olie verbrandt) is dat wel goed mogelijk. Leuk recept trouwens, kende het niet, ga het ook maar eens maken.

Het is een erg lekker recept inderdaad en je drinkt er bij voorkeur pils bij.

Ze kunnen ook in een frituurpan op 170 graden, maar een panzerotto frituren die niet openbarst is een kunst op zich die ik helaas nog niet geheel versta. En als het misgaat kan je het vet verschonen want je krijg de mozzarella en tomatensaus er echt niet meer uit. De kneep is voorkomen dat er te veel vocht in het deeg zit, want daardoor barsten ze open. Italianen leggen bijvoorbeeld de ingrediënten de avond ervoor al klaar. Ze kunnen ook gebakken worden in de oven op 180-200 graden wat de kans op openbarsten verkleind.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 feb 2014 20:52

Ik zou ze in de oven doen. Ik maakte vroeger van die kaasflappies met bladerdeeg en Italiaanse kazen, maar die deed ik altijd in de oven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2014 20:57

Boerin schreef:Ik zou ze in de oven doen. Ik maakte vroeger van die kaasflappies met bladerdeeg en Italiaanse kazen, maar die deed ik altijd in de oven.

Gister heb ik ze in de oven gedaan, vond ze toch wat minder lekker hoor, wat droger. Maar ik had ook geen olijfolie, misschien lag het daar aan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2014 10:03

Het is wel gezonder :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2014 11:07

Ja, maar ze horen eigenlijk in olijfolie gefrituurd te worden, doch om ze daar heelhuids uit te krijgen is geen gemakkelijke klus! ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2014 11:44

ja, dan moet de olie precies warm genoeg zijn en zo. Je zou een mandje voor in een pan moeten hebben zodat je ze daarin kan frituren en dan ze met het mandje er uit kan halen.... net als bij een frituurpan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2014 20:55

Marnix schreef:ja, dan moet de olie precies warm genoeg zijn en zo. Je zou een mandje voor in een pan moeten hebben zodat je ze daarin kan frituren en dan ze met het mandje er uit kan halen.... net als bij een frituurpan.

Ja dat ook, maar zelfs een mandje biedt geen garanties kan ik uit ervaring zeggen. De soort bloem type "00" schijnt ook nogal bepalend te zijn om het breken van de panzerotti te voorkomen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 feb 2014 22:46

mohamed schreef:Ja, maar ze horen eigenlijk in olijfolie gefrituurd te worden, doch om ze daar heelhuids uit te krijgen is geen gemakkelijke klus! ](*,)

Weet je zeker dat het in olijfolie gefrituurd moet worden en niet in gewone zonnebloemolie.
Olijfolie zo erg verhitten is m.i. niet goed. Kan ik het receptje nog ergens vinden?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2014 00:59

mohamed schreef:Ja, maar ze horen eigenlijk in olijfolie gefrituurd te worden, doch om ze daar heelhuids uit te krijgen is geen gemakkelijke klus! ](*,)

Wilsophie schreef:Weet je zeker dat het in olijfolie gefrituurd moet worden en niet in gewone zonnebloemolie.
Olijfolie zo erg verhitten is m.i. niet goed. Kan ik het receptje nog ergens vinden?

Er zijn meerdere recepten (bijvoorbeeld deze) en mogelijkheden om de panzerotti te bakken of frituren, maar de meeste italianen frituren ze in olijfolie op 170 graden in een jus pan.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 feb 2014 09:50

Ok dank je wel, ik ga dit recept proberen, want ik heb zakjes droge gist.
En ik heb verse frituurolijfolie in mijn pan staan dat is speciaal olie en dan proberen.
Ik maak het deeg dan in de bakmachine denk ik.

500 bloem (00)
Gist (Blokje of 7 gr poeder)
Suiker 1 theelepel
Zout 1 lepel
Olijfolie 1 lepel
125 ml warm water
125 ml warme melk

Daarna 2 uur laten rijzen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2014 11:49

Er moet ook vulling in de panzerotti. Handiger is het om deze video te bekijken en precies hetzelfde te doen als zij. De taal is Italiaans, maar het gaat immers om de beelden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 feb 2014 13:53

Dank je wel, want het is misgegaan door een fout van mij in het programmeren en ik zocht al op You tube want ik ben iemand van het visuele.

Terug naar “Archief”