Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 jun 2007 23:31

Come on Raaf, dit was écht ff een stap te ver.... dat weet je zelf ook wel :wink:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 23:33

Nee, misschien dat het even melig werd maar dat heb je soms met vrienden onder elkaar. Echt schokkende dingen zijn er niet gezegd, of men moet het schokkend vinden dat mensen eerlijk voor hun zelfbevrediging uitkomen. Er blijken dus helaas nog veel taboes in de gereformeerde gezindte te zijn, terwijl ik denk dat veel jongeren veel kunnen hebben aan een opgen gesprek om zodoende gezond om te gaan met hun lichamelijke behoeften :)
Laatst gewijzigd door rafaell op 14 jun 2007 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 jun 2007 23:37

En daar waren jullie ook erg goed mee bezig totdat er blijkbaar de behoefte was (ha-ha) om een paar grappen tussen te gooien terwijl je weet dat het een pikant (ha-ha) onderwerp is dat scherp in de gaten wordt gehouden. Hou er ff rekening mee dat er ook mensen zijn die die grappen wat minder kunnen waarderen.
Helaas, RW is te behoudend om met grappen en grollen dit soort dingen te behandelen. Jammer dan... maar accepteer dat dan maar.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jun 2007 23:40

Om deze discussie maar te besluiten met de (ik weet niet meer door wie) eerder geplaatste opmerking: 'Jullie hebben het zelf in de hand gehad'. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 23:46

Dat neemt allemaal natuurlijk niet weg dat het een veel logischer en constructiever oplossing geweest zou zijn om gewoon een pagina weg te modereren. Nu wordt om de slowchat van een paar mensen een heel topic dichtgegooid terwijl er verder gewoon een prima discussie aan de gang was. Het lijkt er dan eerder op dat naar een reden is gezocht om het maar dicht te kunnen gooien.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 jun 2007 23:49

Ik neem aan dat het topic ook wel weer opengaat, maar pas nadat deze bui is overgewaaid.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 23:50

Inderdaad, of even opmerken dat het tijd is om weer ontopic te gaan. Soms plaatst iemand gewoon even een geintje, dan komt er een reactie enz. Nu is de discussie niet afgelopen dus is het wachten tot iemand over 2 weken weer een nieuw topic over het onderwerp opent omdat men nog niet alle vragen bevredigd ziet.

André

Berichtdoor André » 14 jun 2007 23:54

rafaell schreef:Ik kan je opmerking in het geheel niet plaatsen, de leeftijdsfase van recalcitrant zijn heb ik inmiddels wel gehad :)
Weet je dat wel héél zeker?
Als ik je onderschrift lees heb ik mijn twijfels.....

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 23:59

André schreef:
rafaell schreef:Ik kan je opmerking in het geheel niet plaatsen, de leeftijdsfase van recalcitrant zijn heb ik inmiddels wel gehad :)
Weet je dat wel héél zeker?
Als ik je onderschrift lees heb ik mijn twijfels.....

Jazeker, bovendien quote ik gewoon een songtekst :) Weliswaar met een knipoog, maar het is niet onaardig bedoeld :)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 jun 2007 00:07

Sabra schreef:Ik heb eigenlijk weinig behoefte om je vragen te beantwoorden.

Je houdt meer van het plaatsen van niet al te genuanceerde statements waarvan je hoopt dat er niet al te inhoudelijk op wordt ingegaan? :)

Het lijkt mij wel duidelijk over wel geloof ik spreek. Misschien moet je je afvragen op welk forum je je bevindt.

Dan lijkt me de noemer 'het geloof' nog wel wat pretentieus. Bovendien hou ik van duidelijkheid en lijkt me niet onredelijk om daar iets meer van te vragen.

Maar goed, de essentie van het christelijke geloof is dus in het geding volgens jou, en dat is je probleem (zoals je eerder antwoordde).

En om jouw wedervraag te beantwoorden: nee.

Zo komen we niet verder he. Goed, dan vraag ik het anders: op welke manier vormt dat - dat niet verenigbaar zijn - concreet een probleem?

Wie spreekt er over een probleem?

Jij en ik. Je probleem is tweeledig, weet je nog?

Moet iets een probleem zijn alvorens je handelt?

Nee, maar in dit geval is dat wel de situatie volgens jou. Ik zie het probleem zelf ook niet, en daarom vraag ik jou te vertellen waarom / op welke manier dat voor een probleem zorgt. En omdat je dat zelf eigenlijk ook niet weet (naar ik aanneem) ga je mij opeens vragen of er wel een probleem moet zijn.

Als er geen probleem is, waarom begin je er dan over in dit topic?

Ik beschouw een belijdenis als een mening - een mening over God en aanverwante zaken. Maar om jou tegemoet te komen mag je het ook als volgt lezen: de gezonde oplossing lijkt mij niet het verkrampt censureren van andere belijdenissen.

Er is totaal geen sprake van verkrampt censureren als je op een christelijk forum een lid verzoekt om de door haar geciteerde shahada te verwijderen. Die belijdenis strookt in geen enkel opzicht met hetgeen de mensen van refoweb bindt, zoals dat verwoord is in het Apostolicum.

Nou en? Aangezien je niet weet te vertellen wat het nadeel is van het feit dat de belijdenis van een gebruiker in geen enkel opzicht strookt met hetgeen de mensen van Refoweb bindt (wat overigens een gekleurde conclusie is), is er kennelijk geen reden om actie te ondernemen en al helemaal niet om iemand te verzoeken iets wat hij/zijzelf graag als onderschrift heeft te verwijderen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jun 2007 00:35

Collateral schreef:[
Je houdt meer van het plaatsen van niet al te genuanceerde statements waarvan je hoopt dat er niet al te inhoudelijk op wordt ingegaan?

Ik geloof dat ik duidelijk heb aangegeven, tot tweemaal toe zelfs, dat ik het Apostolicum niet verenigbaar vind met de Shahada. Als dat volgens niet geen betrekking heeft op de inhoud, dan is het misschien wenselijk dat je jouw definitie van inhoud of inhoudelijk geeft, alvorens je mensen beticht van het missen van de nuance.

Dan lijkt me de noemer 'het geloof' nog wel wat pretentieus. Bovendien hou ik van duidelijkheid en lijkt me niet onredelijk om daar iets meer van te vragen

Dat lijkt me niet, daar we ons op een christelijk forum bevinden. Dat impliceert dat het christelijk geloof de gemene deler is.

Maar goed, de essentie van het christelijke geloof is dus in het geding volgens jou, en dat is je probleem (zoals je eerder antwoordde).

Het christelijk geloof is hier niet in het geding, echter de getuigenis van Zahra, middels de Shahada, is niet in overeenstemming met het christelijk geloof, het alles omvattende kader van dit forum.

Jij en ik. Je probleem is tweeledig, weet je nog?

Ik zie geen probleem, ik heb slechts een opvatting. Ik zou pas een probleem hebben als mij door de moderators wordt verteld dat ik een oude zeurkous ben en Zahra alle gelegenheid moet verschaffen om haar geloof te belijden zoals zij dat wenst te doen.

Nee, maar in dit geval is dat wel de situatie volgens jou. Ik zie het probleem zelf ook niet, en daarom vraag ik jou te vertellen waarom / op welke manier dat voor een probleem zorgt.

Nogmaals, er is geen probleem, slechts een verschil van inzicht.

En omdat je dat zelf eigenlijk ook niet weet (naar ik aanneem) ga je mij opeens vragen of er wel een probleem moet zijn.

Niet elk geschil is een probleem of moet als zodanig worden opgevat.

Als er geen probleem is, waarom begin je er dan over in dit topic?

Dit topic is louter bedoeld voor problemen?

Nou en? Aangezien je niet weet te vertellen wat het nadeel is van het feit dat de belijdenis van een gebruiker in geen enkel opzicht strookt met hetgeen de mensen van Refoweb bindt (wat overigens een gekleurde conclusie is), is er kennelijk geen reden om actie te ondernemen en al helemaal niet om iemand te verzoeken iets wat hij/zijzelf graag als onderschrift heeft te verwijderen.

Blijkbaar heb jij de randvoorwaarden voor het lidmaatschap van dit forum nooit goed bestudeerd. Dat jij verder weigert enig begrip te tonen voor hetgeen ik aandraag is jouw probleem. Ik ben van mening dat de meeste leden van deze website mij uitermate goed begrijpen en mijn reactie allesbehalve gekleurd vinden.

Maar om enig inzicht te verkrijgen in de opvattingen van de leden van dit forum zal ik een klein onderzoek verrichten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2007 04:35

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik neem aan dat het topic ook wel weer opengaat, maar pas nadat deze bui is overgewaaid.

Dat zal toch wel zeker? We waren nog lang niet uitgediscusseerd.

Mén..sloop er dan gewoon die pagina even tussenuit :|

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jun 2007 07:28

Als jullie je nu eens gewoon aan de spelregels van het forum houden, dan is er niets aan de hand. Blijven discussies open en kan iedereen op de juiste plaats meepraten.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 jun 2007 08:13

Persoonlijk begrijp ik deze actie wel. De opmerkingen over de rand moesten elkaar overtroeven.. heel begrijpelijk allemaal maar we zitten heir nu eenmaal op een refo-forum met schimmige meelezers. Daarbij was het meeste wel gezegd, had ik de indruk
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 15 jun 2007 08:20

leclerc schreef:De opmerkingen over de rand moesten elkaar overtroeven...

En is dat nu niet juist het probleem? Sommigen hier sloven zich werkelijk tot in het oneindige uit om maar te benadrukken dat zij geen zielige refo's zijn, maar vrijgevochten studentjes die zich door niemand de mond laten snoeren. En het is juist díe attitude waardoor elke keer de discussie over het modereerbeleid wordt aangezwengeld. Misschien moeten we 's een topic over zelfreflectie openen?

Terug naar “Archief”