hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 10:33

Slechts een gedeelte van de kosten kun je aftrekken van de belasting. Met nadruk op 'gedeelte', want in de praktijk is het niet zoveel. Op de sites van vergunninghouders staat het een en ander uitgelegd, volgens mij. Misschien ook op www.adoptie.nl. Ik weet namelijk niet uit mijn hoofd welke gedeelten precies, alleen maar dat het een klein gedeelte is :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 10:33

Speedy schreef:
Galateia schreef:Was ik ook wel van plan 8)
Maarre 20... wow, dan moet ik even op zoek naar een grote zak met geld!

Een gekke vraag misschien, (ik kreeg deze recent van vrienden die ook willen gaan adopteren). Zijn de kosten van adoptie ook een aftrekpost voor de belastingen? (Het lijkt net op voorbereidende kosten voor de zorg van kinderen die nog niet onder de kinderbijslag of andere vergoedingsregelingen vallen)

Weet iemand van de (toekomstige)adoptie ouders dat?

Vragen zijn nooit gek :)

Inderdaad is dat zo. Maar vanaf 1-1-2009 helaas niet meer!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 mei 2008 18:52

rosalie83 schreef:
TheKeimpe schreef:Gelukkig is het inderdaad niet zo dat een huwelijk zonder kinderen "minderwaardig" is.

Toch snap ik ook niet hoe mensen huwelijk en kinderen los kunnen koppelen.
Volgens mij staan het "en die twee zullen tot één vlees zijn" en het "weest vruchtbaar en vermenigvuldigt" met elkaar in verband.

Dat je je moest vermenigvuldigen was sowieso een opdracht in het OT. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de aarde nu behoorlijk vol is, én dat er stapels kindjes zijn die dringend hulp en een thuis nodig hebben.

Er zit een rare inconsequentie in je redenering. Waar komen die kindjes vandaan als je geen kindjes meer hoeft te krijgen? Of zorgen we nu alleen nog voor de kindjes die er niet hadden moeten zijn?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mei 2008 18:57

TK: Als er genoeg stellen zijn die minstens twee kinderen krijgen, dan is het niet nodig dat ik ook kinderen krijg om het aantal mensen op aarde hetzelfde te houden. Om mij heen zie ik dat de veel mensen wel kinderen krijgen en vaak ook meer dan twee. Dus dan is het niet noodzakelijk dat wij er ook een paar krijgen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 mei 2008 18:58

TheKeimpe schreef:Er zit een rare inconsequentie in je redenering. Waar komen die kindjes vandaan als je geen kindjes meer hoeft te krijgen? Of zorgen we nu alleen nog voor de kindjes die er niet hadden moeten zijn?

De aarde is behoorlijk overbevolkt, dus we hoeven helemaal geen kinderen te krijgen om het menselijke ras in stand te houden.

Daarnaast begrijp ik niet waarom in de bijbel tal van zaken geestelijk wordt opgevat, maar dat dit nog steeds letterlijk wordt genomen. Je kunt namelijk ook geestelijk vruchtbaar zijn en vermeningvuldigen.

Kortom, weer een sterk staaltje gereformeerde willekeur in de interpretatie van de bijbel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 18:58

TheKeimpe schreef:
rosalie83 schreef:
TheKeimpe schreef:Gelukkig is het inderdaad niet zo dat een huwelijk zonder kinderen "minderwaardig" is.

Volgens mij staan het "en die twee zullen tot één vlees zijn" en het "weest vruchtbaar en vermenigvuldigt" met elkaar in verband.

Dat je je moest vermenigvuldigen was sowieso een opdracht in het OT. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de aarde nu behoorlijk vol is, én dat er stapels kindjes zijn die dringend hulp en een thuis nodig hebben.

Er zit een rare inconsequentie in je redenering. Waar komen die kindjes vandaan als je geen kindjes meer hoeft te krijgen? Of zorgen we nu alleen nog voor de kindjes die er niet hadden moeten zijn?

Wat bedoel je met 'de kindjes die er niet hadden moeten zijn'? :shock:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 19:00

je moet ook niet naar anderen kijken, maar naar jezelf. Het is JOUW persoonlijke opdracht...

Al denk ik niet dat je het zo letterlijk moet nemen dat je perse 2 kinderen op de wereld moet zetten, zo staat het volgens mij niet in de Bijbel.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 19:02

het is volgens mij ook niet direct de bedoeling om het menselijk ras in stand te houden, maar oa om het aantal christelijke/gelovige mensen in stand te houden zodat de wereld niet helemaal 'God-loos' verder leeft.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 19:03

Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 mei 2008 19:12

én dat er stapels kindjes zijn die dringend hulp en een thuis nodig hebben

Deze kindertjes hadden niet geboren hoeven worden, want je hoefde geen kinderen meer te krijgen, aldus rosalie.

@sabra: je weet zelf dat je nu zit te kletsen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 19:21

TheKeimpe schreef:

Deze kindertjes hadden niet geboren hoeven worden, want je hoefde geen kinderen meer te krijgen, aldus rosalie.

@sabra: je weet zelf dat je nu zit te kletsen.

Rosalie heeft het over iets heel anders: kinderen die geboren zijn, maar bij wie het in het leven op de een of andere manier zo gelopen is, dat er geen thuis meer voor ze is.

Deze kinderen zouden niet geboren hoeven zijn? God kende elk kind al voordat het op deze aarde kwam. Elk kind is een prachtig wezen, een schepsel van God. En helaas zijn er genoeg kinderen die niet geboren zijn in een warm gezin. Maar dat betekent niet dat 'ze niet geboren hoefden te worden'.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2008 19:42

TheKeimpe schreef:
rosalie83 schreef:

Het kan aan mij liggen, maar ik snap je niet. Wat ik bedoel is dat de aarde supervol is, dus dat je wat dat betreft geen biologisch eigen kinderen hoeft te krijgen. Maar de kindjes die er al zijn en die geen thuis hebben, daar kan je ook de zorg van op je nemen.

TheKeimpe schreef:

Ook dit begrijp ik niet :|

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 mei 2008 19:54

rosalie83 schreef:
Speedy schreef:
Galateia schreef:Was ik ook wel van plan 8)
Maarre 20... wow, dan moet ik even op zoek naar een grote zak met geld!

Een gekke vraag misschien, (ik kreeg deze recent van vrienden die ook willen gaan adopteren). Zijn de kosten van adoptie ook een aftrekpost voor de belastingen? (Het lijkt net op voorbereidende kosten voor de zorg van kinderen die nog niet onder de kinderbijslag of andere vergoedingsregelingen vallen)

Weet iemand van de (toekomstige)adoptie ouders dat?

Vragen zijn nooit gek :)

Inderdaad is dat zo. Maar vanaf 1-1-2009 helaas niet meer!

Welke gek heeft dat verzonnen? Het is een prachtige manier een gezin te vormen en ook kinderen een toekomst te kunnen bieden. En dat met de CU in de regering. (ik schaam me een beetje dat ik dit niet eerder wist)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 20:34

Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll:

nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.

Ik verbaas me trouwens over je emoticon want ik kan daar nu niet zo blij van worden. Het is juist triest dat er zoveel mensen bij de kerk vandaan gaan.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 21 mei 2008 20:41

lammetje schreef:
Galateia schreef:Maar de kinderen die je krijgt zijn niet per definitie christelijk :roll:

nee daarom moet je dus heel veel kinderen krijgen in de hoop dat er nog 2 bij de kerk blijven.

Sorry, meen je dit nou of is het sarcastisch bedoeld?

Terug naar “Archief”