De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 12:41

Inderdaad heel apart dat men maar blijft beweren, dat de pil abortief werkt. Lees de bijsluiter en je weet dat je bij normaal gebruik geen eisprong hebt. Geen eisprong betekent geen bevruchting. Geen bevruchting betekent geen abortus.

Volgens mij leer je dit toch al in klas 2 van de middelbare school, ofzo?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 12:46

Galateia schreef:Inderdaad heel apart dat men maar blijft beweren, dat de pil abortief werkt. Lees de bijsluiter en je weet dat je bij normaal gebruik geen eisprong hebt. Geen eisprong betekent geen bevruchting. Geen bevruchting betekent geen abortus.

Volgens mij leer je dit toch al in klas 2 van de middelbare school, ofzo?!
ehmmm... nee ik heb dit niet geleerd op de middelbare school :? hmm....
nou ja. ik zal de bijsluiter wel ff pakken. Ik voelde namelijk nog steeds de pijn die ik precies twee weken na het ongesteld zijn altijd voelde. Dan voelde ik de eisprong. Hmm........ tzal wel een constructiefoutje zijn :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 12:48

Ik ben geen dokter en weet het allemaal niet uit mijn hoofd, maar volgens mij wordt er wel een eitje 'gebouwd', maar springt hij uiteindelijk niet. Je kunt volgens mij dus wel voelen dat er een eitje bijna rijp is. Maar hij zal niet springen...

Ofzoiets :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 13:30

hmmm... oke dan :) vanavond beginnen met de nieuwe pil (microgynon 20) 1/3e minder hormonen zitten er in (dan Microgynon30) dus ik ben benieuwd of ik hier nog wat van merk....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 apr 2008 13:40

INDERDAAD, DAT MISVERSTAND MOET DE WERELD UIT :) de pil werkt op drie verschillende manieren: ten eerste wordt er minder FSH en LH afgegeven waardoor het rijpingsproces van het eitje wordt geremd etc, ten tweede verdikt de slijmprop in je baarmoeder zodat het sperma er niet bij kan en ten derde wordt de binnenlaag slijm in je baarmoeder minder aangemaakt en inderdaad, een eventueel embryootje kan zich niet nestelen. Alleen dat embryootje is er dus niet aangezien er geen bevruchting heeft plaats gevonden.

DIT GELDT TEVENS VOOR DE MIRENA SPIRAAL. Aangezien iedereen denkt dat het spiraaltje wel abortief werkt. Dit is dus niet zo.

Wat WEL abortief werkt is het KOPERHOUDEND spiraaltje dat je ook als anticonceptie kunt nemen maar meestal gebruikt wordt als morning after.

Ik adviseer iedereen even de NHG standaard anticonceptie door te lezen :)

Ik ben overigens ook geen dokter maar heb dit moeten leren voor mijn tentamen vorige week :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 13:42

Lorijntje schreef:INDERDAAD, DAT MISVERSTAND MOET DE WERELD UIT :) de pil werkt op drie verschillende manieren: ten eerste wordt er minder FSH en LH afgegeven waardoor het rijpingsproces van het eitje wordt geremd etc, ten tweede verdikt de slijmprop in je baarmoeder zodat het sperma er niet bij kan en ten derde wordt de binnenlaag slijm in je baarmoeder minder aangemaakt en inderdaad, een eventueel embryootje kan zich niet nestelen. Alleen dat embryootje is er dus niet aangezien er geen bevruchting heeft plaats gevonden.

DIT GELDT TEVENS VOOR DE MIRENA SPIRAAL. Aangezien iedereen denkt dat het spiraaltje wel abortief werkt. Dit is dus niet zo.

Wat WEL abortief werkt is het KOPERHOUDEND spiraaltje dat je ook als anticonceptie kunt nemen maar meestal gebruikt wordt als morning after.

Ik adviseer iedereen even de NHG standaard anticonceptie door te lezen :)

Ik ben overigens ook geen dokter maar heb dit moeten leren voor mijn tentamen vorige week :)
Haha dan kan je mooi meepraten nu :wink: en pff wat een wijsheid zeg 8)
wat goed dat ik bovenstaande nu weet, want dat wist ik echt allemaal niet. Vandaar dat het eventjes kan duren als je gestopt bent met de pil om zwanger te worden... het slijmvlies moet dan toch weer uitdunnen zeg maar? (of klinkt dat rot??)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 apr 2008 13:47

Je bent DIRECT weer vrubchtbaar na het stoppen met de pil!!
Dat is een tweede misverstand :)
Denk maar eens aan al die mensen die perongeluk een pil vergaten en zwanger werden..Wanneer je niet direct zwanger zou kunnen worden deed men niet zo moeilijk over het vergeten van een pil..

Je bent NIET direct weer vruchtbaar na het stoppen van de PRIKPIL, die wordt dan ook afgeraden als je binnen twee jaar zwanger wilt worden.

Ook het implantatiestaafje IMPLANON zit er natuurlijk voor een tijdje dus daar word je ook niet zomaar zwanger mee maar na het stoppen van de gewone orale anticonceptiepil ben je vruchtbaar.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 14:14

Lorijntje schreef:Je bent DIRECT weer vrubchtbaar na het stoppen met de pil!!
Dat is een tweede misverstand :)
Denk maar eens aan al die mensen die perongeluk een pil vergaten en zwanger werden..Wanneer je niet direct zwanger zou kunnen worden deed men niet zo moeilijk over het vergeten van een pil..

Je bent NIET direct weer vruchtbaar na het stoppen van de PRIKPIL, die wordt dan ook afgeraden als je binnen twee jaar zwanger wilt worden.

Ook het implantatiestaafje IMPLANON zit er natuurlijk voor een tijdje dus daar word je ook niet zomaar zwanger mee maar na het stoppen van de gewone orale anticonceptiepil ben je vruchtbaar.
O oke.. weer wat geleerd! Kan je nagaan al die misverstanden....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 apr 2008 14:18

klopt ...en ik kan het weten :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 14:23

ajl schreef:klopt ...en ik kan het weten :wink:

Haha... pil een keer vergeten? :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 apr 2008 14:26

Nee, haha

Halverwege de strip hadden we het over kinderen gehad. We zijn toen tot de conclusie gekomen dat een kleintje meer dan welkom was en ik ben gestopt en niet meer ongesteld geworden. Dus het kan snel gaan.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 apr 2008 14:35

Wouw Lorijntje, wat weet jij er veel vanaf! :D

Khoor hier egt voor het eerst dat je dus wel direct zwanger kan zijn zodra je stopt enz. Dacht egt dat je de eerste 3 maanden dan nog niet zwanger kon raken! :shock: In ieder geval mooi dat iedereen steeds weer wat anders weet, zo kunnen we mekaar blijven helpen! ;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 apr 2008 14:36

Halverwege de strip hadden we het over kinderen gehad. We zijn toen tot de conclusie gekomen dat een kleintje meer dan welkom was en ik ben gestopt en niet meer ongesteld geworden. Dus het kan snel gaan.

:lol:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 14:37

dat denken echt heel veel mensen dat het na de pil lang kan duren voordat je zwanger raakt dat kan maar komt niet door de pil. want als je 1 dag vergeet kun je toch ook zwager raken? dus eigenlijk is het heel logisch vind ik.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 15:34

liefie schreef:dat denken echt heel veel mensen dat het na de pil lang kan duren voordat je zwanger raakt dat kan maar komt niet door de pil. want als je 1 dag vergeet kun je toch ook zwager raken? dus eigenlijk is het heel logisch vind ik.
ja haha daar heb je gelijk in. Had ik ff niet aan gedacht :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”