Zijn er situaties waarin je daar omheen kunt dan?
Wij moesten gewoon alles aanleveren wat ze aan info nodig hadden. Anders hadden we die hele koop niet rond gekregen!?
Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Dat mensen het bedenken om dat zo hap-snap te doen![]()
Wij hebben ons huis ook via via, maar zodra er een bedrag overeengekomen was, is er direct een makelaar ingeschakeld en liep het officieel via makelaar, bank en notaris. Het kost misschien wel geld, maar die mensen zijn daar toch voor? Ik ben daar dan liever wat meer aan kwijt dan dat er iets onverwachts gebeurd en je schiet er ineens duizenden bij in!
Maar ja, blijkbaar werkt dat niet zo bij iedereen. Hmmz, lechat: wil je die mensen soms niet even door elkaar rammelen???
Jo'tje schreef:Je moet wel een makelaar door je huis laten wandelen voor bepaalde rapporten enz. Sinds januari schijnt dat verplicht te zijn. Vraag me niet precies hoe en wat, het ging gewoon om een soort taxatie, ook al waren wij al een prijs overeen gekomen.
Haai schreef:Gefeliciteerd!!
LeChat schreef:Jullie hebben het waarschijnlijk over de taxatie (waardebepaling) voor de hypotheek? Want voor het overige is een aankoopmakelaar inderdaad niet persé nodig. Een verkoopmakelaar neemt je als verkoper wel 'n hoop werk uit handen en kan je huis waarschijnlijk beter promoten dan jijzelf (websites beschikbaar, etc.). En hij of zij heeft (zeker als het een NVM-makelaar is) goede contracten beschikbaar. Een NVM-koopcontract bevat clausules die voor de verkoper behoorlijk gunstig zijn (t.a.v. verborgen gebreken etc.). Als je er zelf geen verstand van hebt, kan ik me zeker voorstellen dat je ook om die reden een verkoopmakelaar inschakelt. Want de notaris krijg je in veel gevallen al niet eens te zien, 'eenvoudige' huizentransacties worden vaak afgedaan door de kandidaat-notaris (terwijl de stukken weer door 'n notarieel medewerker of klerk worden opgemaakt).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten