mamavansophie schreef:Lijkt me echt wel een heel zwaar traject van adoptie... petje af voor degenen die het ondergaan!
Zoals Rosalie hierboven al zei: het bestaat voornamelijk uit sparen en heel veel geduld hebben. Alhoewel ik het nu wel 'zwaarder' vind worden dan afgelopen maanden/jaar. Wij hebben deze week de verplichte voorlichting afgerond en moeten nu wachten op het gezinsonderzoek en kunnen nu dus een paar maanden niks doen. We waren zo met die cursus bezig en nu ineens staan we zeg maar stil. Ik slaap er al een paar nachten beroerd van... maar dat zal ook wel overgaan. Uiteindelijk heb ik geen andere keus

*Annet* schreef:ja eh weet je, normaal gesproken vraag je toch ook zomaar niet aan iemand hoeveel kinderen hij/zij wilt.
Nou, je kunt altijd naar iemands toekomstdromen vragen, toch? En bij adoptie kun je gewoon vragen hoeveel procedures iemand van plan is om te doorlopen. Het blijft toch een beetje een zakelijke aangelegenheid, het hele proces. Uiteraard geheel afhankelijk van hoeveel geld er is, hoe het gaat met eventuele al aanwezige kinderen, etc. Maar het blijft altijd een hele bewuste keuze om het traject in te stappen of niet. Het is niet zo dat iemand probeert zwanger te worden, maar het lukt niet, bijvoorbeeld.