Boekenlezer schreef:Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.
Idem.
Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.
Boekenlezer schreef:Gisteren werd ik zo ongeveer misselijk van dit artikel.
Dat is toch niet normaal meer!
Ik lees bovendien in dat artikel dingen, dat ik mij ga afvragen: zit de islamitische leer werkelijk zo stompzinnig in elkaar?
"...verkrachting is toegestaan, op voorwaarde dat de ondervragers die de verkrachtingen uitvoeren tijdens hun daad gebeden tot Allah uitspreken." Alsof dat wat aan de daad verandert! Verkrachting is verkrachting, en het gieten van een religieus sausje over de misdaad, maakt de misdaad niet anders. Maar blijkbaar denken ze dat Allah/God gek is, net zo gek als zijzelf, anders stel je dit niet zo. Een ronduit godslasterlijke manier van denken!
"Nu stelt de islam dat maagden automatisch de hemelpoort binnentreden."
Op zich al een idiote leerstelling, die om te lachen is. Alsof een maagd niet kan zondigen, of gezondigd kan hebben.
"Er moet dus alles aan gedaan worden om te voorkomen dat deze geëxecuteerde vijanden van de islam alsnog het paradijs binnengaan. ... Vandaar dat reeds ayatollah Khomeini, de grondlegger van de huidige Iraanse Republiek, per decreet verordende dat vrouwelijke nog maagdelijke gevangenen in de nacht voor hun executie verkracht dienen te worden, zodat ze als „hoeren” automatisch de hel zullen beërven."
In hoeverre is een maagd, die helemaal tegen haar wil in verkracht wordt, schuldig aan haar verkrachting? De schuldige is in dat geval de verkrachter, en niet de verkrachte persoon. Gewoon een beetje normale logica, die voor ieder normaal denkend mens wel genoeg zegt. Maar het IQ van de betreffende personen is blijkbaar te laag om dat door te hebben.
Kortom: ze redeneren alsof ze zwakzinnig zijn, en denken blijkbaar dat Allah/God aan diezelfde zwakzinnigheid lijdt.
Nou is dom zijn nog tot daar aan toe. Maar het allerergste is nog, dat die lui de leiding hebben, en dat ze er niet voor terugdeinzen om anderen slachtoffer te doen worden van hun domheid, op een manier die zich niet laat beschrijven. En dat vind ik ronduit schokkend. Daar was ik gisteravond stevig van ontdaan.
Marnix schreef:Tjongejonge, wat triest. Als een vrouw zonder dat ze er wat aan kan doen wordt verkracht gaat ze naar de hel, als een man moedwillig een vrouw verkracht heeft dat geen enkele consequentie. Wel duidelijk dat het een mannenwereldje is waar men de regels zelf bedenkt. Volgens mij is het geen domheid maar machtsmisbruik... en is dat het enige waar het om gaat. Macht. Te walgeljk voor woorden. Laten we maar voor het Iraanse volk bidden.
(overigens kan je hier niet spreken van DE islamitische leer, deze uitspraken komen wel uit een extreme beweging en bijna alle moslims zullen dit zwaar veroordelen (met onderbouwing uit de Koran))
Evelien schreef:zijn het geen brommers?
Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...
Mortlach schreef:Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...
Boekenlezer schreef:Mortlach schreef:Staat er in het OT niet iets over een verkrachting in de stad tegenover een verkrachting op het platteland?... In het eerste geval wordt volgens mij namelijk ook het slachtoffer gestenigd te worden...
Zie Deuteronomium 22:23-27. In dat eerste geval vond ze het blijkbaar wel lekker, en werkte ze met de man mee.
Ik vind de ethiek van de Bijbel toch wel ver afstaan van dat, wat genoemd is uit Iran, hoor!
Waarden als: niet het recht in eigen hand nemen, en een eerlijke rechtsgang, zouden wij wel eens aan het christendom te danken kunnen hebben. In de Bijbel merk ik gevoeligheid op voor eerlijkheid. De regel, dat wanneer je iemand per ongeluk gedood had, je mocht vluchten naar een vrijstad om daar een altaar o.i.d. beet te grijpen, zodat de vervolger de doder niet uit wraakzucht kon doden. De zaak moest niet bepaald worden door emoties, maar door een eerlijke rechtsgang. (Jozua 20 ging daarover, maar er zullen nog wel meer gedeelten zijn daarover.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten