em_ma schreef:CaptainCaveman schreef:em_ma schreef:Dat doet toch iedereen?
Als iemand zijn of haar mening ergens over vormt doe je dat toch uit volle overtuiging met je hand op de Bijbel, zoals jij denkt dat God het van ons vraagt? Om zo tot een antwoord te komen over bv. sex of uitgaan etc....
Dus dan laat iedereen toch zijn of haar gevoel, vanuit bovenstaande, spreken om tot een mening over een bepaalde zaak te komen?
Op enkele nietszeggende Bijbelteksten beweren dat je op die manier zondig bezig bent gaat m.i. wel erg ver. Het probleem is, is dat het op basis van Bijbelteksten niet goed te keuren en niet te verwerpen is. De Bijbel geeft daar geen duidelijk oordeel over (in tegenstelling tot hoererij bijv.).
Op enkele nietszeggende bijbelteksten? Wat bedoel je hiermee?
Een bijbeltekst is mi. nooit nietszeggend, hoe kun je dat zeggen van de Bijbel? Die is toch door God geinspireerd? Zijn woorden zijn nooit zietszeggend!
Als ik de Bijbel lees, kom ik voor mijzelf wel tot een conclusie, maar die is inmiddels duidelijk dacht ik zo

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de teksten op dit vlak niet zoveel zeggen. Bij sommige onderwerpen ben ik het daar mee eens. Mensen halen een paar bijbelteksten aan en leggen het vervolgens zo uit dat je als vrouw geen broeken mag dragen, dat je geen tv mag kijken, lid mag zijn van een sportvereniging, een stuk fietsen op zondag of een biertje in een cafe mag drinken. Met wat leuke teksten als "wordt niet wereldgelijkvormig, de inspanning van het lichaam is van weinig nut enzovoorts" wordt dat dan onderbouwd. De bijbelteksten zijn echter over genoemde onderwerpen nietszeggend.... wat niet inhoudt dat Gods Woord nietszeggend is.
Wat dit onderwerp betreft, de Bijbelteksten die gaan over het "niet begeren" en dat "een vrouw aanzien om haar te begeren als echtbreuk is" vind ik wel een en ander zeggen over masturbatie. Zoals ik eerder al heb gezegd, als je bij het masturberen kan denken aan groen weiland vol mooie bloemetjes, prima. De handeling op zich is niet verkeerd denk ik. Het probleem is dat de gedachten erbij dat vaak wel zijn.