Het is ook niet makkelijk dat ben ik van harte met je eens.Zareb schreef:André schreef:Iets om over na te denken, of door te denken en misschien ook eens om over te praten: Mag je homofilie ook zien als het dragen van jou kruis, tijdens je tijdelijke leven hier op aarde?
Ik heb het altijd een beetje moeilijk met die stelling, die je overigens nogal eens hoort. Het hele leven is een kruis-dragen. Ik neig een beetje naar de reactie van Cisca. Wie legt dat kruis op? God of mensen vanuit hun eigen interpretatie van wat God bedoeld? Want, als je de stelling volgt dat je wel homofiel mag zijn, dat dit geen zonde is, dan is het toch geen kruis. Er zijn zoveel mensen, om wat voor reden dan ook, alleen, dus dan moet je ook niet zielig doen. Of is het misschien wel zo dat zelfs het feit dat je ‘niet praktizerend homofiel bent’ voor zoveel mensen al reden is om te aan de verkeerde kant te zetten een ‘kruisdragen’ is? Laat staan als je wel kiest voor relatie.
Ik denk niet dat het van mensen komt die God intrepreteren, je bent het wsl met mij eens dat dat niet mogelijk is.
Btw ieder mens doet zonden gelovig of ongelovig is mijn idee, omdat ook de ongelovige mensen een pracht van God's schepping zijn.
Over dat kruis dragen heb ik ook veel moeite gehad tijdens enkele ingrijpende gebeurtenissen in mijn leven, ik kon ze wel weet ik wat doen als ik dat hoorde.
Maar nu is dat anders, ik lees b.v. het hoofstuk in Matt. over de komst van de Mensenzoon, dan heb ik zoiets van: okay dat wordt nog wat met die kruizen dragen opweg naar de wederkomst van Jezus op de wolken.
Dan ben je bijna blij met hoe je menselijk gesproken nu al een kruis dragen ziet in je leven, ik trek het dan ook meteen door naar dat ik een kind mag zijn van God, mijn Vader.
Tot zover eerst over dat kruis dragen, hoe ik dat probeer te accepteren met behulp van God.