Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor LauraC » 09 okt 2009 19:31

Mooie meid, Sterretje! Ik vind dat kontje zo eigenwijs in die foto waar ze naar de zee toekruipt. Ik vind ook de tweede verjaardagsfoto het leukst, dus doe die maar ;)

elsb

Berichtdoor elsb » 09 okt 2009 20:50

Petra: Ik bedoelde inderdaad 5 kilo (10 pond).
Heb het inmiddels aangepast.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 okt 2009 09:51

jeepeecee schreef:is die rapley methode echt zown onwijs geknoei als ze zeggen? (tafelkleed op de grond onder de kinderstoel enzo?) duurt nog wel even, maar het lijkt mij wel wat om dat ook te gaan doen.

@Jeepeecee: ja het is wel geknoei. Wij hebben hout op de vloer, maar als je vloerbedekking hebt raad ik wel een zeiltje aan ja. Het is echt leuk om te doen en leuk om te zien hoe kinderen genieten! Ik vind het een aanrader. Lees het boek ‘eten voor kleintjes’ van Stefan Kleintjes maar eens. Als je het een onzin boek zou vinden, dan kun je ook beter de methode niet volgen. En zorg trouwens dat je mannetje er wel mee eens is;-) Het is voor het kind in ieder geval een stuk beter dan gepureerd en door elkaar geprakt eten en daarbij bewezen dat de kids later meer lusten als ze ouder zijn en hun motoriek beter is. (wat dus niet wil zeggen dat ieder kind die het heeft gedaan heel veel lust en een hele goede motoriek heeft!)

@Marjo: inderdaad een deel geluk, maar aan de andere kant. Als je een kind gepureerd eten geeft is het logisch dat een kind van bv 8 maand niet zelf een appel of bonen o.i.d. kan eten omdat het dat niet heeft geleerd. En dat komt natuurlijk later als ze ouder zijn vanzelf wel. Je hoort het wel vaker hoor dat kinderen soms ineens een tijdje vertikken om dingen te eten, ongeacht wat ze ervoor lustten. (succes..)

@MissF:
Het is inderdaad een zooitje. Maar niet met de handen: ik denk niet dat een kind van 6 maand al met een vork kan eten.. Anna Sofie eet bepaalde dingen met een vork maar zoals nasi en bami e.d. is een ramp met een vork (lepel zou met nasi kunnen) dan eet ze gewoon met de vingers. Vaak als ze aan het eten is en er stukjes liggen dan prikt ze met de vork en eet ze zo. Maar een groot deel inderdaad nog met de handen. Maar dat gaat vanzelf over.

Super he om die kleintjes met elkaar bezig te zien! Ze kunnen elkaar echt zo observeren en aan de andere kant niet eens ‘doorhebben’ dat de ander er is en gewoon over elkaar heen kruipen;-) Geniet van de vakantie!
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2009 12:13

Vandaag weer tante geworden... voor de 7e keer.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 okt 2009 16:03

Leuk Tante Evelien van harte gefeliciteerd, alles gezond en goed verlopen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2009 18:22

Ja, alles is goed gegaan (thuis bevallen).

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 okt 2009 12:08

Nog een dag of 10 en ik hoop ook voor het eerst tante te worden.....

*spannend!*

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 okt 2009 12:56

@Marjo: inderdaad een deel geluk, maar aan de andere kant. Als je een kind gepureerd eten geeft is het logisch dat een kind van bv 8 maand niet zelf een appel of bonen o.i.d. kan eten omdat het dat niet heeft geleerd. En dat komt natuurlijk later als ze ouder zijn vanzelf wel. Je hoort het wel vaker hoor dat kinderen soms ineens een tijdje vertikken om dingen te eten, ongeacht wat ze ervoor lustten. (succes..)

Inderdaad denk ik dat zoiets vooral korte termijn effecten heeft. Met een maand of 8 tot zeg 1,5 jaar; daarna maakt het niet zo veel meer uit. Ik heb trouwens het idee dat mijn zoon erg moe is van school en daarom slecht eet. Hij moet ook veel op school en doet erg zijn best, maar na schooltijd wil hij als compensatie alleen nog maar dwars zijn. Komt vanzelf wel goed inderdaad.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 12 okt 2009 19:25

@ Haai: hoe gaat het met je dochtertje? ligt ze nog steeds in het zhs? Sterkte voor jullie allemaal, ook voor je zoontje, nu zijn zusje weer in het zhs ligt

@ Petra: sterkte met de onderzoeken hopelijk valt het mee

@ Sterretje: wat een leuke foto's van je dochter. Leuk idee die verjaardags uitnodiging. knap dat je nog steeds 5 voedingen geeft (stiekum beetje jaloers op je dat het zolang lukken mag)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 okt 2009 19:37

@Marjo. Ook wel logisch hoor, zo'n ventje doet zo verschrikkelijk veel nieuwe indrukken op. Het is super intensief!
Maar hij vindt vanzelf zijn draai. En als hij helemaal op is.. gewoon een dagje pauze geven :P

@ Kamille1984: Heeft zijn voor en nadelen. Maar ik ben ook heel blij dat het lukt hoor. Ik heb zelf soms heel
erg exceem dus dat is een extra stimulans.. Over borstvoeding gesproken:

Ik had vandaag een derde klas BBL's. Zegt ineens een van die meiden -ze zeggen alles wat ze denken-.
Mevrouw heeft u een ander bh? Uw borsten lijken veel groter. Ik lag echt in de deuk.
Heb ze maar uitgelegd dat ik ze normaal altijd het uur heb nadat ik gekolft heb en nu het uur ervoor :mrgreen: :mrgreen:
Time flies when you have none!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 14 okt 2009 12:34

Wat betalen jullie eigenlijk voor oppas als je een avondje weg wilt?
Ik bedoel dan voor een oppas van zo'n 14, 15, 16 jaar. En maak je dan ook verschil in voor hoeveel kinderen het is?
Of misschien kan iemand mij vertellen waar ik een richtlijn kan vinden?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2009 13:31

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 okt 2009 13:38

Volgens mij werkt die link niet...

Wij geven overdag ongeveer 5 euro per uur en 's avonds, als de kinderen niet op bed gelegd hoeven te worden een tientje. Ze doen dan in feite niets dus da's makkelijk verdienen.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 14 okt 2009 13:50

Zo ik merkte opeens dat ik refowebkids tijd niet had gezien dus ff kijken en idd erg veel berichten bijgekomen.

@Sterretje: die 1e en 2e foto vind ik het leukst.

@ Haai: wat een getob zeg met jullie kleine meid! Hopelijk mag het toch snel weer beter gaan. Sterkte ermee.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2009 13:51

hier werkt de link wel

Terug naar “Archief”