Moderator: Moderafo's
André schreef:Weet je dat wel héél zeker?rafaell schreef:Ik kan je opmerking in het geheel niet plaatsen, de leeftijdsfase van recalcitrant zijn heb ik inmiddels wel gehad
Als ik je onderschrift lees heb ik mijn twijfels.....
Sabra schreef:Ik heb eigenlijk weinig behoefte om je vragen te beantwoorden.
Het lijkt mij wel duidelijk over wel geloof ik spreek. Misschien moet je je afvragen op welk forum je je bevindt.
Zo komen we niet verder he. Goed, dan vraag ik het anders: op welke manier vormt dat - dat niet verenigbaar zijn - concreet een probleem?
Wie spreekt er over een probleem?
Moet iets een probleem zijn alvorens je handelt?
Ik beschouw een belijdenis als een mening - een mening over God en aanverwante zaken. Maar om jou tegemoet te komen mag je het ook als volgt lezen: de gezonde oplossing lijkt mij niet het verkrampt censureren van andere belijdenissen.
Er is totaal geen sprake van verkrampt censureren als je op een christelijk forum een lid verzoekt om de door haar geciteerde shahada te verwijderen. Die belijdenis strookt in geen enkel opzicht met hetgeen de mensen van refoweb bindt, zoals dat verwoord is in het Apostolicum.
Collateral schreef:[
Je houdt meer van het plaatsen van niet al te genuanceerde statements waarvan je hoopt dat er niet al te inhoudelijk op wordt ingegaan?
Dan lijkt me de noemer 'het geloof' nog wel wat pretentieus. Bovendien hou ik van duidelijkheid en lijkt me niet onredelijk om daar iets meer van te vragen
Maar goed, de essentie van het christelijke geloof is dus in het geding volgens jou, en dat is je probleem (zoals je eerder antwoordde).
Jij en ik. Je probleem is tweeledig, weet je nog?
Nee, maar in dit geval is dat wel de situatie volgens jou. Ik zie het probleem zelf ook niet, en daarom vraag ik jou te vertellen waarom / op welke manier dat voor een probleem zorgt.
En omdat je dat zelf eigenlijk ook niet weet (naar ik aanneem) ga je mij opeens vragen of er wel een probleem moet zijn.
Als er geen probleem is, waarom begin je er dan over in dit topic?
Nou en? Aangezien je niet weet te vertellen wat het nadeel is van het feit dat de belijdenis van een gebruiker in geen enkel opzicht strookt met hetgeen de mensen van Refoweb bindt (wat overigens een gekleurde conclusie is), is er kennelijk geen reden om actie te ondernemen en al helemaal niet om iemand te verzoeken iets wat hij/zijzelf graag als onderschrift heeft te verwijderen.
leclerc schreef:De opmerkingen over de rand moesten elkaar overtroeven...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten