leuk-gemengt en een boedhist;)
als ik dat hoor dan nodigd dat al niet erg uit;)
Als je zou zeggen, het zijn vooral mensen van gergem-vrijgemaakt, maar er gaan ook een paar uit de pinkstergemeente mee, en zelfs een oud-katholiek, dan klinkt het al aantrekkelijker..
Maar stuur het linkje eens, waar vind ik die reis.. niet geschoten, en ach rome altijd nog eens willen zien.
Waarom zou een vrouw van mij houden vraag je :
Omdat ze de smart van het alleen zijn net zo diep kent als ik, en een overeenkomstige ziel zoekt.
Omdat net als ik ze graag God wil dienen, maar de kracht mist om dat alleen te doen.
Omdat ze iemand zoekt die haar liefheeft zonder dat ze angst hoeft te hebben dat diegene wegloopt om een van de vele redenen waarom mensen weglopen.
En omdat ze geniet van de vele kleine genegenheden die ik haar bied, als ze eenmaal mijn hart veroverd heeft.
(o.a. onverwachte originele kleine cadeautjes, gedichten, enzovoorts. Ik mag weinig hebben, maar als ik in een ding WEL uitblink is het daarin)
Maar als ik denk die keren dat ik ECHT verliefd werd (en met diegenen had ik helaas nooit een relatie, lieten zich niet veroveren) was het die enkele keer dat ik GELOOFDE dat diegene door God voorbestemd was.
Blind geloof dat het -ment to be- is, is uiteindelijk de sterkste motivator.
Soms was het zelfs zo dat personen me letterlijk de huid volscholden en ik ze toch het einde vond, wat dat betreft.. verliefdheid maakt blind indeed;)
Als je 'blootstelling' al erg klein is, en je houdt er ook nog eens strenge eisen op na, waarover je niet bereid bent tot compromis, dan lijkt mij dat best relevant.
Klopt, kun je 3 dingen doen :
-Je eisen bijstellen (en dat gaat niet gebeuren)
-Compromie sluiten (dat gaat ook nauwelijks gebeuren, ik word over de jaren eerder strenger dan slapper, zou ik een EXTREEM orthodox gereformeerd meisje (amisch-achtig) treffen en me moeten aanpassen aan dingen die ik "overdreven streng" vind, kan ik daar uit liefde mee leven, maar versoepelen, kun je vergeten.
-grotere blootstelling : klopt, dus moet ik zorgen voor een grotere blootstelling, aan die kwaliteitief geschikte groep.
Alleen is mijn vraag : hoe.
Maakte zij het uit, of jij? Je komt nogal passief over namelijk. Ik probeer het te zeggen met zachtheid, ik ken het probleem, maar het leven wordt daadwerkelijk een stuk makkelijker en mooier als je de touwtjes iets meer in handen neemt. Dat zorgt voor zelfvertrouwen en dan ben je ook aantrekkelijker voor anderen.
Ik ben inderdaad redelijk passief, behalve als ik iets echt wil. Maar dan moet ik dus al een meisje op het oog hebben. Inzet en verwachting zijn vaak aan elkaar gekoppeld, als ik niet echt geloof dat iemand ooit afspreekt, laat staan dat het meer word, zal ik ook weinig iniatief tonen.
Op je vraag zij maakte het uit, maar ik was wel de oorzaak (net als met werk, door een bepaalde opstelling, beinvloed je de keuze die anderen maakten) ik was vooral bezig met zeuren over dingen die ze verkeerd deed/moest veranderen, en zij wilde dat niet. (mijn tolerantie voor bepaald gedrag van haar had ik omlaag geschroeft, waarmee ze OF zou veranderen OF zou weggaan, en het werd het laatste)
Ik moet inderdaad meer iniatief nemen al is passief zijn ook geen slechte eigenschap, zeker als je zo star/koppig als ik kunt zijn, geeft het je iig nog een BEETJE meegaandheid.
Je bent niet zo aantrekkelijk als je je voelt. Sociale vaardigheden. Sommigen hebben ze, anderen niet.
Het is niet iets wat je aan kunt leren, het is als IQ, ja je kunt meer leren of minder leren, maar je kunt niet veranderen wat de aanleg ervoor is. Hoewel gedeeltelijk klopt wat je zegt, je houding is zeker van invloed gaat het zeker niet 1 op 1 op.
Ik vermoed dat er tegenwoordig onder de 30-ers meer (opnieuw) vrijgezellen zitten dan onder 20ers.
Kan zo zijn, maar das niet de groep waar ik op val. Zelden zal ik uit eigen beweging achter iemand van 25 jaar of ouder aanzitten, en die keren dat een 30+ vrouw achter mij aanzat, voelde ik me daar zeer ongemakkelijk bij. Wil nog een gezin, en vind het onverstandig als een vrouw daar op te hoge leeftijd aan begind.
Ik krijg een beetje het gevoel bij je dat het allemaal wel heel erg serieus is. Wordt er ook wel eens gelachen, ook (of juist vooral) om het geloof? Het is erg lastig een vrouw voor je te winnen als je haar het gevoel geeft dat ze langs jouw maatlat wordt gelegd of ze wel voldoet qua geloof. Dat lijkt mij op zijn zachtst gezegd nogal intimiderend. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook bepaalde 'harde eisen', maar die zijn niet zo hard als die van jou (lijken te zijn). Als het in de richting maar enigszins goed zit, ben ik wel bereid te kijken hoe ver we ermee komen. Bij jou lijkt het omgekeerd, je moet eerst weten dat het 100% goed zit voordat je de eerste stap zet.
Ik wil inderdaad eerst weten dat het 100% goed zit voor ik me ECHT inzet. Voor die tijd is ze "een van de vele" daarna is ze "mogelijk de ware" wat een totaal verschillende inzet geeft.
En ja iemand die niet kwa geloof past, komt de voorkeuring niet door, en als ze al verder dan dat komt, en alsnog niet blijkt te kloppen, kap ik of zij het af.
Op geloofsgebied kan en wil ik geen millimeter ruimte geven, en geloof voor me IS het belangrijkste in het leven.
Feitelijk wil ik ook niet dat ik me voor haar HOEF te winnen, maar dat ZIJ degene is die mij probeerd te winnen, en dan kijken of ze al mijn eisen en grenzen weet te doorbreken of bereiken.
Ik heb dan ook zeker geen behoefte om zelf te verslappen, een mooi pak aantrekken is een ding, maar geloof is heilig.
Ik heb zeker humor, maar het gaat inderdaad vooral om geloof.
En ik wil ook graag daarin werken, SAMEN werken.
Orba et Labora : bid en werk.
Iemand hebben om je diepste gevoellens mee te delen, en je liefde aan te betonen is geweldig.
Maar ik heb weinig behoefde aan teveel "uitjes" en andere geld en tijdverspillerij.
Beperkt ja : een kooroptreden, stijldansen, eens wandelen in de natuur, uit eten op zijn tijd, maar niet overdrijven.
Samen een manier uitdenken om de jeugdvereniging beter te maken, of samen iemand pastoraal begeleiden is dan ook veel meer een ding wat me leuk lijkt.
Ik vind juist dat ik te weinig me aan dat orba en labora houd, en zoek juist iemand om elkaar daarin te versterken, niet om elkaar daarvan af te leiden.
Kom je dan echt niet buiten dat christelijke wereldje?
meer dan me lief is.
Ik ben geboren in een ongelovig gezin, en woon midden in de stad ik kom al teveel met de boze buitenwereld in aanraking.
Het lijkt me HEERLIJK om een meisje te vinden uit een megaortodox gezin lekker in haar dorp samen te gaan wonen, vooral nog contact met haar familie te hebben etc.
Ik ben jaloers op die mensen die zo heerlijk beschut opgevoed zijn en bespaard zijn voor wat ik heb moeten meemaken, en wil er zoveel mogelijk nog van meekrijgen als kan.
Soms is dat ook lastig, en soms heb ook ik de neiging om dingen te willen veranderen, maar verander een ding, en als een zuurdesem verziekt het de hele zuil, behoudenheid heeft een reden, dus ik houd me in, ook als ik dingen tegenkom die ik overdreven vind.
Je vraagt me dus te spreken met humor en relativatievermogen waar ik juist wil leren, een Gestrenge broeder worden, iets wat ik nog niet ben, het vraagt aanpassen, soms jezelf voorbijlopen.
Humor, relativeringsvermogen en optimisme. Iemand is eerder geneigd te vragen wat er is als je lacht dan wanneer je serieus kijkt. Ook optimisme werkt erg aantrekkelijk. Met iemand die bij het minste of geringste bij de pakken neer gaat zitten, zou ik ook geen relatie willen. Als het leven alleen maar kommer en kwel is, waarom zou je daar dan bij willen horen.
Eerlijk, dit is serieus. Oefen jezelf in overal (OVERAL!) iets positiefs in te vinden. Stap je in wat hondenpoep, ach, die konden toch een goede poetsbeurt gebruiken. Buis deo opengegaan in je sportas? Ruikt die tenminste lekker de komende tijd. Dat soort dingen.
Als iemand serieus kijkt heb ik de neiging ernaar te luisteren, als iemand zielig doet/is nog meer.
Als iemand te vrolijk doet, dan heb ik veel minder neiging diegene op te zoeken.
Lolbroeken zijn irritant, en als iemand gewoon gelukkig is, dan heeft diegene vaak zo'n druk leven, dat ik er een te klein deel van zou uitmaken, daar bedank ik voor.
Wijsheid komt met lijden, en een romaticus, bij nature, is ook een beetje pessimistisch. Niet alles is verkeerd, maar lekker klagen is gewoon onze nationale sport, die elke kaaskop moet kunnen;)
Ik begin te vermoeden dat dat vooral te maken heeft met wat jij als 'serieus' beschouwt.
Er zijn maar weinig echt serieuze christenen inderdaad, de lijn ligt hoog, niet ieder die zegt Here Here.
En een site waar vooral behoudende chatters komen, waar iedereen die niet christenenlijk is of maar iets zegt dat niet binnen de leer past een tijdelijk of permamente ban krijgt, en waar er vooral over geloofsonderwerpen gesproken word of over pastorale onderwerpen. Dat was het soort sfeer waar ik me in thuisvoel.
Nu is het publiek te divers, te soft en is het niveau van de gesprekken evenredig down the drain gegaan.
Je had 4 goede christenlijke chatrooms :
1 MSN-chatrooms (opgeheven al enkele jaren terug, sommigen misbruikten die service, en de goede moesten lijden onder de kwaden)
2 ronduit-chat (bestaat nog, maar eo heeft zo'n 10 jaar de drempel verlaagd, lees: is afgegleden)
3 funky-fish-chat (was vlak na het oprichten een leuke site, maar nadat ze groot werden, en veranderingen (om geld ermee te verdienen) werden doorgevoegd werd het puin
4 refoweb-chat : is opgeheven
er is gewoon niks voor in de plaats gekomen, niks wat kleinschalig is en een streng toelatingsbeleid houd.
niks zoals die chatrooms van het eerste uur.
Zeg dat maar niet tegen de dame in kwestie.
Komop we mogen realistisch zijn, dat moet ze ook wel aankunnen zeg!
Oei... Weet je wat het probleem is, die meiden, daar steek je tijd en liefde in tot ze over hun 'beschadiging' heen zijn, en dan zien ze dat jij inderdaad niets te bieden hebt en zijn ze zo vertrokken. Zoeken naar kwetsbaarheid is niet de goede weg, hoe goed je het ook bedoelt.
daar raak je inderdaad een punt, ik koppel zorgzaamheid en liefde, in zoverre dat ik een HEKEL heb aan professionele zorg, en me zowel genaaid voel als iemand zorgzaam naar mij is zonder iets meer te willen, als dat iemand gebruik ervan maakt, zonder daar ook de verantwoording aan te koppelen die bij die zorgzaamheid hoort.
Wat je vertelde "ze laten zich oplappen en lopen daarna weg" klopt inderdaad als een bus, en ik kan om zulke trutten goed kwaad worden, want dat is gewoon mensen gebruiken.
Als je niks wilt, prima, maar neem dan ook geen hulp aan.
En als je die wel aanneemd, neem dan ook je verantwoording.
En sja ik denk dan dr moet toch ergens een zijn die wel die juiste balans heeft.
Maar feitelijk moet je dan iemand wiens probleem nooit helemaal opgelost kan worden.
Waardoor ik nodig BLIJF;)
overigens gaan zulke meiden niet weg omdat ik NIKS te bieden heb.. ze waarderen zeker elementen, maar sja opsommend :
*ze willen iemand die er knapper uitziet
*ze willen iemand die WEL een baan heeft (en bij voorkeur een met een HBO-overeenkomstige status en inkomen)
*ze willen iemand die sociaal vaardiger is (beter met mensen)
behalve numer 2 kan ik daar niks aan veranderen, en quite frankly, ik vind het een beetje grof om op zulke punten te selecteren.
Maar feit is gewoon dat veel vrouwen naar een profiel als dat zoeken.
(kwam er ook ooit uit bij een onderzoek in een grote stad "waarom zijn hier zoveel vrijgezelle vrouwen, zijn er te weinig mannen??) uitslag onderzoek : er zijn ruim genoeg mannen, maar 90% van de vrouwen is op zoek naar 10% van de mannen (goedopgeleid, hoog inkomen, blank, goodlooking, en uitgebreid sociaal netwerk)