Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor jamillah » 17 feb 2009 12:08

trijntjejohanna schreef:Nee die heb ik nooit!!! :^o :^o :^o :^o

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 feb 2009 12:09

Ik ben vrij vandaag dus ik heb geen idee wat ik moet doen. Ben gelijk uit mn ritme :mrgreen: :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2009 13:47

als ik al eens een pyama dag wil nemen, ok, ochtend gaat gegarandeerd de bel, komen er vriendjes over de vloer en blablabla, dus dat doe ik maar niet meer. Vind gewoon echt waardeloos. Als ik al wel es wat langer in bed lig of er gelijk met de kinderen uit kom ben ik meestal wel degene die het langst in de pyama rond loopt omdat hun meteen 101 keer mij nodig hebben. Daar baal ik dus echt wel es van dat ik dan niet rustig wakker kan worden. Ga er dan maar wat liever eerder uit zodat ik op mijn gemak wakker kan worden en van 6 tot 7 pyama-uurtje houd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2009 13:58

Ik loop zo vaak tot een uur of 12 in mijn pyjama :) Heerlijk! Dan ben ik ook gewoon niet toegekomen aan aankleden. Ik zie dan weer van alles liggen en ben met Jurian bezig. Als hij dan voor zijn middagslaapje naar bed gaat, kleed ik me aan.

Vrijwilligerswerk doe ik naast mijn werk. Tot nu toe gaat dat prima. We verdelen het ook samen. Eerst deden we sommige dingen samen, dat hebben we nu verdeeld. Nu doet hij de +12 en +20 vereniging en zit hij in de CU. Ik doe de sing-in en vakantiebijbelweek. Zijn we zelden tegelijk weg en dat gaat prima. Ik zou ook niet fulltime willen werken. Dan blijft er idd te weinig tijd over voor die dingen.
Maar vanmorgen ben ik nog bij een ziek iemand uit de kerk geweest. Zodra ik weer werk heb ik nog minimaal 2 ochtenden in de week over waarop dat kan. Dus het KAN ook samen, werken en vrijwilligerswerk :D

Mijn tweede wasje van gister is weer schoon en droog.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 feb 2009 11:56

ajl schreef:Ik ben ook dolblij dat ik kan werken.
=D> :D dat vind ik nou ook! Ik moet er niet aan denken om fulltime thuis te zijn :shock: Ik kan mijzelf nog socializen, lekker ontspannen met collega's op het werk als daar momenten voor zijn, lekker ergens anders zijn enzo. Heerlijk :D
Als wij kinderen mogen krijgen ga ik natuurlijk wel minder werken maar ik blijf niet thuis fulltime! Ik ga avondjes werken (denk ik) en anders 1 of 2 halve dagen overdag. Ik zie wel, ligt er aan hoeveel ik verdien als ik klaar ben met school. Op m'n werk bouwen we een kinderdagverblijf, dat hoopt tegen 2011 klaar te zijn dus wie weet kan ik daar m'n kinderen ook naar toe brengen :) Ik zie t wel !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 feb 2009 13:18

En ik vind het juist heerlijk om thuis te zijn, haha en dat had ik van tevoren ook niet gedacht hoor. Mijn weken zijn soms te kort. :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 feb 2009 18:38

Aaarggh! Ik zit hier toch een beetje boos te zijn! Hoe zit dat in NL? Ik probeer vandaag onze inboedelverzekering op te zeggen...hij loopt op 7 maart af en ze doen dus automatische verlenging tenzij je belt zeg maar. De nieuwe premie was stom hoog en manlief zei dat hij dat wel goedkoper elders kon vinden. Maar ja, hij zit in Amerika dus ik bellen. En wat blijkt: omdat mijn man de polishouder is, mag ik WEL de polis vernieuwen maar NIET opzeggen. Dat is toch bizar, dat als zij er geld aan kunnen verdienen ik opeens niets te zeggen heb terwijl ik op hetzelfde adres woon, dezelfde achternaam heb en alle paswoorden en codes weet :x

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 feb 2009 18:40

[quote="MissF"]Ik loop zo vaak tot een uur of 12 in mijn pyjama :) Heerlijk! Dan ben ik ook gewoon niet toegekomen aan aankleden. Ik zie dan weer van alles liggen en ben met Jurian bezig. Als hij dan voor zijn middagslaapje naar bed gaat, kleed ik me aan.

Als ik iets ergs vind en absoluut nooit doe, behalve bij een zeer ernstige ziekte, is het lang in mijn pyama lopen :-$ l, oeps-smile
Kort gezegd, ik kleed me gelijk aan als ik uit bed stap!!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2009 14:35

Toen ik nog bij mn ouders woonde deed ik dat ook wel eens, maar nu echt nooit. Ik wil mij douchen voordat ik Hugo wakker maak/eten geef. Aangezien Hugo nu pap van een bordje krijgt, betekent dit dat ik ook in het weekend vaak al om 7.00 uur aangekleed beneden ben..haha.

@ LauraC dat is in nederland ook zo hoor! Polishouder moet handtekening zetten. Ik wilde een keer aan de bank een verhuisbericht doorgeven. Moest mn man ook zn paspoort en alles meegeven voordat ik de adreswijziging kon doorgeven. ik neem aan dat er vaak misbruik van gemaakt is in het verleden.

@ rosekapje Jij hebt ook veel sociale dingen om te doen en zit niet de hele dag thuis. Als ik een paar weken met Hugo thuis ben, ga ik mij echt vervelen, maar ik heb ook niets te doen behalve mn huishouding. Familie en vrienden wonen ook allemaal 200 km verder, dus daar ga je ook niet zomaar heen. Ik ben blij dat ik mn werk heb.
Deze week is mn man voor zn werk weg en komt zaterdag weer. Als ik geen werk had, zat ik dus de hele dat thuis met Hugo. ik geloof dat ik echt zou vereenzamen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 feb 2009 18:28

@ajl: Maar stel dat je werkloos zou raken, dan kun je toch ook sociale dingen kunnen zoeken? Vrijwilligerswerk doen bijv.? Ik denk dat ik dan toch dingen zou gaan zoeken...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 feb 2009 18:58

ik zou eerder weer terug de zorg ingaan. Voor mn rechtenstudie heb ik nl 5 jaar als verpleegkundige gewerkt.

Ik ga vanavond even snel boodschappen doen, dan hoef ik morgen dat niet te doen met Hugo. Mn buurvrouw past even op.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 18:58

Handig zo'n buurvrouw :wink:
je kan dus wel wat kanten op ajl !! Pff rechtenstudie en verpleegkundige.. allebei even leuk of .... ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2009 19:05

ajl schreef:Als ik geen werk had, zat ik dus de hele dat thuis met Hugo. ik geloof dat ik echt zou vereenzamen.

Maar zijn er in Nederland dan geen groepjes waar je je kind mee naartoe neemt en anderen ontmoet...en zo zelf vrienden maakt? Als ik zou willen zou ik elke dag wel ergens anders met Michael naartoe kunnen. Speelgroepje hier, gymmen daar, zwemmen daar.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 feb 2009 19:46

@Laura: volgens mij bestaat dat hier ook wel, hoor... zoiets moet je alleen wel trekken natuurlijk, al dat 'getuut' over de vooruitgang van de kids (met alle respect hoor), dat ligt niet iedereen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2009 20:19

LeChat schreef:@Laura: volgens mij bestaat dat hier ook wel, hoor... zoiets moet je alleen wel trekken natuurlijk, al dat 'getuut' over de vooruitgang van de kids (met alle respect hoor), dat ligt niet iedereen...

Hahaha, dan zal dat wel een verschil van cultuur zijn...de mensen waar ik mee naar die groepjes ga hebben het voornamelijk eens niet over de kids omdat ze daar de hele dag al mee bezig zijn :)

Terug naar “Archief”