jeepeecee schreef:is die rapley methode echt zown onwijs geknoei als ze zeggen? (tafelkleed op de grond onder de kinderstoel enzo?) duurt nog wel even, maar het lijkt mij wel wat om dat ook te gaan doen.
@Jeepeecee: ja het is wel geknoei. Wij hebben hout op de vloer, maar als je vloerbedekking hebt raad ik wel een zeiltje aan ja. Het is echt leuk om te doen en leuk om te zien hoe kinderen genieten! Ik vind het een aanrader. Lees het boek ‘eten voor kleintjes’ van Stefan Kleintjes maar eens. Als je het een onzin boek zou vinden, dan kun je ook beter de methode niet volgen. En zorg trouwens dat je mannetje er wel mee eens is;-) Het is voor het kind in ieder geval een stuk beter dan gepureerd en door elkaar geprakt eten en daarbij bewezen dat de kids later meer lusten als ze ouder zijn en hun motoriek beter is. (wat dus niet wil zeggen dat ieder kind die het heeft gedaan heel veel lust en een hele goede motoriek heeft!)
@Marjo: inderdaad een deel geluk, maar aan de andere kant. Als je een kind gepureerd eten geeft is het logisch dat een kind van bv 8 maand niet zelf een appel of bonen o.i.d. kan eten omdat het dat niet heeft geleerd. En dat komt natuurlijk later als ze ouder zijn vanzelf wel. Je hoort het wel vaker hoor dat kinderen soms ineens een tijdje vertikken om dingen te eten, ongeacht wat ze ervoor lustten. (succes..)
@MissF:
Het is inderdaad een zooitje. Maar niet met de handen: ik denk niet dat een kind van 6 maand al met een vork kan eten.. Anna Sofie eet bepaalde dingen met een vork maar zoals nasi en bami e.d. is een ramp met een vork (lepel zou met nasi kunnen) dan eet ze gewoon met de vingers. Vaak als ze aan het eten is en er stukjes liggen dan prikt ze met de vork en eet ze zo. Maar een groot deel inderdaad nog met de handen. Maar dat gaat vanzelf over.
Super he om die kleintjes met elkaar bezig te zien! Ze kunnen elkaar echt zo observeren en aan de andere kant niet eens ‘doorhebben’ dat de ander er is en gewoon over elkaar heen kruipen;-) Geniet van de vakantie!