Christen zijn en dansen kunnen m.i. prima samen, zie daarvoor het oude testament, mits de muziek (en de dans) tot eer van God is. Daarom word hier alleen op christelijke muziek gedanst.
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:![]()
![]()
In een reidans net als David, Galateia ?
Schipje schreef:De oudste hier zou eigenlijk ook een donker buitenkantje moeten hebbenzij danst ook zodra er een ritmisch geluid te horen is. Ze 'danste' zelfs weleens als de buurjongens ergens tegenaan tikten, de kachel of het raam.
Christen zijn en dansen kunnen m.i. prima samen, zie daarvoor het oude testament, mits de muziek (en de dans) tot eer van God is. Daarom word hier alleen op christelijke muziek gedanst.
Galateia schreef:Uhm, in de Oudheid had men heel veel muziek, gewoon voor het plezier. Met een beat, hoor, men kon trommelen.
Galateia schreef:Overigens snap ik best dat dansen en harde muziek niet passen binnen een reformatorische opvoeding.
Schipje schreef:Dat wil nog niet zeggen dat dat niet-religieuze muziek is!
Galateia schreef:Jazeker, mijn kind wordt christelijk opgevoed. En dansen past daar prima bij! Supergaaf. En doet ook wel recht aan zijn Afrikaanse ritme-genen. En toevallig heeft hij een mama die vroeger veel heeft gedanst en - nu ga ik je nog meer shockeren - zo af en toe nog even een zaterdagavond flink gaat dansen. Maar wij zijn geen reformatorische christenen. Wij dansen zelfs in de kerk
Wedervraag: waarom vind jij dat dan niet in een christelijke opvoeding passen?
Schipje schreef:De oudste hier zou eigenlijk ook een donker buitenkantje moeten hebbenzij danst ook zodra er een ritmisch geluid te horen is. Ze 'danste' zelfs weleens als de buurjongens ergens tegenaan tikten, de kachel of het raam.
schelpje3 schreef:Sterkte en wijsheid in de opvoeding.
Galateia schreef:Ik moet bijna een beetje lachen om dat enigszins naieve beeld, dat je dan hebt van de samenleving uit die tijd.
AikonGirl schreef:Haai, ben benieuwd hoe je zoon het wennen vond op school....?
Volgende week mag Ilona een ochtendje wennen.![]()
Wordt ook wennen voor mij zeg. Moet over een maandje elke ochtend om 08.45 bij school zijn.
Vanmorgen werd Ilona pas om die tijd wakker. En dat terwijl ze om 19u in bed ligt.
Hoe laat gaan jullie schoolgaande kinders naar bed?
654321 schreef:Even tips en/ of herkenning gevraagd alsjeblieft:
- Ons zoontje (1,9 jaar) zit sinds een week of 3,4 niet lekker in zn vel. En het word steeds erger... Het begon met de nachten maar nu is hij ook overdag niet te genieten. Maar de nachten zijn het ergste. Hij gaat altijd lief slapen om vervolgens heel vaak huilend wakker te worden. Regelmatig zit er steeds maar een half uur/ 45min tussen en dan huilt hij weer. Hij luisterd wel goed, doet niet eigenwijs ofzo in bed. 's Middags is hij ook altijd blij dat hij ligt, om vervolgens na ong. 30-45min te gaan krijsen.
Ben afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest, deze zegt het ook niet te weten wat het is. Hij is niet ziek/ geen koorts dus volgens de huisarts is het geen oorontsteking of andere ontsteking. Heb slaapmedicatie gekregen maar het helpt NIETS.
In bed nemen bij ons helpt niet; hij blijft wakker, woelen, wil van papa naar mama enz.
Wat moeten we nu doen?
Schipje schreef:Maar volgens mij hebben we het allebei over een ander deel uit die tijd. Jij hebt het over de Oudheid in het algemeen en ik over het Volk van God uit het OT. En het volk van God danstte en sprong en jubelde en zong met toen nog niet-elektronische beat (lees: drum). En daarom mogen wij dat ook. Maar de Joden gebruikten echt geen muziek wat niet tot eer van Hem was hoor! In de hele Bijbelse lijn is duidelijk dat God een gruwel had van hoererij van Zijn volk. Ze waren en zijn Zijn volk, levend tot eer van Hem incl de muziek en de dans. Zie: het gouden kalf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten