Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 04 sep 2006 23:31

Ehm, bij het idee dat twee mannen alleen al samen zoenden ging ik al walgen eigenlijk... En nu heb ik gezien dat zo'n relatie net zo mooi kan zijn en dat er echt liefde was. Dus in die zin is mijn beeld van homo's veranderd.

En idd wat jij zegt het was eerder een mooi liefdesverhaal.

En dan kwam er nog bij dat beide mannen leuk waren om naar te kijken 8)

Maar goed, nogmaals, of ik het al dan niet goed keur laat ik nu ff buiten beschouwing.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 05 sep 2006 15:25

Gerdien B. schreef:
Vandaar dat ik heel erg voorzichtig ben wanneer mensen zeker mogen weten dat God iets aan hun heeft duidelij gemaakt.
Als God iets duidelijk maakt aan jou, dan weet je heel goed dat het God is die het zegt. Het is zeer moeilijk te omschrijven wat voor zekerheid dat is.

Bedankt. Dat is ook helemaal mijn visie... Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die celibatair enh alleen blijven omdat zij geloven dat God dat in Zijn Woord van hen vraagt. Ik ga daar nooit tegen in en heb daar respect voor.

Maar God geeft anderen meer ruimte, of andere ruimte. Ik denk dat we daar nooit een oordeel over mogen vellen...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2006 16:39

En dan kwam er nog bij dat beide mannen leuk waren om naar te kijken 8)

Eigenlijk krijg ik bij 2 zoenende mannen ook minder snel een raar gevoel dan bij 2 zoenende vrouwen. Dat zal omgekeerd ook zo zijn ws. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 sep 2006 16:57

Twee zoenende mannen vind ik uitermate onplezierig om te zien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2006 17:01

Optimatus schreef:Twee zoenende mannen vind ik uitermate onplezierig om te zien.

En 2 zoenende vrouwen minder onplezierig?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 sep 2006 17:06

Optimatus schreef:Twee zoenende mannen vind ik uitermate onplezierig om te zien.

Tja, je zou je eens af moeten vragen waarom dat zo is. Ik vind bijvoorbeeld mensen met afgehakte ledenmaten bijzonder onplezierig om te zien, of AIDS-babies, of geweld op televisie. Maar dat komt omdat ik dan getuige ben van het leed dat mijn naasten lijden. Je zou toch denken dat 2 mannen die zoenen daar geen leed aan beleven, dus daar kan mijn weerstand tegen dat beeld niet vandaan komen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 05 sep 2006 17:09

Smurffie schreef:

Ik wel. :) En hoewel dat mischien niet zo consequent is, kan dat zelfs een 'plezierige' aanblik zijn.
Maar dat is mischien meer een hormonale kwestie, dat de vraag of je het één daarom meer afwijst dan het ander. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2006 17:15

MrSokkie schreef:

Tja, je zou je eens af moeten vragen waarom dat zo is. Ik vind bijvoorbeeld mensen met afgehakte ledenmaten bijzonder onplezierig om te zien, of AIDS-babies, of geweld op televisie. Maar dat komt omdat ik dan getuige ben van het leed dat mijn naasten lijden. Je zou toch denken dat 2 mannen die zoenen daar geen leed aan beleven, dus daar kan mijn weerstand tegen dat beeld niet vandaan komen.

Maar dat heeft toch niets met elkaar te maken? tussen onplezierig en onplezierig zit wel een verschil. Het is gewoon iets wat je als hetero zijnde niet kan vatten, iets wat niet klopt. Een bepaalde afkeer.

Zo heb ik dat wel eens gehad met een spin op mijn been. Mijn eerste neiging was; opstaan en in het rond springen en vooral heel hard gillen. Ik heb me vermand en heb het beest gewoon laten lopen (was geen er grote spin trouwens). Ondertussen heb ik er héél diep over nagedacht; Waarom zijn ze eng, waar komt die angst vandaan, wat kunnen ze me doen..nog steeds starend naar de spin die steeds verder omhoog liep. sindsdien durf ik spinnen in ieder geval zelf van mn kamer te halen enzo. Het is ook een schrikreactie; opééns een spin op je lijf, whaaaa!

Ik denk, dat als je jezelf toestaat om langer te kijken, dat je er vanzelf aan went. zo ook met zoenende mannen. Je hebt de neiging om gelijk je hoofd om te draaien en je kunt een walging niet onderdrukken. Tip; Verman jezelf en kijk eens langer dan 10 seconden. ik denk dat het een stuk scheelt :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 sep 2006 17:16

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:

Ik wel. :) En hoewel dat mischien niet zo consequent is, kan dat zelfs een 'plezierige' aanblik zijn.
Maar dat is mischien meer een hormonale kwestie, dat de vraag of je het één daarom meer afwijst dan het ander. :P

Ik weet het wel zeker, denk ik :mrgreen:

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 05 sep 2006 18:19

eens langer dan 10 seconden

Ik denk niet dat ik dat 10 seconden kan volhouden. Zelfs als twee mannen hand in hand lopen, kijk ik al een andere kant op.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2006 18:22

Dat heb ik weer niet, maar ik wel als ze aan het zoenen zijn.
Dat doe ik ook bij hetero stellen. Op het station staat er altijd wel een stelletje zo mega klef te wezen en daar houd ik niet van. Doe dat maar als je samen bent.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 sep 2006 18:37

Het maakt mij niet zoveel uit wie waar staat te zoenen. Op mijn werk is er toen ophef over geweest, o, ja, en ze liepen hand in hand, zo vréémd, en als ze zoenen, nou bah! Ik zat er bij van, oké, waar gaat dit in vredesnaam over. Alhoewel ik er niet achter sta, ga ik me niet bemoeien met het feit dat ze homoseksueel zijn, en ik laat ze net zo goed in hun waarde als heterostellen. Het zijn heel normale mensen, niets meer, niets minder. Ik vind ook dat het je plicht is om als christen zo te denken.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 sep 2006 19:11

Ik vind het net als Gerdien altijd vervelend als twee mensen zoenen waar je bij zit of staat, vooral met Openbaar Vervoer. Gelukkig kun je ook nog uit het raam kijken of de krant lezen. :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 sep 2006 19:14

Inderdaad, alhoewel ik me er zelf ook wel schuldig aan heb gemaakt hou ik niet zo van geklef in het openbaar :wink:

Waarom kijken mensen altijd zo raar als mannen hand in hand lopen maar niet als vrouwen dat doen? Ik weet nog wel dat ik met Napoleon hand in hand over de pier in Scheveningen liep en dat diverse, voornamelijk reformatorische, mensen ons verwerpelijke blikken toewierpen.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 05 sep 2006 19:17

marina87 schreef:Ik vind het net als Gerdien altijd vervelend als twee mensen zoenen waar je bij zit of staat, vooral met Openbaar Vervoer. Gelukkig kun je ook nog uit het raam kijken of de krant lezen. :wink:
hm ja precies :?
ik zat dat pas in de bus (schoolbus ;) ) en zag een stelletje, voor een winkeldeur zoenen.. :? dan denk ik ook van: wil je nou dat iedereen ziet dat je een vriendje/vriendin hebt offe?? :roll:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Terug naar “Archief”