Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 22 dec 2010 20:23

Bij Jurian was ik helemaal niet zo misselijk. Sowieso alleen van week 12 t/m 18 ongeveer, en dan echt alleen 's morgens. Maar als ik ontbeet voor ik opstond had ik nergens last van. Dus het is nu zo anders.
Sowieso is het helemaal anders. Bij Jurian had ik nergens last van, maar nu...pff, zo doodmoe, en nu al in mijn rug hebben, misselijk. Helemaal niet zo handig met nog een ukkie in huis. Gelukkig is die wel makkelijk, dus het is prima vol te houden hoor :D Maar van mij mogen nu de makkelijke weken wel komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 22 dec 2010 20:39

Jannoek, fijn dat alles goed is! 12 foto's, wauw gaaf hoor!

Liefie, ik ben nu ongeveer 3 kilo aangekomen. of 4? ik weet t niet meer eigenlijk, ben vergeten wat het de laatste keer was. Ik kan me voorstellen dat het voor jou wel apart is, na dat afvallen. De VK weegt hier trouwens niet.

Snoepen heb ik nu echt veel te veel zin in. Heb ook nog eens twee lekker gevulde kerstpakketten gekregen dus tis maar lastig...

Schipje, ik had de eerste weken (zelfs voor ik wist dat ik zwanger was) hele rare dromen, dat was ook een van de redenen voor mij om te denken dat ik zwanger was. Nu niet meer gelukkig :). Ik droom nog steeds wel wat levendiger dan normaal en kan me meer herinneren, maar neit meer zo bizar als heel in het begin.

Bumba, dat van die zeep schijnt inderdaad waar te zijn. Ik heb het gelukkig nog niet hoeven uitproberen!

MissF, makkelijke weken, daar heb ik ook op gehoopt. Maar nu in het tweede trimester (wat toch het makkelijkst zou moeten zijn) vind ik het wel tegen vallen hoor. Ik ben nog steeds veel moe en een middagslaapje lukt gewoon niet altijd (dochter slaapt kort en ik wil van alles).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 dec 2010 21:10

ooooh kramp is verschrikkelijk!! heb allles gepbrobeert van zeep tot giga veel melk drinken. Het beste werkte nog om o pde blote voeten over de tteenkoude tegels te lopen. dan trok het zo weg en kreeg ik het ook niet weer die nacht. Maar ik kon er elke nacht uit om mijzelf te ontkrampen.. verschrikkkkkelijk... en tijdens bevallen kramp is helemaal een ramp!

jip is toch onzijdig? hier jongens en meiden met de naam jip!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 dec 2010 21:13

Banaan schijnt te helpen aangezien deze rijk is aan magnesium...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2010 21:16

Ik had bij jurian de naam Jip voor een meisje. Vind ik zo onwijs gaaf. mijn man vond het een belachelijke naam, dus dat ging niet door ;) En als ik nu Jip En Janneke voorlees voor Jurian, dan denk ik toch maar dat als dit een meisje wordt, het geen Jip gaat worden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 dec 2010 21:17

Fijn dat alles er goed uitzag, Jannoek! Leuk dat jullie jullie kindje zo uitgebreid mochten bekijken!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 dec 2010 21:19

MissF schreef:Ik had bij jurian de naam Jip voor een meisje. Vind ik zo onwijs gaaf. mijn man vond het een belachelijke naam, dus dat ging niet door ;) En als ik nu Jip En Janneke voorlees voor Jurian, dan denk ik toch maar dat als dit een meisje wordt, het geen Jip gaat worden ;)

Jurian en Jip klinkt ook niet echt geweldig bij elkaar vind ik eigenlijk, er zijn wel mooiere combinaties te bedenken :wink: .

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 dec 2010 21:59

ik heb juist de laatste weken dat ik heel eng droom, en het lijkt wel als ik dan eindelijk wakker ben ik er niet goed uit kan komen. Het kan soms angstig echt zijn allemaal....brrr

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 dec 2010 22:02

Ik dacht aan Jip en Janneke, daar is Jip het jongetje en Janneke het meisje. Jip als meisje ben ik nog niet zo vaak tegengekomen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 08:36

Wij vinden Jip onzijdig :)

Jip van Jip en Janneke is inderdaad een jochie, maar aangezien ik Janneke heet was Jip lekker makkelijk :mrgreen:

Volgens de namenteller van Baby info is de naam in elk geval al vanaf 1990 aan zowel jongens als meisjes gegeven ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2010 08:49

Wij noemen ons kindje Las mijn man heeft het boekje van Kluun gelezen en die had het over Lassie (toen was het kindje zo groot als een rijstkorrel)
Pas zei ik voor de grap wat denk je dat Las daar van vind en dat klonk zo grappig dat we alle twee niet meer bijkwamen dus dat houden we er maar in.

Ik ken een meisje dat ook Jip heet zou niet mijn keuze zijn maar het klinkt wel erg leuk/grappig.

Hebben jullie de kamertjes enz al besteld? Wij gaan de tweede week van januari alles bestellen heb er echt veel zin in wordt het nog veel echter :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 09:18

Wij gaan waarschijnlijk de wieg op knappen waar ik zelf in heb gelegen :)
En dan een losse commode kopen.

En dan is het kamertje vol :-oo haha!

Zit een nis in het kamertje en daar hebben wij nu al onze 'administratie' mappen e.d. staan op planken. Daar willen we nog een deur voor maken, en dan hebben we ook een kast.

Verder hoeft er ook niks aan te gebeuren, want alles is wit. Paar leuke accessoires en klaar zijn we ;-)

Onze kinderwagen is trouwens al binnen! En verder vraag ik gewoon veel voor m'n verjaardag (volgende week). ;-)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 dec 2010 09:22

Kramp kan een tekort van Magnesium zijn...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 dec 2010 09:28

Jannoek schreef:Wij vinden Jip onzijdig :)

Jip van Jip en Janneke is inderdaad een jochie, maar aangezien ik Janneke heet was Jip lekker makkelijk :mrgreen:

Volgens de namenteller van Baby info is de naam in elk geval al vanaf 1990 aan zowel jongens als meisjes gegeven ;-)

Zijn wij even origineel :mrgreen: namenteller

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 dec 2010 09:36

Bumba schreef:
Jannoek schreef:Jaaaa, we weten of Jip (onze 'codenaam'vanaf het begin) een hij of een zij is. :)

Wij weten ook dat Jip een jongetje is :lol: :lol:

Fijn dat alles goed was!

@AikonGirl: Kuitkramp had ik ook heel erg, maar dan vooral de laatste weken......Ik had van iemand gehoord dat je een stuk zeep bij het voeteneind in bed moest leggen en dat het dan minder zou worden. In mijn baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet-stemming had ik dat gedaan en weet je? Het werd minder!!

Nu je het zegt: ik heb dat ook al weleens uit het bed van een kraamvrouw gevist, in een washandje ofzo :lol: schijnt echt te werken ja.
Ik moet er idd niet aan denken om dat te krijgen tijdens de bevalling, heb je dat gehad dan ppm?

Terug naar “Archief”