Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

phox
Sergeant
Sergeant

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor phox » 06 jul 2010 21:27

Boekenlezer schreef:Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.

Idem.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2010 08:29

Boekenlezer schreef:Gisteren werd ik zo ongeveer misselijk van dit artikel.
Dat is toch niet normaal meer!

Ik lees bovendien in dat artikel dingen, dat ik mij ga afvragen: zit de islamitische leer werkelijk zo stompzinnig in elkaar?
"...verkrachting is toegestaan, op voorwaarde dat de ondervragers die de verkrachtingen uitvoeren tijdens hun daad gebeden tot Allah uitspreken." Alsof dat wat aan de daad verandert! Verkrachting is verkrachting, en het gieten van een religieus sausje over de misdaad, maakt de misdaad niet anders. Maar blijkbaar denken ze dat Allah/God gek is, net zo gek als zijzelf, anders stel je dit niet zo. Een ronduit godslasterlijke manier van denken!

"Nu stelt de islam dat maagden automatisch de hemelpoort binnentreden."
Op zich al een idiote leerstelling, die om te lachen is. Alsof een maagd niet kan zondigen, of gezondigd kan hebben.
"Er moet dus alles aan gedaan worden om te voorkomen dat deze geëxecuteerde vijanden van de islam alsnog het paradijs binnengaan. ... Vandaar dat reeds ayatollah Khomeini, de grondlegger van de huidige Iraanse Republiek, per decreet verordende dat vrouwelijke nog maagdelijke gevangenen in de nacht voor hun executie verkracht dienen te worden, zodat ze als „hoeren” automatisch de hel zullen beërven."
In hoeverre is een maagd, die helemaal tegen haar wil in verkracht wordt, schuldig aan haar verkrachting? De schuldige is in dat geval de verkrachter, en niet de verkrachte persoon. Gewoon een beetje normale logica, die voor ieder normaal denkend mens wel genoeg zegt. Maar het IQ van de betreffende personen is blijkbaar te laag om dat door te hebben.
Kortom: ze redeneren alsof ze zwakzinnig zijn, en denken blijkbaar dat Allah/God aan diezelfde zwakzinnigheid lijdt.
Nou is dom zijn nog tot daar aan toe. Maar het allerergste is nog, dat die lui de leiding hebben, en dat ze er niet voor terugdeinzen om anderen slachtoffer te doen worden van hun domheid, op een manier die zich niet laat beschrijven. En dat vind ik ronduit schokkend. Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.

Tjongejonge, wat triest. Als een vrouw zonder dat ze er wat aan kan doen wordt verkracht gaat ze naar de hel, als een man moedwillig een vrouw verkracht heeft dat geen enkele consequentie. Wel duidelijk dat het een mannenwereldje is waar men de regels zelf bedenkt. Volgens mij is het geen domheid maar machtsmisbruik... en is dat het enige waar het om gaat. Macht. Te walgeljk voor woorden. Laten we maar voor het Iraanse volk bidden.

(overigens kan je hier niet spreken van DE islamitische leer, deze uitspraken komen wel uit een extreme beweging en bijna alle moslims zullen dit zwaar veroordelen (met onderbouwing uit de Koran))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 13 jul 2010 10:33

Toch wordt het bijna als vanzelfsprekend ervaren dat islamitische jongens voordat ze trouwen, met andere meiden het bed delen, maar het is niet geoorloofd om als meisje hetzelfde te doen want dan ben je nog minder dan een hond. Waar halen ze al die maagden vandaan voor de huwelijksnacht? #-o
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jul 2010 11:28

Rondom Rotterdam, op de ring en in de stad, zijn er 2 a-sociale motorrijders actief. Ze snijden automobilisten, als die toeteren, remmen ze af en steken hun middelvinger op. In de stad gaan ze voor een verkeerslicht vlak voor de auto staan, als het groen wordt, blijven ze tergend staan en trekken pas op vlak voor het rood wordt, Ook dan die vinger. De politie doet vooralsnog niets. Blijkbaar laten ze zich niet betrappen. Ze rijden zelfs zonder helm af en toe !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2010 12:08

zijn het geen brommers?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2010 17:11

Marnix schreef:Tjongejonge, wat triest. Als een vrouw zonder dat ze er wat aan kan doen wordt verkracht gaat ze naar de hel, als een man moedwillig een vrouw verkracht heeft dat geen enkele consequentie. Wel duidelijk dat het een mannenwereldje is waar men de regels zelf bedenkt. Volgens mij is het geen domheid maar machtsmisbruik... en is dat het enige waar het om gaat. Macht. Te walgeljk voor woorden. Laten we maar voor het Iraanse volk bidden.

(overigens kan je hier niet spreken van DE islamitische leer, deze uitspraken komen wel uit een extreme beweging en bijna alle moslims zullen dit zwaar veroordelen (met onderbouwing uit de Koran))

Het als je even doorleest inderdaad een "constructie" door de Iraanse regering verzonnen om een ideologisch probleem op te lossen. Dictaturen komen vaak met de meest bizarre oplossingen om zaken op te lossen die helemaal geen probleem zijn. Het gaat blijkbaar ook nog over verkrachting uit overheidswege, en niet voor alle verkrachtingen. Maar hoe oud is het artikeltje eigenlijk? Khomeini is toch al een tijdje dood?

Het doet me trouwens een beetje denken aan het gebruik in een vuurpeleton één schutter een losse flodder te geven, zodat ze een uitweg hebben als ze gewetensproblemen krijgen. Blijkbaar hadden de Iraanse verkrachtingsambtenaren ook gewetensproblemen....

"Nu stelt de islam dat maagden automatisch de hemelpoort binnentreden."
Op zich al een idiote leerstelling, die om te lachen is. Alsof een maagd niet kan zondigen, of gezondigd kan hebben."

Of dat idioot is, is natuurlijk een enorm cultureel-relativistische opmerking. Iemand uit die cultuur zal een hele hoop typisch westerse leerstellingen als volslagen idioot zien. Het is dus een opmerking die weinig constructief is, maar vooral getuigt van bepaalde ondertonen.

"In hoeverre is een maagd, die helemaal tegen haar wil in verkracht wordt, schuldig aan haar verkrachting? De schuldige is in dat geval de verkrachter, en niet de verkrachte persoon. Gewoon een beetje normale logica, die voor ieder normaal denkend mens wel genoeg zegt."

Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jul 2010 21:43

Evelien schreef:zijn het geen brommers?

Die rijden doorgaans niet op de snelweg :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jul 2010 14:30

Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...

Wanneer zij zich niet verzette staat er inderdaad zoiets ja.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2010 14:36

Ik moet daarbij een beetje denken aan de Italiaanse rechter die een verdachte van verkrachting vrijsprak op basis van het feit dat de spijkerbroek van het slachtoffer zo strak was, dat ze die vrijwillig moest hebben uitgetrokken en dat daarom van verkrachting geen sprake kon zijn... Maar goed...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 aug 2010 19:03

Mevrouw Glastra (97) moet Houtense cel in.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/248295

:wink:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 02 aug 2010 19:53

lol

Heb je niks te doen ofzo :lol: Beetje zonde van de politie inzet, die kan wel beter worden gebruikt :?
*onderschrift verwijderd door moderator*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 aug 2010 20:05

Ach joh, vinden die dienders ook prachtig, zo'n oud mensje in de boeien slaan. Ik vind het geweldig, hier mogen mijn belastingcenten wel voor gebruikt worden :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 aug 2010 20:05

Mortlach schreef:Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...

Zie Deuteronomium 22:23-27. In dat eerste geval vond ze het blijkbaar wel lekker, en werkte ze met de man mee.

Ik vind de ethiek van de Bijbel toch wel ver afstaan van dat, wat genoemd is uit Iran, hoor!
Waarden als: niet het recht in eigen hand nemen, en een eerlijke rechtsgang, zouden wij wel eens aan het christendom te danken kunnen hebben. In de Bijbel merk ik gevoeligheid op voor eerlijkheid. De regel, dat wanneer je iemand per ongeluk gedood had, je mocht vluchten naar een vrijstad om daar een altaar o.i.d. beet te grijpen, zodat de vervolger de doder niet uit wraakzucht kon doden. De zaak moest niet bepaald worden door emoties, maar door een eerlijke rechtsgang. (Jozua 20 ging daarover, maar er zullen nog wel meer gedeelten zijn daarover.)

In de wereld van de islam gaat het blijkbaar nog wel eens anders toe. Ik heb de indruk dat ze daar dat gevoel voor eerlijk recht niet zo ontwikkeld hebben. Zo hebben ze blijkbaar het geduld niet altijd om een rechtsgang af te wachten, getuige dit bericht: Twee christenen in Pakistan gedood.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 22:42

Evelien schreef:Mevrouw Glastra (97) moet Houtense cel in.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/248295

:wink:

Heb ik gezien gisteravond. Pittig mensje nog joh :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 aug 2010 10:29

Boekenlezer schreef:
Mortlach schreef:Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...

Zie Deuteronomium 22:23-27. In dat eerste geval vond ze het blijkbaar wel lekker, en werkte ze met de man mee.

Dat kan je erin lezen, maar dat hoeft niet. Je kan iemand best zo bedreigen dat ze "meewerkt" en niet om hulp durft te roepen. Ik blijf erbij dat de straf op verkracht worden in de Bijbel deels geografisch bepaald wordt.

Ik vind de ethiek van de Bijbel toch wel ver afstaan van dat, wat genoemd is uit Iran, hoor!
Waarden als: niet het recht in eigen hand nemen, en een eerlijke rechtsgang, zouden wij wel eens aan het christendom te danken kunnen hebben. In de Bijbel merk ik gevoeligheid op voor eerlijkheid. De regel, dat wanneer je iemand per ongeluk gedood had, je mocht vluchten naar een vrijstad om daar een altaar o.i.d. beet te grijpen, zodat de vervolger de doder niet uit wraakzucht kon doden. De zaak moest niet bepaald worden door emoties, maar door een eerlijke rechtsgang. (Jozua 20 ging daarover, maar er zullen nog wel meer gedeelten zijn daarover.)

Natuurlijk staat het er ver vanaf. Wat in Iran gebeurt is ook belachelijk. Alhoewel, ik moet ook weer even denken aan een Bijbelse leider die de dochter van een zojuist verslagen vijand de tent inneemt om haar "te leren kennen"... maar goed.

Terug naar “Archief”