Haha, wat een onzin, dat kinderopvang en christelijk zijn iets met elkaar te maken hebben. Sorry hoor, maar dat is erg overdreven. Er zijn genoeg onchristelijke gezinnen, die hierin ook traditioneel zijn.
Wij hebben gewoon mazzel, of misschien ook wel bewust zo hier naartoe gewerkt. Allebei gewoon. Bij het kopen van ons huis, bij alles eigenlijk, hebben we vooruit gedacht. Mijn werk wordt ingeroosterd op uren dat ik dat wil (ik mag zelf mijn rooster maken en de andere docenten worden daar dan omheen geroosterd, voordeel van het geven van vakken waar men moeilijk docenten voor kan vinden

), ik kan ook veel procenten werken (wel veel werk over voor thuis dan). Na dit schooljaar is het de bedoeling dat ik 80% ga werken op 3 dagen, nu heb ik nog wat ouderschapsverlof.
Mijn man werkt dalijk 60% (nu nog 50%), maar mag zelf zijn uren indelen. Als hij zijn uren maar maakt. Dus dat doet hij gewoon rondom mijn werktijden. Hij moet daar wel heel veel voor inleveren: auto van de zaak (die helemaal werd vergoed, dus geen bijtelling, geen benzine betalen, etc.) en nog veel meer privileges. Velen verklaren hem voor gek. Maar 'er zijn' vindt hij veel belangrijker dan werken.
En tegelijkertijd moeten we er allebei niet aan denken om fulltime thuis te zitten. Maar fulltime werken willen we ook allebei nooit meer. Nou, 140% werken samen en altijd iemand thuis, dat hebben we toch mooi voor elkaar
En dus hoeven we geen opvang te regelen. Dat is best wel mazzel. Maar als we dat wel zouden moeten doen, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed weten. Dan zou ik een school met alles erop en eraan heel erg belangrijk vinden! Of manlief zou dan huisman worden en ik zou fulltime gaan werken. Maar daar hebben we allebei geen zin in, hoor!
@ajl: in R'dam en omgeving zal toch wel IETS zijn, wat aansluit? Dan is het misschien niet heel erg dichtbij, maar misschien wel veel fijner geregeld met al die opvang er om heen!