Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 30 sep 2008 08:12

Gister de 20 weken echo gehad en alles is in orde! Dus dat is heerlijk nieuws!
Laat je leiden door Hem!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 30 sep 2008 08:34

Tijn schreef:Gister de 20 weken echo gehad en alles is in orde! Dus dat is heerlijk nieuws!

Gelukkig!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2008 09:29

Fijn tijn dat alles goed lijkt!

Hoe voelt je vrouw zich, niet meer zo misselijk?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2008 09:30

Leuk behang missf! Denk dat het eind resultaat erg mooi wordt!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 30 sep 2008 09:45

Fijn dat de echo goed was, Tijn!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 sep 2008 09:55

Tijn schreef:Gister de 20 weken echo gehad en alles is in orde! Dus dat is heerlijk nieuws!

Gelukkig zeg!
Wat ik me af vraag is: Ervaar jij de zwangerschap anders dan je vrouw? Ja ik weet het, natuurlijk is het anders. Maar vaak hoor je dat het papa gevoel bij mannen later komt dan bij vrouwen. Snap je wat ik bedoel?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 09:59

Fijn Tijn, toch wel een opluchting, of niet, om te horen dat het voorzover ze kunnen zien allemaal goed is?

Over dat mama-papa gevoel: dat mama-gevoel had ik sowieso niet meteen, het komt nu steeds meer. Maar voor mijn man blijft het iets afstandelijks. Een vriend van ons heeft een dochtertje, en is daar helemaal dol op. Maar hij zei: tot ze geboren was, had ik niks met haar. Het zei me helemaal niks.
Dat heeft mijn man ook wel een beetje. Heel af en toe wil hij voelen, maar zelfs dat amper. Ik denk dat het anders wordt als het kindje er is, pas dan is het 'echt' voor hem zeg maar.

Ik werd vanmorgen wakker en dacht: het kindje beweegt helemaal niet. Zou het wel goed zijn?
En dan leg ik mijn hand op mijn buik, en het kindje komt helemaal tot leven, die momenten zijn wel onwijs gaaf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 30 sep 2008 10:56

rosekapje schreef:Hoe voelt je vrouw zich, niet meer zo misselijk?

Ze voelt zich gelukkig een stuk beter, is niet meer misselijk en kan dus ook zelf weer koken. Verder had ze wel veel last van haar bekken, maar het was geen bekkeninstabiliteit, maar iets met spieren, daarvoor loopt ze nu bij een fysio.

kirsten schreef:Gelukkig zeg!
Wat ik me af vraag is: Ervaar jij de zwangerschap anders dan je vrouw? Ja ik weet het, natuurlijk is het anders. Maar vaak hoor je dat het papa gevoel bij mannen later komt dan bij vrouwen. Snap je wat ik bedoel?

Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Het is wel anders denk ik. Met mijn verstand weet ik dat ik vader wordt, maar echt voelen doe je het natuurlijk niet, dus daarin is het anders. Ik heb ook vrij snel nadat we wisten dat we in verwachting waren ook al een moment dat ik voor de spiegel stond en ineens besefte dat ik vader wordt. Dat is wel een bizar moment.

MissF schreef: Fijn Tijn, toch wel een opluchting, of niet, om te horen dat het voorzover ze kunnen zien allemaal goed is?

Voor mij was het geen opluchting maar een bevestiging, omdat ik er vertrouwen in heb dat God ons een gezond kindje zou geven. Ik kreeg deze vraag ook al een paar keer op mn werk en dan kijken mensen heel raar op als ik dit zeg.

Liefje en Juultje77 bedankt voor jullie reacties!
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 11:39

Hmm, dat is een discussie waar idd ;)
Wij bidden elke avond voor ons kindje, maar eigenlijk zelden of het gezond mag zijn. OMdat ik niet vind dat we dat kunnen vragen. Als het Gods plan is, ons een ongezond kindje te geven, dan zal dat Zijn plan zijn, en zal Hij ons ook daarbij helpen.
Ik heb echt wel een beetje in de rats gezeten toen, stel dat....maar wel met het vetrouwen dat het dan ook best wel goed komt.
Maargoed, dat is misschien geen discussie voor hier.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2008 11:48

volgens Milan heb ik een baby in de buik... en is het een meisje :mrgreen:

fijn dat alles goed was tijn!!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 11:49

Men zegt dat kinderen de waarheid spreken :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2008 11:56

nee het kan gewoon niet... maar ik schrok wel even... :shock:

want toen ik zwanger was van Matteo had hij wel gelijk.... hij vertelde het ons al voordat wij het wisten ...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 12:04

Bijzonder..

Ken ook een echtpaar waar de kat het aangaf of de vrouw zwanger was; vanaf de eerste dag wilde de kat niet meer bij haar op schoot! Terwijl hij anders er niet weg te slaan was. Bij de eerste zwangerschap was het nog niet zo duidelijk, maar daarna... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 sep 2008 12:08

Haha! Die Milan.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 30 sep 2008 12:33

Hoe lang lopen jullie door in je zwangerschap? Ik bedoel te vragen of jullie op het laatst gewoon nog weg gaan of juist dicht bij huis blijven? En met het laatst bedoel ik ook echt de laatste dagen voor de uitgerekende datum of er overheen.

En vraag twee: wie hebben hier ervaring met draagdoeken? Lijkt me onwijs gaaf maar er is een behoorlijk aanbod en ik zou graag eerst wat ervaringen horen!

Roept u maar. (niet allemaal tegelijk)

Terug naar “Archief”