Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:*Annet* schreef:Dan raad ik je aan om gewoon een oventje te kopen. Of verkopen ze die niet meer los? Bakken gaat gewoon het beste in een oven. Mijn cakes mislukten altijd in de combi. Sinds ik een oven heb zijn ze perfect. In het nieuwe huis zit een hete lucht oven, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is in elk geval al kleiner![]()
Evelien, vind jij het geen vreselijk geklieder met een spuitzak?
Heb ook wel eens een tupperware spuit geval geprobeerd, vond ik ook niet werken. Kreeg vreselijk zere handen en de helft kwam er maar uit.
Ik heb geen last van geklieder of zere handen etc.
Hoe doe jij dat dan?
rosalie83 schreef:Brang 1 dl water in een steelpan aan de kook met 40 gram boter. Strooi er op laag vuur 50 gram bloem bij en blijf roeren tot een samenhangende bal is verkregen die makkelijk van de bodem van de pan loskomt. Neem de pan van het vuur en roer er één voor één 2 eieren door (eventueel met de mixer). Voeg het volgende ei pas toe als het vorige is opgenomen. Blijf minstens 2 minuten flink roeren tot de massa dik is en glanst. Vorm hiervan op een ingevette bakplaat met 2 theelepels 20 kleine soesjes of met 2 dessertlepels 10 grote soezen. Bak de soezen in een voorverwarmde oven van 225 graden C. Reken op 20 minuten voor grote soezen en 10 à 15 voor kleine. Open de ovendeur niet. Laat de soezen na uitschakelen nog enkele minuten in de oven staan: open de deur pas na 5 à 10 minuten. Knip de soezen open als ze zijn afgekoeld en vul ze.
*Annet* schreef:ik maak altijd cake in een tulbandvorm. Voorheen deed ik het in een bakblik van tefal maar daarin werden ze altijd zo droog als hop. Waarom ze in die (aluminium) tulbandvorm met precies hetzelfde recept wel heerlijk zijn is mij een raadsel maar goe:
500 gram ROOMboter
500 gram suiker
10 eieren
450-500 gram zelfrijzend bakmeel.
eerst boter en suiker mixen, eieren erdoor. Als dit goed doorelkaar is gemengd doe ik de meel erdoor en in de oven.
Na het bakken haal ik de tulband zo snel mogelijk uit de vorm, doe hem in tupperware doos en sluit het gelijk af. Het vocht slaat terug in de cake waardoor de cake "nat" blijf.
*Annet* schreef:Op vrijdag begint het weekend toch al, dus lekker elke keer bij de koffie. Ik vind het ook wel leuk als er iemand komt iets beters bij de koffie te kunnen bieden als een Jan Hagelof zuks. Ben opgevoed met het principe: in het weekend hebben we cake, taart of what ever. Ik baal er dan ook van als ik bij iemand kom (op zondag) en we krijgen niets bijzonders bij de koffie. Neem ik net zo lief niets.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten