Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 11 sep 2010 10:44

Afbeelding

Pff, lekkere foto, zeg! Dat ziet er toch niet uit! Om spontaan de slappe lach van te krijgen! :P :lol:
Het heeft voor mij haast zoiets van: ik heb als fotograaf even mijn spiegelreflexcamera met groothoekobjectief bij Dorenbos zo ongeveer in zijn mond gepropt, zodat hij er lekker gróót op staat, en ook nog zijn omgeving. 8)

Nou denk ik niet dat het echt om een enorm groothoekobjectief gaat, maar is het brandpuntafstand toch wat gematigder geweest. Anders zou het perspectief meer uitgerekt zijn. Maar een lange tele is zeer zeker ook niet gebruikt.
Verder is het gezicht van Dorenbos nogal zwaar onderbelicht. Hier was op zijn minst een flitser nodig geweest.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 12 sep 2010 00:00

Gokje, 1D/5D met een 24-70? Zie je vaak zat bij persfotografen als ze geen telelens er op hebben.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jan 2011 10:13

Gier 'opgepakt' als Israëlische spion
De Saoedische autoriteiten hebben een gier 'gearresteerd'. Ze denken dat de vogel spioneerde voor de Israëlische geheime dienst Mossad.

De Saoediërs vermoeden dat het een "Zionistisch complot" betreft, omdat de gier een zendertje aan zijn poot had met daarop een Hebreeuwse tekst. De vogel moest daarom wel door de Mossad getraind zijn.

De werkelijkheid is echter anders. De vogel was gemerkt door de universiteit van Tel Aviv. Israëlische biologen proberen met behulp van de zendertjes de migratiepatronen van de gieren in kaart te brengen.
Het wordt tijd dat de Partij voor de Dieren hier kamervragen over gaat stellen. ;)
Volgens het Saudische strafrecht (zweepslagen, openbare executies) staat deze gier geen prettige toekomst te wachten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2011 10:24

Bij de geheime dienst werken niet altijd de snuggerste gasten, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jan 2011 10:49

Voor wie Duits kan lezen: de smaak van thee lijdt onder klimaatverandering: http://www.orf.at/stories/2034293/

bron: www.orf.at (Oostenrijkse omroep)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jan 2011 17:07

NOS schreef:Dure zoektocht naar briefje van 50

Het openen van een portierraampje is een man uit Waalwijk duur komen te staan. Terwijl de man op de A59 reed, opende z'n vriendin een raam, waardoor een briefje van 50 euro wegwaaide.

De man stopte op de vluchtstrook en ging lopend op zoek naar het geld. Na een melding van een ongeruste passant, zagen surveillerende agenten de man bezig met zijn gevaarlijke zoektocht.

De man kreeg een boete van 280 euro voor het onnodig stilstaan op de vluchtstrook. Daarnaast bleek z'n auto niet APK gekeurd te zijn. Daarvoor kreeg hij een bon van 100 euro. Maar het weggewaaide geld vond hij wel terug.

:lol: :lol:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 jan 2011 18:04

Nou Riska...dat is leedvermaak :lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jan 2011 18:10

Ja, dat is het ook.Niets menselijks is mij vreemd... :lol:
Het was op het radiojournaal en ik heb er hardop om zitten lachen...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2011 19:21

Schitterend, net als die leerling van onze school. Hij was met zijn brommobiel op de snelweg terecht gekomen (zijn TomTom stond niet op snelweg mijden). Goed, bij de eerste afslag ging hij er weer af, maar hij wist de weg niet meer. Dus ja, hij ging maar weer terug over de snelweg. En daar werd hij gepakt, €240,- boete :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2011 15:44

Wetenschappers hebben fossielen gevonden van een uitgestorven berensoort die ... nogal groot was. Grootte: ruim 3 meter, gewicht 1500 kg. Dat is zo groot als een busje. Je zou er maar tegen aanlopen in een donker steegje... Hallo, wilt u alstublieft mijn hoofd weer loslaten...

Afbeelding

http://en.wikipedia.org/wiki/Arctodus_simus

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2011 16:03

Toch ziet hij er aan de zij- en achterkant aaibaar uit :mrgreen:
Ik heb wel eens een docu gezien over een Rus, die te pakken was genomen door een beer, hele gezicht weg :shock:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2011 16:39

schelpje3 schreef:Toch ziet hij er aan de zij- en achterkant aaibaar uit :mrgreen:
Ik heb wel eens een docu gezien over een Rus, die te pakken was genomen door een beer, hele gezicht weg :shock:

Ja, dat is nog het meest linke aan beren, als ze aanvallen bijten ze naar je gezicht.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 feb 2011 16:40

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Toch ziet hij er aan de zij- en achterkant aaibaar uit :mrgreen:

Ja, dat is nog het meest linke aan beren, als ze aanvallen bijten ze naar je gezicht.

Ik dacht een slag met een klauw die je met 1 klap in drie stukken breekt. :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2011 17:05

Faramir schreef:
Mortlach schreef:

Ik dacht een slag met een klauw die je met 1 klap in drie stukken breekt. :)

Beren zijn echt indrukwekkend, en dan denk ik aan beren die nu nog leven: ze kunnen bijvoorbeeld harder rennen dan Usain Bolt. Hoe mobiel die prehistorische beer was, kan ik alleen maar raden. Maar met zijn 3,5 meter en 1500 kilo kan die beer gewoon op je gaan zitten...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2011 17:23

En vooral moederberen zijn heeeeel gevaarlijk. Kom niet in de buurt van hun jongen !
Vreselijk wat ze in het Oostblok uithalen met beren, ring door hun neus en ze moeten dansen op een hete plaat :shock:
Af en toe redden ze zo'n beest, maar die is toch getraumatiseerd voor het leven ?

Terug naar “Archief”