Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hortensia
Mineur
Mineur

Re: Kinderwens

Berichtdoor Hortensia » 16 jan 2010 18:23

Lalage schreef:
Hortensia schreef:
Lalage schreef:Hortensia, hebben jullie die behandeling uiteindelijk ondergaan of niet?

Ja, wij hebben 3 ICSI's achter de rug.

Mag ik vragen waarom jij bewust geen kinderen wilt? Of wil je daar niet over praten?

Dat is denk ik niet zo gepast in dit topic... ik lees hier juist onder andere mee omdat ik me afvraag waarom anderen zo'n sterke kinderwens hebben. Laten we het erop houden dat ik dat oergevoel niet heb. Alle andere redenen die ik kan verzinnen zijn daaraan ondergeschikt, denk ik. Maar hier gaat het over het wel hebben van een kinderwens, toch? Als ik jou vraag waarom je kinderen wil, zal je waarschijnlijk ook wel een aantal redenen kunnen noemen, maar de belangrijkste reden is toch veel meer emotioneel dan verstandelijk?

Even off-topic is niet zo erg toch :wink: Inderdaad, het is een gevoel wat niet is uit te leggen. Dat zal voor jou dan ook gelden. Toch hoor je niet vaak dat vrouwen *uiteindelijk* dat oergevoel niet hebben. Anyway, ieder z'n gevoel. Ik was enkel even benieuwd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2010 18:30

Hortensia schreef:
Lalage schreef:
Hortensia schreef:Mag ik vragen waarom jij bewust geen kinderen wilt? Of wil je daar niet over praten?

Dat is denk ik niet zo gepast in dit topic... ik lees hier juist onder andere mee omdat ik me afvraag waarom anderen zo'n sterke kinderwens hebben. Laten we het erop houden dat ik dat oergevoel niet heb. Alle andere redenen die ik kan verzinnen zijn daaraan ondergeschikt, denk ik. Maar hier gaat het over het wel hebben van een kinderwens, toch? Als ik jou vraag waarom je kinderen wil, zal je waarschijnlijk ook wel een aantal redenen kunnen noemen, maar de belangrijkste reden is toch veel meer emotioneel dan verstandelijk?

Even off-topic is niet zo erg toch :wink: Inderdaad, het is een gevoel wat niet is uit te leggen. Dat zal voor jou dan ook gelden. Toch hoor je niet vaak dat vrouwen *uiteindelijk* dat oergevoel niet hebben. Anyway, ieder z'n gevoel. Ik was enkel even benieuwd.

Ik weet nog niet of ik het uiteindelijk niet heb... misschien komt het nog? Ik ben 28 jaar, dus ik sluit nog niets uit. Aan de andere kant: als tiener was het al duidelijk, dan ging mijn zusje graag oppassen op kleine kinderen, terwijl ik dat liever niet deed (heb dat wel 1x gedaan bij de buren). Mijn talenten liggen gewoon ergens anders. Gelukkig wil mijn zusje wel kinderen :)

Wisten jullie trouwens dat iets van 20% van de vrouwen van mijn generatie kinderloos zal blijven, om wat voor reden dan ook? Dus zo'n uitzondering ben ik helemaal niet.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 16 jan 2010 18:36

Ik heb ook niet gezegd dat jij een uitzondering bent, alleen dat je het niet vaak hoort dat vrouwen geen kinderen willen. Maar wat niet is kan nog komen, dat weet je nooit. Ik denk overigensdat die 20% toch overwegend onvrijwillig kinderlozen zijn. Volgens mij zijn die er meer dan vrijwillig kinderlozen. Maar dat kan ik verder nergens op baseren hoor.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2010 22:31

Hortensia schreef:Ik heb ook niet gezegd dat jij een uitzondering bent, alleen dat je het niet vaak hoort dat vrouwen geen kinderen willen. Maar wat niet is kan nog komen, dat weet je nooit. Ik denk overigensdat die 20% toch overwegend onvrijwillig kinderlozen zijn. Volgens mij zijn die er meer dan vrijwillig kinderlozen. Maar dat kan ik verder nergens op baseren hoor.

Naatuurlijk zullen er een hoop bij zitten... maar ik denk dat er in deze tijd ook nog best veel stellen bijzitten die helemaal geen kinderen willen... en singles die het helemaal niet erg vinden om single te zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2010 23:03

Hortensia schreef:Ik heb ook niet gezegd dat jij een uitzondering bent, alleen dat je het niet vaak hoort dat vrouwen geen kinderen willen. Maar wat niet is kan nog komen, dat weet je nooit. Ik denk overigensdat die 20% toch overwegend onvrijwillig kinderlozen zijn. Volgens mij zijn die er meer dan vrijwillig kinderlozen. Maar dat kan ik verder nergens op baseren hoor.

Als je het percentage vergelijkt met dat van vrouwen van een generatie eerder, zie je een enorme stijging. Dus er zitten waarschijnlijk veel vrouwen bij die bewust geen kinderen willen, vooral onder hoger opgeleiden komt dat voor. Verder krijgen vrouwen steeds later hun eerste kind en dat kan inderdaad wel een toename van het aantal ongewenst kinderloze vrouwen tot gevolg hebben.

Ik heb even wat getallen opgezocht:
Van de Nederlandse vrouwen die 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de 45-jarigen heeft 17 procent geen kinderen gekregen, en van de vrouwen die rond de 30 zijn, verwacht 20 procent geen moeder te worden – onder hoogopgeleide vrouwen is dit een kwart.

De helft van de kinderloze vrouwen kan geen kinderen krijgen of heeft geen partner met wie ze een gezin wil stichten. De andere helft is vrijwillig kinderloos, en dit percentage neemt volgens prognoses van het CBS de komende jaren toe.

bron: http://www.trouw.nl/krantenarchief/2007/04/14/2238826/Kinderloze_vrouw_is__geen_echte_vrouw_.html

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2010 23:05

Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen kinderen en zou er juist wel meer in m'n omgeving willen (alleen niet van mezelf).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jan 2010 13:13

En dat is toch prima ?? Als men single blijft dan is er ook geen man overboord.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 17 jan 2010 14:08

Ik geniet ook van de kids van mijn zussen hoor. Enorm fijn als ze een dagje bij hun suikertante komen :D en ook enorm fijn als ze 's avonds weer naar hun eigen mama gaan en ik uitgeput op de bank hang en mijn eigen ding weer kan doen :mrgreen: .

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 jan 2010 08:56

uitgeput = slapen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jan 2010 11:33

Hortensia schreef:Ik geniet ook van de kids van mijn zussen hoor. Enorm fijn als ze een dagje bij hun suikertante komen :D en ook enorm fijn als ze 's avonds weer naar hun eigen mama gaan en ik uitgeput op de bank hang en mijn eigen ding weer kan doen :mrgreen: .

haha ja, tot nu toe bevalt dat mij ook wel goed :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2010 23:15

Ik ben gisteren een dagje bij mijn zusje geweest en ik heb (bewust) echt genoten van m'n nichtje. :D Heerlijk om zo'n kindje vast te houden zónder direct verdriet te voelen!
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2010 23:20

Knap van je Daphne, zo mag ik dat toch wel formuleren!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2010 23:22

Dankje. 8)

Was wel even een kwestie van de knop omzetten. Maar ja, als ik elke keer dat ik bij m'n zusje ben geweest er verdrietig vandaan kom omdat ik mezelf niet toesta om ook te genieten van kinderen, blijf ik mezelf in de put praten en in m'n verdriet hangen.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2010 23:23

O ja, dus Tuinfluiter, je had gelijk wat betreft het genieten van neefjes en nichtjes! :)
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2010 09:44

Jo'tje en ik hebben er sinds vannacht weer eentje bij! Een dezer dagen ook maar van gaan genieten :)

Terug naar “Archief”