Het Weermannetje schreef:Wedergeboorte is begin van de bekering. Dan ben je idd nog niet bekeerd.
Dus als je gaat zoeken, ben je nog niet bekeerd.
Moderator: Moderafo's
japijo schreef:Aragorn schreef:Ik heb die tekst uit Jesaja ook weleens zo horen uitleggen: iedereen is in feite dorstig. De een dorst naar geld, de ander naar mooie vrouwen, een volgende naar rust en een ander naar weer iets anders.
En bij God zou al die dorst dus gelest (of weggenomen) kunnen worden.
idd. als je naar de kerk komt ben je dorstig naar God. die dorst wil hij lessen.
Het Weermannetje schreef:HOho, nee, niet afwachten, je moet bidden en roepen! Maar dat mag niet de grond worden van je zaligheid! Dan is er iets mis!
Het Weermannetje schreef:De grond van je zaligheid mag niet je eigen werk zijn. Dat moet GOds genade zijn.
Loezje schreef:Alleen een reactie op de laatste postings over Jacobus 2. Wordt hier in vers 14 t/m 26 niet bedoeld dat uit de werken het geloof blijkt en dat die werken door het geloof worden uitgevoerd? Volgens mij staat hier (de kanttekeningen heb ik helaas niet bij de hand) dat alleen het geloof niet zaligmakend is, omdat bij de ware (excuses voor het taalgebruik) gelovigen het geloof uit hun werken zal blijken. Die werken zullen ook worden gedaan...
Als voorbeeld wordt dan Abraham gegeven. Eérst zijn geloof in God; daarna de uitvoering d.m.v. het willen offeren van zijn Izaak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten