Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 04 mei 2007 16:21

liisje schreef:Laat ik me ook eens hier melden voor een steun (tje) in de rug
4,5 jaar geleden woog ik tussen de 60 en 65 kilo in en was 1,68 lang.

Door zwangerschap , stoppen met roken en niet lekker in mijn vel zitten is daar in 9 mnd tijd 34 kilo bij aan gekomen. Wat er niet meer afgegaan is tot 2 ,5 jaar geleden. Toen viel ik (door sporten en letten op mijn eetpatroon) 5 kilo af in 3 mnd tijd ,en toen bleek ik weer zwanger te zijn en viel nog eens 5 kilo af ,Maar de laatste 3 weken van de zwangerschap en de tijd erna bleef ik maar aankomen ,waardoor ik in Maart dit jaar 104 kilo woog.
Sinds 25 mrt ben ik begonnen met afvallen en nu woog ik vanmorgen nog (maar) 97,5

Ik hoop zo door te gaan (mag iets langzamer)

Dat lees je zo vaak dat er door zwangerschap veel kilo's aankomen... Maar wel heel goed dat je aan het afvallen bent! Wens je veel succes en zie je wel op dit forum.

Ik val zelf nu al 2 a 3 weken af en ben nu 2,5 kilo kwijt. Het gaat langzaam maar dat vind ik niet erg. Weeg ook rond de 67 dus misschien dat het daaraan ligt. Je hoort namelijk vaker dat mensen die wat meer wegen ook sneller kunnen afvallen. Was bij familie van mij ook het geval.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 06 mei 2007 11:29

brede heupen/boven benen zijn gewoon ontzettend vervelend.
l'étre noemde ze boomstammen, de mijne zijn walrussen :wink:

ik kan gewoon niet een rok aan zonder dat ik daaronder een panty(heb ik nooit aan in de zomer) of een broekje er onder aan heb.
Dat was ik dus pas even vergeten, en had ik dus 2 brandplekken op mn benen zitten van het schuren.
Dat vind ik dus een goede reden om op dieet te gaan (ik moet alleen nog even de dieetiste bellen voor een afspraak :mrgreen: )
en vind ik het dus best lastig voor te stellen dat je met een buikje of onderkin niet tevreden bent, ik snap het wel maar... tja :)
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mei 2007 16:59

daatje schreef:ik kan gewoon niet een rok aan zonder dat ik daaronder een panty(heb ik nooit aan in de zomer) of een broekje er onder aan heb.
Dat was ik dus pas even vergeten, en had ik dus 2 brandplekken op mn benen zitten van het schuren.

zooo enorm herkenbaar. Dat is ook behoorlijk pijnlijk.
ben blij dat ik dat nu gelukkig niet meer zo heb. Scheelt ook dat ik nu veel meer in broek loop ipv rok :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 mei 2007 08:45

Gerdien B. schreef:
daatje schreef:ik kan gewoon niet een rok aan zonder dat ik daaronder een panty(heb ik nooit aan in de zomer) of een broekje er onder aan heb.

ben blij dat ik dat nu gelukkig niet meer zo heb. Scheelt ook dat ik nu veel meer in broek loop ipv rok :lol:

*Herkent het ook* :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 mei 2007 08:46

Gerdien B. schreef:

Had ik idd ook enorm last van, en het is nu ik ben afgevallen over...! Echt een bevrijding:D
De moeite waard om af te vallen Daatje!! Succes!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mei 2007 09:43

Ben vanmorgen vol goede moed begonnen met.... Sonja Bakker..

Samen met husband ga ik ervoor. Het moet nu maar eens klaar zijn met dat overtollig vet :lol:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 mei 2007 09:48

Succes!

Als je precies doet wat er staat val je af!

Ik doe de weekenden niet of nauwelijks...en bij mij gaat het daarom heel langzaam. Maar ja..ze zeggen ook dat het weer beter is om langzaam af te vallen. Anders krijg je weer dat jojoeffect en daar zit ik ook niet op te wachten!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 07 mei 2007 10:09

Ja klopt, je kunt wel een crashdieet gaan doen maar dat werkt niet. Heb een keer het soepdieet gedaan, heb het een week volgehouden alleen op een soep, groenten en fruit te leven. Ik voelde me toen vet beroerd en toen ik normaal ging eten waren die 3,5 kilo die ik was afgevallen er gewoon weer aan haha.

Mijn vader wil nu gaan sonja bakkeren maar dan moet iedereen thuis meedoen. Hoop dat het lukt want met zn allen gaat het beter dan alleen. En als er toch geen snoep of vet avondeten is, is afvallen een stuk gemakkelijker.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mei 2007 11:06

Ansje schreef:Succes!

Als je precies doet wat er staat val je af!

Ik doe de weekenden niet of nauwelijks...en bij mij gaat het daarom heel langzaam. Maar ja..ze zeggen ook dat het weer beter is om langzaam af te vallen. Anders krijg je weer dat jojoeffect en daar zit ik ook niet op te wachten!

Dankje!

Hmz, ik heb vandaag al een evergreen vervangen voor een sultana.. Is dat erg? :P

@dorine88, ik doe het ook samen met mn man.. En we hebben vanmorgen al drie keer aan de telefoon gehangen hoe het ermee was.. Samen is het wel makkelijker. Ik ben helemaal geen kookheldin dus als ik dan ook nog eens verschillende dingen op tafel moet gaan zetten dan sta ik de hele dag in de keuken denk ik.

Minimaal 5 kilo, max 10 kilo.. Let's go!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2007 17:31

Mijn weegschaal geeft nog steeds hetzelfde aan, nog steeds maar die twee kilootjes, die er in twee maanden ofzo af gegaan zijn. Misschien is dat wel goed, maar wel irritant langzaam.
Maar kwam ik vrijdag bij mijn zus:' He, ben jij afgevallen?'
Vandaag mijn collega:' Jij Sonja Bakkert toch niet OOK?'
Hoezo?
'Je bent afgevallen, toch?'

Grijns, ik mis een deel van mijn onderkin, dus het kan kloppen, al is het niet afvallen, tenninste, niet op de weegschaal, misschien dat ik eindelijk toch vet omzet in spieren ofzoiets, als dat kan :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mei 2007 19:27

Vet omzetten in spieren kan hoor.

Mensen die ineens heel fanatiek gaan sporten hebben wel meer last van gewichtsverhoging, maar dat komt alleen maar omdat je spiermassa aan het kweken bent.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 mei 2007 20:02

Ik begin dit een leuk topic te vinden. Omdat ik namelijk ook aan het afvallen ben begonnen! En het gaat best goed!!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mei 2007 20:03

Hoe lang ben je al bezig en hoeveel ben je al kwijt?? :roll: :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 mei 2007 20:05

Ik ben een week of 6 geleden gestopt met het nemen van snacks, sauzijnenbroodjes etc tussen de middag in ons bedrijfsrestaurant :oops: Daardoor gingen er 2 kilo's af, dus dat schoot niet op. Nu ben ik vorige week begonnen met Herbalife. Ik dacht echt, dit wordt trek hebben tussendoor, nou het was natuurlijk wel even wennen, maar het valt me zo reuze mee, en daar ben ik zooo blij mee! :) Zaterdag weer gewogen, in een krappe week tijd 2,5 kilo eraf!! :D Dus vol goede moed verder! Eind van deze week ga ik me weer wegen, en ook meten, want ik ben ook benieuwd hoeveel centimeters er dan af zijn! :lol:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mei 2007 20:09

rosalie83 schreef:Ik ben een week of 6 geleden gestopt met het nemen van snacks, sauzijnenbroodjes etc tussen de middag in ons bedrijfsrestaurant :oops: Daardoor gingen er 2 kilo's af, dus dat schoot niet op. Nu ben ik vorige week begonnen met Herbalife. Ik dacht echt, dit wordt trek hebben tussendoor, nou het was natuurlijk wel even wennen, maar het valt me zo reuze mee, en daar ben ik zooo blij mee! :) Zaterdag weer gewogen, in een krappe week tijd 2,5 kilo eraf!! :D Dus vol goede moed verder! Eind van deze week ga ik me weer wegen, en ook meten, want ik ben ook benieuwd hoeveel centimeters er dan af zijn! :lol:

Herbalife!
Ja, dat werkt wel. Heb ik ook een keer gedaan en ben er toen 15 kilo mee afgevallen.
Alleen om op gewicht te blijven moest je eigenlijk altijd 1 shake op een dag nemen, en dat zag ik niet zitten. Ik had al een half jaar shakes gedronken en was € 1000,-- lichter.
Vervolgens werd er toen ook nog gevraagd of ik distributeur wilde worden en mocht ik een boekje lezen wat wel binnen 24 uur weer terugmoest.
En toen kwam ik erachter dat Herbalife een soort pyramidespel was waar ik niet meer aan mee wilde doen.
Ik ben toen dus gestopt en binnen de kortste keren zaten alle kilo's er weer aan! :shock:

Maar dat even buiten beschouwing :wink: Je valt er in iedergeval van af! :D

Terug naar “Archief”