Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor pannenkoek » 05 feb 2010 11:54

ik heb een lewenstein

Eerst een brother gehad, maar die kwam niet goed door de lagen spijkerstof of overal heen.
Ik heb een hekel aan naaien, ik moet kapotte knieën ed naaien, en dat vind ik niet leuk.

Laat mij maar breien of borduren.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 feb 2010 13:24

leuk gempa!
ik heb idd ook met goede moed een naaimachine gekocht en wat 'lesjes' gevolgd bij schoonmoeders, maar dan is het mij niet netjes genoeg en ben ik het zo weer zat. heb er nu vanaf dat ik vorig jaar de wiegbekleding heb genaaid, nog niks weer mee gedaan... best jammer.

leuke slinger meissie! heb je dan mallen voor alle leters ofzo?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 feb 2010 13:33

Dank je ;-)
Ik had de eerste tijd de letters op iets dikker papier dan normaal, uitgeprint, en daar trok ik dan omheen met een potlood op het karton, maar die letters gingen steeds vaker dubbel, dus nu heb ik ze allemaal op dik karton getekend, en uitgesneden, en dat gaat stukken makkelijker en sneller!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 feb 2010 14:40

Wat een gave jurk Gempa, en ook een vrolijke meid die er bij staat!

vinden jullie het ook niet asosiaal wat je voor een patroon van abacadabra moet betalen? Heb vorig jaar met stoffenspektakel een patroon (nummer 96) zo'n toffe jurk Afbeelding

gezien maar die kost wel 6,95! Zit al op MP te zoeken maar zie er nog geen voor 3 euro ofzo, helaas.

Ik ben nu bezig met een strokenjurk, roos patroon, reuze leuk. Als ie klaar is zal ik foto plaatsen. Daarnaast 2 strookjes voor de voorkant, rood wit geruit en wil ik nog wat van zulke kussenhoesjes maken en die wat pimpen met haakwerkjes van mijn oma, lekker voorjaarsachtig en vrolijk.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2010 15:27

Ik ben nu bezig met een grijze broek voor Jurian, en op naailes met een jurkje voor mezelf.
Patronen los zijn idd duur. Ik koop liever een keer een leuke knipmode voor mezelf, of knippie voor kleren voor Jurian. Betaal je net zoveel voor, maar met veel meer patronen. En ik leen op naailes veel patronen van andere meiden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 09 feb 2010 16:59

*Annet* schreef:Wat een gave jurk Gempa, en ook een vrolijke meid die er bij staat!

vinden jullie het ook niet asosiaal wat je voor een patroon van abacadabra moet betalen? Heb vorig jaar met stoffenspektakel een patroon (nummer 96) zo'n toffe jurk Afbeelding

gezien maar die kost wel 6,95! Zit al op MP te zoeken maar zie er nog geen voor 3 euro ofzo, helaas.

Ik ben nu bezig met een strokenjurk, roos patroon, reuze leuk. Als ie klaar is zal ik foto plaatsen. Daarnaast 2 strookjes voor de voorkant, rood wit geruit en wil ik nog wat van zulke kussenhoesjes maken en die wat pimpen met haakwerkjes van mijn oma, lekker voorjaarsachtig en vrolijk.

Kunnen we misschien hier niet een soort ruilbeurs organiseren van patronen? Ik heb heel veel Knippie patronen, want daar heb ik een abonnement op...... Ik wil best eens voor iemand iets kopieren hoor.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 feb 2010 17:12

Heel tof idee!

Ik heb ook nog wel wat Roospatronen en bizzkids, die laatste wil ik opruimen. Hij is van 2002/2003 en daar staan wijde modellen in. Dat is niet wat voor mijn smalle kindertjes.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 feb 2010 17:17

wauw das een gave jurk annet!
die jurk zelf wordt volgens mij ook verkocht op MP, was vast aan het rondkijken voor een jurkje voor emmabeth voor een bruiloft in mei, en deze kwam ik ook tegen. erg mooi!
misschien kun je aan degene die ermee adverteert het patroon vragen? staat namelijk bij verschillende babykledingmaten en in verschillende stofjes dus ik had zo het idee dat diegene ze wel eens zelf kon maken..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 feb 2010 18:19

op mp staat dat patroon ook nog voor € 5,95

Logisch want hij is erg leuk en misschien ook wel gewild. Dat is de markt he!

Ik bekeek de modellen van kiezeltje op een site maar had het idee dat dat goed na te maken is. Zonder patroon zeg maar.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 feb 2010 21:52

tja, als je goed kunt naaien misschien wel..
met mij zou het simpelste jurkje nog een ramp worden :mrgreen:

heb gisteren met schoonmams afgesproken om het naaien weer op te gaan pakken. ze heeft nog steeds de goede moed dat ze het mij een keer onder de knie kan laten krijgen, dus ga m´n best maar weer eens doen..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 feb 2010 22:00

Dan hoop ik voor je dat je beetje dikke mik met je schoonmama bent, want je zit zo dicht op elkaar enzo. Als je met een broekje begint ofzo, of een rokje dat is zo simpel, kan niet mis gaan. Bij patronen staat altijd een aantal stippen, hoe meer stippen hoe ingewikkelder het is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2010 22:12

Doen ze ook -1 stip? :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 feb 2010 22:28

*Annet* schreef:Dan hoop ik voor je dat je beetje dikke mik met je schoonmama bent, want je zit zo dicht op elkaar enzo.

ja hoor, gelukkig gaat dat prima!
anders begon ik er niet aan.

LauraC schreef:Doen ze ook -1 stip? :mrgreen:

:lol:
dan moet ik die eerst maar zoeken
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 feb 2010 08:38

annet: als je dat patroon hebt kunnen bemachtigen.. houdt ik me aanbevolen.. wat een mega mooooi jurkje!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 feb 2010 10:02

ja die jurk van mij is een farbenmix patroon, die zijn ook zo duur, maar goed je raakt ze idd wel weer kwijt op marktplaats en als je een knippie koopt, gebruik je vaak ook maar 1 patroon.

en lenen van elkaar idd. ik heb nog heel wat liggen, ooit eens een stapel gekregen. dus als je wat zoekt.
ik heb ook nog heel veel roos jongens patronen

Terug naar “Archief”