De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 08:56

Dolletjes. En als nu blijkt dat het kalifaat binnenkort al verslagen wordt. Kan de bijbel dan bij het grof vuil of jouw interpretatie van de bijbel?

Brandnetel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brandnetel » 09 jul 2014 09:18

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 09:22

faramir

ja, "dolletjes" he?
In de toekomst zal er toch echt een wereldrijk komen en iemand die in staat is de Arabische wereld te wijzen op wat hen samenbindt. De bedoeling van dat rijk is dat er EEN godsdienst en daardoor EEN cultuur ontstaat. Het moge duidelijk zijn dat de Islam naar dat ideaal streeft.
Van het Midden-Oosten uit wordt dus een rijk gesticht volgens de idealen van Nebukadnesar en Alexander de Grote. De "geschiedenis" zal zich herhalen, zoals zo vaak het geval is in de Bijbel.
Tien Arabische landen zullen zich aaneensluiten tot wat dan als een wereldrijk beschouwd zal worden.
Dan. 7:7; Dan.7:8,20;

Openbaring 13:1
En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

De zeven hoofden en de zeven koninklijke hoeden zijn een uitbeelding van de achtereenvolgende wereldrijken. De tien hoornen zijn een uitbeelding van het laatste wereldrijk dat gevormd wordt door tien [ Arabische] staten, die zich aaneengesloten hebben tot EEN geheel.

Mij hoef je dus niet te geloven hoor, maar de Bijbel is duidelijk daarover.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 09:24

ineke-kitty schreef:Mij hoef je dus niet te geloven hoor, maar de Bijbel is duidelijk daarover.

Dolletjes, maar je geeft geen antwoord op de vraag. Daarom nogmaals: En als nu blijkt dat het kalifaat binnenkort al verslagen wordt. Kan de bijbel dan bij het grof vuil of jouw interpretatie van de bijbel?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 09:30

brandnetel

De EU bestaat al lang uit meer dan tien staten, en dat velen menen dat de Roomse paus de antichrist zou zijn is natuurlijk grote flauwekul.
Men heeft de naam "Babel" op Rome geplakt, en zodoende verwacht men in de toekomst een hersteld Romeins Rijk met Rome als hoofdstad.
Onder "Babel" wordt dan eigenlijk "Rome" verstaan.
Europa heeft er echter niets mee te maken.
Het gaat om het letterlijke Babel en daarmee dus een rijk in het Midden-Oosten, en heel de Arabische wereld is daarin betrokken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 09:35

faramir

Ik geef geen antwoord op jouw vraag, omdat ik mijzelf niet ga verlagen als zou ik de Bijbel bij "het grof vuil" doen.
MIJN Bijbel profeteert over een komend antichristelijk wereldrijk, of jij dat nu "dolletjes" vindt of niet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jul 2014 09:48

ineke-kitty schreef:faramir

Ik geef geen antwoord op jouw vraag, omdat ik mijzelf niet ga verlagen als zou ik de Bijbel bij "het grof vuil" doen.
MIJN Bijbel profeteert over een komend antichristelijk wereldrijk, of jij dat nu "dolletjes" vindt of niet.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag omdat je alle opties wil openhouden. Je hecht waarde aan de bijbel, maar durft geen harde uitspraken te doen als het puntje bij het paaltje komt. Want dan kan de conclusie enkel zijn dat oftewel de bijbel bij het grof vuil kan of dat jouw interpretatie afgeschreven kan worden en jij een valse profeet blijkt.

Kortom, je blaast van alles en nog wat, maar als we concreet gaan worden durf je dat laatste stapje niet te nemen. Schijnbaar ben je dan toch niet overtuigd van jezelf.

Brandnetel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brandnetel » 09 jul 2014 09:52

.
Laatst gewijzigd door Brandnetel op 22 jul 2014 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 09 jul 2014 09:53

Faramir schreef:Dolletjes. En als nu blijkt dat het kalifaat binnenkort al verslagen wordt. Kan de bijbel dan bij het grof vuil of jouw interpretatie van de bijbel?

Dachten ze van Al kwada ook, effe wat troepen naar Irak en Afghanistan en klaar is Kees.

Tegen dergelijke gehersenspoelde zelfmoordmachines is niet te vechten, ben ik bang....

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 09:59

brandnetel

Niemand hoeft mij te geloven.
Ik geef alleen aan wat ik persoonlijk geloof vanuit Gods Woord, en men mag dat weerleggen uiteraard. Maar die weerlegging ben ik nog niet tegengekomen hier.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 jul 2014 11:05

ineke-kitty schreef:
Openbaring 13:1
En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

De zeven hoofden en de zeven koninklijke hoeden zijn een uitbeelding van de achtereenvolgende wereldrijken. De tien hoornen zijn een uitbeelding van het laatste wereldrijk dat gevormd wordt door tien [ Arabische] staten, die zich aaneengesloten hebben tot EEN geheel.

Mij hoef je dus niet te geloven hoor, maar de Bijbel is duidelijk daarover.

vragen ;

1) welke 7 wereldrijken ?

2) welke 10 staten ? en waarom Arabische staten ? waar leest u dat ?

bij voorbaat dank voor uw antwoord

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 11:45

rotterdam

Kortom: het beest uit de zee had zeven hoofden, en zijn dus een beeld van de zeven wereldrijken:

1. Het Egyptische Rijk
2. Het Assyrische Rijk
3. Het Babylonische Rijk
4. Het Medo-Perzische Rijk
5. Het Griekse Rijk
6. Het Romeinse Rijk
7. Het laatste komende wereldrijk [ de tien statenbond].

Ik heb al eerder aangetoond met Psalm 83:3-9, 13 en 18,19 welke volkeren Israel zullen aanvallen en willen vernietigen en dat zijn zonder uitzondering allemaal Islamitische volkeren.

Het moge ook duidelijk zijn dat de 6 opgenoemde rijken verleden tijd zijn, en dat het laatste wereldrijk op het punt staat te beginnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2014 12:37

ineke-kitty schreef:rotterdam

Kortom: het beest uit de zee had zeven hoofden, en zijn dus een beeld van de zeven wereldrijken:

1. Het Egyptische Rijk
2. Het Assyrische Rijk
3. Het Babylonische Rijk
4. Het Medo-Perzische Rijk
5. Het Griekse Rijk
6. Het Romeinse Rijk
7. Het laatste komende wereldrijk [ de tien statenbond].

Ik heb al eerder aangetoond met Psalm 83:3-9, 13 en 18,19 welke volkeren Israel zullen aanvallen en willen vernietigen en dat zijn zonder uitzondering allemaal Islamitische volkeren.

Het moge ook duidelijk zijn dat de 6 opgenoemde rijken verleden tijd zijn, en dat het laatste wereldrijk op het punt staat te beginnen.

Helaas vergeet je nog een aantal rijken die na het Romeinse Rijk zijn opgekomen:

1. Het Byzantijnse Rijk
2. Het Kalifaat van Bagdad (o.a. de Abassiden)
3. Het Frankische Rijk (van Karel de Grote)
4. Het Mongoolse Rijk (Djengiz Khan)
5. Het Osmaanse Rijk (Turkije)
6. Het Habsburgse Rijk (Spanje, Oostenrijk, Heilig Roomse Rijk)
7. Het Britse Rijk
8. Het Franse Rijk (onder de Bourbons en Napoleon)
9. De Verenigde Staten van Amerika
10. Het Duitse Rijk en onderworpen gebieden (Hitler)
11. Het Russische Rijk (vanaf het moment dat de Romanov-dynastie het bewind voerde)
12. Het Chinese Rijk (Han-, Sung-, T'ang-, Ming- en Manchu-dynastiën)
13. Het Japanse Rijk (1931-1945)
14. Het Portugese Rijk

En ik vergeet vast nog wel een paar grote rijken op te noemen.

Dat "het rijk staat te beginnen" is volgens mij dan ook een misinterpretatie van de Schrift, gebaseerd op onwetendheid aangaande klassieke literatuur.

Voorts is het zo dat het Griekse Rijk eerder het Byzantijnse dan het Macedonische Rijk is geweest - de Grieken waren namelijk totaal niet gecharmeerd van de Macedonische (Demosthenes uit Athene noemde hen barbaren (dus geen Grieken) in zijn beroemde Philippica's). Zodra Alexander de Grote dood was, waren de Grieken er als de kippen bij om hun oude stadstaten weer te herstellen, voor zover dat mogelijk was.

Je historische en Schriftuurlijke context rammelt derhalve aan alle kanten. Het feit dat vooral bepaalde moslims geïrriteerd zijn geraakt door de aanwezigheid van de staat Israël valt te verklaren door het feit dat deze staat in 1948 in vooral door moslims bewoond land is gesticht. Ik denk dat, wanneer Israël in Italië was gesticht, vooral Italianen erg boos geworden zouden zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 13:38

Optimatus

Het verschil is dat ik uitga van wat de Bijbel leert over de wereldrijken die beschreven staan in Daniel, en niet wat er voor andere "rijken" er zijn ontstaan NA het 6e Romeinse Rijk.

Overigens heeft God Israel beloofd het land aan HEN te geven, en niet aan de Palestijnen.
Kortom: ik ga uit van Bijbelse profetieën, en niet van wereldse geschiedenis.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 jul 2014 14:05

in Openbaring 17:12 staat dan ook: " En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op EEN ure met het beest".

De tien hoornen uit vers 12 worden ook in Daniel 7 genoemd.
Het eerste was het Egyptische wereldrijk, waaraan ook Israel onderworpen was. Dat is het eerste rijk dat over Israel regeerde.
Het tweede rijk was het rijk van Assyrie, met als hoofdstad Nineve.
Het Assyrische rijk was verantwoordelijk voor de ballingschap van de tien stammen; Israel.
Dit rijk werd opgevolgd door het rijk van Babel, in de dagen van Nebukadnesar.
Het Babylonische rijk was verantwoordelijk voor de ballingschap van de twee stammen, Juda.
Het vierde was de Meden en Perzen. Het vijfde het Grieks-Macedonische rijk van Alexander de Grote.
Dit rijk strekte zich uit vanuit Macedonie tot aan India.
Het zesde rijk was het rijk van de Romeinen.
Het Nieuwe Testament opent met de dagen van de overheersing door de Romeinen.
In de toekomst komt er nog een zevende rijk.

Terug naar “Archief”