Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Bumba » 09 sep 2010 12:19

ajl schreef:ideaal! Wij zijn momenteel op zoek naar een school in Rotterdam en/of omgeving die dat ook heeft. het liefst een chr. school en ook het liefst enigzins in de buurt, maar ik ben er wel achter dat dat nog niet zo makkelijk is.

Is ook ideaal als alle kindjes overblijven! Wij moeten daarentegen wel weer eerder bij het hek staan om op te halen.

Even over het er zijn voor kinderen als ze uit school komen... Ik vraag altijd wat ze gedaan heeft op school en wat ze heeft geleerd, maar steevast is het antwoord: "Oh, weet ik niet" of "Niks bijzonders". Pas 's avonds als ik even bij haar in bed kruip en de dag met haar doorneem, komen de verhalen en de liedjes pas! Ik voel me straks dus echt niet "minder Christelijk" als ze straks uit school naar de BSO zou moeten.......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 sep 2010 12:24

het is ons opgevallen dat Manoël de laatste dagen een snelle oppervlakkige ademhaling heeft.. en dan ook echt snel.. Elke keer viel het ons op als we 's avonds op bed lagen, maar nu merkte ik het vanmorgen ook.. Hij is wel verkouden nu.. weet niet of dat er wat mee te maken heeft.. op internet lees ik ook dat zulke kleine kinderen sneller uitgeput raken van zo'n ademhaling.. zou hij daarom zoveel slapen.. ik dacht dat hij het niet in zn slaap had, maar ik heb nog even opgelet.. en als hij slaapt heeft hij het ook.. maar dan hoor je het niet
mijn vraag is nu zou ik hier mee naar de huisarts moeten en even na laten kijken of niet (ik wil ook niet overkomen als zo'n overbezorgde moeder die voor niks komt ;))

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 12:26

gewoon gaan! Juist bij zo'n klein hummeltje. Als het iets onschuldigs is, dan ben je in ieder geval gerustgesteld.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 sep 2010 12:31

TJ: Wat sneu voor je mannetje :?
Baby's doen de eerste maanden van hun eerste levensjaar alleen maar door de neus ademen.
Dus als die neus verkouden is dan gaat een baby al snel gek ademen om zo toch voldoende lucht te krijgen.
Misschien dat hij wat neusdruppels mag zodat hij vrijer kan ademen??
Succes ermee!

Sterretje: Mag ik vragen waarom je daar zo op staat om je dochter de eerste weken zelf weg te brengen naar psz en school?
Hier zijn de psz en de scholen ook weer begonnen en 2 van onze oppaskinderen gaan hier voor het eerst naar toe.
Het meisje wat naar school gaat heb ik op dag 2 al moeten brengen en halen, het ging prima en ze vond het prachtig dat tante mee ging naar haar school.
Het andere meisje vond het ook heel leuk dat ik haar op haar eerste dag psz wegbracht en ophaalde.
Ze wilde eigenlijk de volgende dag weer en dan door mij weggebracht en gehaald worden.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 sep 2010 12:32

Heeft hij nog verhoging, TJ? Als dat zo is zou ik zeker even bellen/gaan! En als dat niet zo is: als je je ongerust maakt, kun je toch beter even langs de dokter gaan, anders zit je er zelf de hele tijd op te letten en af te vragen wat het is.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 sep 2010 12:43

@ajl: is een gastouder dan niets voor jullie? Dan valt dat gesleep voor de kinderen best mee. 's Morgens voor schooltijd gaan ze naar de gastouder, die brengt ze naar school, op school kunnen ze overblijven en uit school weer met de gastouder mee naar huis. Is in principe hetzelfde als je ze zelf naar school zou brengen en ze op zou halen, je moet alleen 's morgens en 's middags één keer extra 'slepen'.

Wij maken voor de oudste gebruik van gastouderopvang. Ze vindt dit niet altijd leuk, ik merk ook aan haar dat het soms echt een beetje teveel is en omdat haar emotionele toestand op dit moment niet echt op peil is is dat voor mij wel een reden om misschien toch (tijdelijk) te stoppen met werken.

Ik zou er echt niet tegen kunnen om helemaal niet meer te werken, maar als ik merk dat mijn kinderen daardoor niet lekker in hun vel zitten vind ik het wel mijn verantwoordelijkheid (of van mijn man natuurlijk als dat mogelijk is) dat ik er voor ze ben. Als kinderen dat 'gesleep' van en nar opvang en school niet aan kunnen vind ik ook dat je als ouders toch voor een oplossing moet zoeken en dat er dan desnoods toch één van de ouders thuis zou moeten zijn. Schooltijden daarom aanpassen vind ik echt geen goed idee; het geeft voor de ouders meer rust, maar voor de kinderen weet ik het nog zo net niet. Elke dag om 8 uur op school zijn! :shock: Onze dochter ligt dan vaak nog op bed!! Dat zou ze echt niet trekken. En oké, dan zijn ze om 14 uur uit, dan moeten de meeste kinderen tóch nog naar de opvang want bijna niemand werkt alleen die uren onder schooltijd. Nee, ik vind dat echt het probleem verschuiven!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 12:49

Haha, wat een onzin, dat kinderopvang en christelijk zijn iets met elkaar te maken hebben. Sorry hoor, maar dat is erg overdreven. Er zijn genoeg onchristelijke gezinnen, die hierin ook traditioneel zijn.

Wij hebben gewoon mazzel, of misschien ook wel bewust zo hier naartoe gewerkt. Allebei gewoon. Bij het kopen van ons huis, bij alles eigenlijk, hebben we vooruit gedacht. Mijn werk wordt ingeroosterd op uren dat ik dat wil (ik mag zelf mijn rooster maken en de andere docenten worden daar dan omheen geroosterd, voordeel van het geven van vakken waar men moeilijk docenten voor kan vinden :mrgreen: ), ik kan ook veel procenten werken (wel veel werk over voor thuis dan). Na dit schooljaar is het de bedoeling dat ik 80% ga werken op 3 dagen, nu heb ik nog wat ouderschapsverlof.

Mijn man werkt dalijk 60% (nu nog 50%), maar mag zelf zijn uren indelen. Als hij zijn uren maar maakt. Dus dat doet hij gewoon rondom mijn werktijden. Hij moet daar wel heel veel voor inleveren: auto van de zaak (die helemaal werd vergoed, dus geen bijtelling, geen benzine betalen, etc.) en nog veel meer privileges. Velen verklaren hem voor gek. Maar 'er zijn' vindt hij veel belangrijker dan werken.

En tegelijkertijd moeten we er allebei niet aan denken om fulltime thuis te zitten. Maar fulltime werken willen we ook allebei nooit meer. Nou, 140% werken samen en altijd iemand thuis, dat hebben we toch mooi voor elkaar :mrgreen:

En dus hoeven we geen opvang te regelen. Dat is best wel mazzel. Maar als we dat wel zouden moeten doen, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed weten. Dan zou ik een school met alles erop en eraan heel erg belangrijk vinden! Of manlief zou dan huisman worden en ik zou fulltime gaan werken. Maar daar hebben we allebei geen zin in, hoor!

@ajl: in R'dam en omgeving zal toch wel IETS zijn, wat aansluit? Dan is het misschien niet heel erg dichtbij, maar misschien wel veel fijner geregeld met al die opvang er om heen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 12:58

Ik ben een beetje wantrouwig ten aanzien van gastouders. Je hebt mijns inziens toch te weinig toezicht op hun handelen. Ook iemand aan huis, wat sommige collega's van mij hebben, lijkt mij niets. Ik zou daarom ze het liefs s'morgens vroeg willen brengen en gewoon zelf halen of 1 of 2x in de week bso.

En s'morgens om 8.00 uur vind ik niet vroeg, best wel een redelijke tijd. Wij staan altijd ( ook in het weekend) rond 6.00 uur op. De kinderen zijn dan al ruimschoots wakker. Het is maar net wat je gewend bent. :wink: . En of andere schooltijden voor kinderen vermoeider is, weet ik niet. In het buitenland is het altijd al zo en voeren ze deze discussie niet eens. Voor mijn eigen zoon weet ik zeker dat als hij op 1 adres is, dat hij dan het beste gedijt i.p.v naar 3 adressen te moeten zoals het nu op veel scholen is.

@galateia Je moet ook maar beiden kunnen parttimen :wink: . Bij het werk van mijn man is het momenteel gewoon niet mogelijk. Op den duur misschien wel, maar dat duurt nog minimaal een jaar of 6. ik kan ook niet minder uren werken dan ik nu doe en thuis werken is momenteel nog niet aan de orde bij ons kantoor. Een andere baan momenteel ook nog niet, want mijn huidige werkgever is eigenlijk wel erg vrouwvriendelijk. Dus wij zitten met de opvang.

En het zou wel fijn zijn als alles een beetje in de buurt zou zijn, omdat ik niet in Rotterdam werk, maar in Zoetermeer. (dus precies de andere kant op). Mijn man kan dan s'morgens brengen, maar ik moet halen en als ik dan de hele stad door moet crossen, werkt het ook niet. (Daarbij speelt dan het volgende probleem dat wij dan ook nog 1 of meer kinderen op het kdv hebben, die wij ook op moeten halen)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2010 13:01

Pffff, wat een schoolperikelen mensen. Ben stiekem wel een beetje blij dat ik me daar niet druk over hoef te maken :oops: Sommige mensen vinden het lui/stom (zonde van talent) dat ik niet werk, maar ja, als je man van de weeromstuit met 24 uur voorbereiding opgeroepen kan worden, geen familie of vrienden in de buurt hebt en iedere 3 jaar moet verhuizen (soms ook meer) dan heeft het niet veel nut om een baan te gaan zoeken he :roll:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 13:07

ajl schreef:@galateia Je moet ook maar beiden kunnen parttimen :wink: . Bij het werk van mijn man is het momenteel gewoon niet mogelijk. Op den duur misschien wel, maar dat duurt nog minimaal een jaar of 6.

Bij mijn man ook niet. Hij moet er een behoorlijke stap voor terug doen in zijn carriere. Die heeft hij nu dus gewoon opgegeven. Het is en blijft een keuze. (Waarmee ik niet zeg, dat ik vind dat je die MOET maken, laat iedereen vooral doen wat hij/zij zelf wil :mrgreen: )

ajl schreef:ik kan ook niet minder uren werken dan ik nu doe en thuis werken is momenteel nog niet aan de orde bij ons kantoor. Een andere baan momenteel ook nog niet, want mijn huidige werkgever is eigenlijk wel erg vrouwvriendelijk. Dus wij zitten met de opvang.

Jij werkt toch maar 3 dagen?! Dan werk je toch al minder, of ben ik nou blond 8)

ajl schreef:En het zou wel fijn zijn als alles een beetje in de buurt zou zijn, omdat ik niet in Rotterdam werk, maar in Zoetermeer. (dus precies de andere kant op). Mijn man kan dan s'morgens brengen, maar ik moet halen en als ik dan de hele stad door moet crossen, werkt het ook niet. (Daarbij speelt dan het volgende probleem dat wij dan ook nog 1 of meer kinderen op het kdv hebben, die wij ook op moeten halen)

Eigenlijk zou je gewoon het kdv en de school bij elkaar moeten hebben. Hier in de buurt zitten sommige kdv's in hetzelfde gebouw als de basisschool! Zoiets zou dan wel handig zijn. Daar zit dan ook meteen de BSO, enzo.

Sjonge, ik dacht ook altijd, dat het tegenwoordig allemaal wat verplichter was voor scholen om dat allemaal geregeld te hebben!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 13:14

Galateia schreef:
ajl schreef:ik kan ook niet minder uren werken dan ik nu doe en thuis werken is momenteel nog niet aan de orde bij ons kantoor. Een andere baan momenteel ook nog niet, want mijn huidige werkgever is eigenlijk wel erg vrouwvriendelijk. Dus wij zitten met de opvang.

Jij werkt toch maar 3 dagen?! Dan werk je toch al minder, of ben ik nou blond 8)

O wacht, je kan niet minder werken dan 3 dagen! Ik las verkeerd! Nou ja, weet je: op ouder-vriendelijke werkgevers moet je zuinig zijn!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 13:17

Mijn man kan echt niet minder werken, omdat hij op een rechtsgebied werkt in de advocatuur waar niet zoveel mensen in werken. Een functie daarbuiten op zijn rechtsgebied zou alleen de rechterlijke macht zijn, maar daarvoor heeft hij nog te weinig ervaringsjaren. Dus het kan echt nog niet.

Enne...over de kdv die bij de scholen en de bso inzitten, zijn hier ook wel. Alleen vinden wij de onderwijsvorm die dit aanbieden bij ons in de buurt niets. ( en het zou mij trouwens niets verbazen als wij enorm dicht bij elkaar in de buurt wonen :lol:)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 13:18

Tja, mijn man heeft dan nu ook een andere functie. Dat wat hij deed, dat kan gewoon niet parttime.
Ja, wij wonen niet ver van elkaar 8)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 13:19

Rotterdam is erg uitgestrekt, dus je weet het nooit zeker :wink:

Tja ... een andere functie wil mijn man ook wel, maar is nog niet haalbaar.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 sep 2010 13:36

Zijn er echt refoscholen die dat bewust niet aanbieden omdat ze vinden dat een moeder thuis hoort te zijn?! :shock:
Laat ze dan ook maar met een vergoeding komen voor de mensen die dat gewoon niet trekken!

En een beetje flauw dat er direct weer werd gereageerd met: 'de ouders stellen tegenwoordig ook veel te hoge financiële eisen' bladibla. Die zullen er best zijn ja. Maar er zijn o-zo veel mensen die gewoon moeten schrapen om het vol te houden!
Met de beste wil van de wereld, maar dan lukt het echt niet als iemand stopt met werken. Ik kom ze in m'n werk best regelmatig tegen. Dan is het makkelijk praten over 'slechte moeders' vanaf de zijlijn.

Verder is er ook nog iets als talenten ontwikkelen en inzetten. Maar dat schijnt voor vrouwen helemaal niet nodig te zijn. Die hebben tenslotte al kinderen...
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”