Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Em. » 23 mar 2012 20:03

Welkom terug Galateia! Geniet van je gezin!! Maar dat doe je vast!

het was hier heerlijk vandaag....21 graden, echt genieten, topje kon prima hoor als je uit de wind bent.
J.urre draagt dunne kleding, geen jas, maar ook nog geen korte broek, dus gewoon lange broek, dun truitje met lange mouwen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2012 20:15

hier veel schaduw en veel wind. Maar jah, merk dat ik wel vaker een dikke geitenwollensokken tiep ben, maar heb het altijd koud... of hou gewoon van lekker warm.
Marijn heeft vandaag ook buisjes gekregen, dus verwen ik em nog maar ff. Later toen het middag was wel zijn gevoerde tussen jackje opgezocht. En.... ons manneke was gewoon enorm doof! sinds dat hij bij is uit de narcose kletst hij de oren van ons hoofd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mar 2012 22:09

Nina had vandaag een romper met lange mouwen aan en een shirtje met korte mouwen en een 3kwart legging op de fiets heb ik daar een dun vestje over gedaan en een pet tegen de felle zon. Hier in Zeeland gaf de thermometer tussen de middag 24graden aan er stond ook bijna geen wind was dan ook echt warm op de fiets.
Wij kleden onszelf en Nina nooit echt heel dik aan Nina draagt ook al lang geen muts meer en de voetenzak is na de kou ook gelijk uit de wagen gegaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2012 22:17

En... We hebben de zonnebrand al gebruikg, marijn heeft een vreselijk witte huid en was dus al weer licht verbrand gister

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 mar 2012 22:27

Fijn dat Marijn nu buisjes heeft en ook beter hoort.

Hier hebben we nog gewoon lange mouw en broek aan. Dochterlief een mayo, vanmiddag sokjes want ik heb haar zonder luier laten lopen. Zelf heb ik nooit een panty ofzo aan nu dus ook niet.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 mar 2012 23:10

H had vandaag een shirtje met lange mouw en rokje en maillot aan. maar 's middags is ze op een springkussen geweest en toen moest en zou haar maillot uit. Dus maar gedaan en daarna is hij niet meer aan geweest. ging best eigenlijk.

Voor E vond ik het lastiger. Ben met haar in de draagdoek weggeweest. Had haar er zonder jasje ingedaan, dat ging best, was zelfs misschien nog wel ietsjes te warm. Maar er waaide begin van de middag ook nog wel een windje, dus wist niet zo goed of ik nu wel of niet een mutsje op zou doen. Uit eindelijk maar niet gedaan.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2012 08:42

Rompers met lange mouwen gebruik ik eigenlijk sowieso niet, alleen heel soms met een shirtje met korte mouwen eroverheen. Frederiek is wel een echte koukleum, dus ik ben al snel bang dat zij het te koud heeft. Maar de winterjas kan denk ik toch voorlopig maar aan de kapstop blijven. Een vestje heeft ze ook niet echt, dus dan maar haar zomerjas tevoorschijn halen. Al klinkt dat wel vroeg, een witte jas in maart :D Maar ook wel heerlijk!

Ik dacht dat Frederiek bezig was om haar dutjes te verleggen. Die van 's morgens begon ze steeds later aan, en dan kort, en 's middags lekker lang. Dus ik hoopte dat ze naar 1 slaapje over zou gaan, en dan 3 uur achter elkaar. Maar vanmorgen was ze half 7 klaarwakker, en ik heb haar om 8 uur er maar weer ingelegd, ze was zo aan het jammeren. Ze sliep meteen weer :shock:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 mar 2012 10:23

Galateia: Welkom terug! Fijn dat je nu eindelijk met z'n 4en bent!
Geniet ervan!
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2012 13:05

Nina ligt voor het eerst in de sleep t safe wat een genot! Ze is gelijk gaan slapen nadat ze even geprobeerd heeft te gaan staan.. Hopelijk blijft het zo gaan geeft haar en ons veel rust.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 mar 2012 19:26

Hier hebben de kids nog gewoon lange mouwen en lange broek/maillot. Ze hebben wel lekker zonder jas buitengespeeld, en de winterjassen heb ik ook maar alvast opgeborgen.

Leuk trouwens, dat buitenspelen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2012 20:00

Fijn dat Nina goed slaapt, Liefie!
Ooh Haai, tja, da's het gevolg idd ;)
Ik ben altijd wel blij met mijn bijkeuken, Jurian doet daar altijd zijn jas en schoenen uit. Dat scheelt wel wat troep. Alhoewel er vaak alsnog een bak met zand uit zijn broek tevoorschijn komt als hij naar binnen loopt. Maar ach, elke avond even stofzuigen en dweilen, het is weer netjes :) Heerlijk als ze zo genieten buiten.

Voor Frederiek heb ik van mijn schoonmoeder hun oude campingbedje meegekregen. Daar kan ze mooi buiten in spelen. Echt gezellig vindt ze het helaas niet, ze wil meer kunnen zien. En het is echt zo'n oud bedje, waar je niet doorheen kunt kijken. Is ook saai natuurlijk. Dus misschien toch maar op zoek naar een ouderwetse inklapbox voor buiten. Want zolang ze niet kan lopen, vind ik op de straat en in het grint spelen niet echt wat.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2012 20:02

Is het bij jullie buiten zo nat, Haai :wink:?

Hier heeft de tweeling een shirt met lange mouwen en een lange broek aangehad; de meiden dragen shirts met lange mouwen, een (winter)rokje en kniekousen; de oudste twee regelen het zelf en die liepen vandaag in een shirt met lange broek. De winterjassen houd ik nog even hangen, als ze dat te warm vinden dragen ze een bodywarmer of (fleece)vest. Ik herinner me teveel kouder Koninginnedagen om alles al definitief op te ruimen ...

@Miss F: Zo'n inklapbox is handig, ja! Hier werd die altijd heel vaak gebruikt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 mar 2012 20:22

Bij mij is het na het buitenspelen (zandbak) buiten de schoenen en jas uit, daarna springen en afkloppen. In de douchekabine uitkleden, haha. Elke avond in bad en elke avond alle kleren in de was.
Maar ik heb het er voor over; wat heerlijk dat buitenspelen en buiten zijn!!
We hebben hier ook heel aardige nachten achter de rug, of dat er mee te maken heeft...?

Vind je een 'loopstoeltje' niet wat MissF? Vond ik hier wel even fijn om te overbruggen. Ze lopen zo. Nou ja, dat is wel verschillend natuurlijk. Maar bij ons was het alleen even tussen de 9-12 maanden lastig. Dan zaten ze niet meer in wipstoeltje maar konden ook nog niet lopen. Hier liepen ze wel beiden met ruim 12maanden.
Maar als die maanden precies in de zomer vallen in een box misschien wel een idee. Marktplaats?

Ben benieuwd hoe het verder gaat in de SafeTsleep, Liefie!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 24 mar 2012 21:15

@ Galatia, wat fijn dat jullie weer terug in NL zijn met zijn 4-en! Heel veel geluk voor de toekomst met elkaar. Ik kan me voorstellen dat je het koud hebt als je van 39C vandaan komt.

@ ppm gaat het goed met je zoontje nadat hij buisjes heeft gekregen?

hier ook heel de dag 2 jongens die buiten willen spelen. bij ons in de gemeenschappelijke tuin staan 4! trampolines, dus willen ze heel de dag al springen.
vanochtend waren ze om 6u al wakker ](*,) ](*,) tussen de middag allemaal ff uurtje geslapen, doet een mens echt goed, vooral met het zicht dat de klok vanaaf uur vooruit gaat.

de jongens slapen sinds ruim 1 week samen, maar vind het nog wel 'lastig'. de jongste houdt de oudste echt wakker, terwijl hij echt heel moe is aan het eind van de dag. apart naar bed brengen heeft geen zin, want de oudste blijft wakker totdat de jongste in bed ligt en daarna nog minstens half uur gek doen/praten. de jongste klimt ook zelf met slaapzak en al uit bed, slaapt nog in ledikant. Heeft iemand hier ook ervaring mee? misschien is het ook wel het nieuwe en verwacht ik een beetje teveel van ze....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2012 21:29

Dames, help! Ik heb kleren nodig voor mijn meisje, maar ze kan natuurlijk nog niet urenlang shoppen (die training stellen we nog maar even uit 8) ). Wie kent fijne webwinkels met een redelijk snelle levering en leuke meisjeskleren en goede aanbiedingen :mrgreen: ?

Er is wel eens wat voorbij gekomen in het verleden, maar na 2 maanden Afrika is dat een beetje uit mijn systeem. Ons droppie heeft ongeveer maat 86/92 (of ze echt 3 is, betwijfelen we trouwens).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”