Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mar 2015 21:22

Liefde en geduld... ALs ze hier schreeuwen zeg ik : heel normaal. J... je schreeuwt.. je moet in huis en buiten met een rustige stem praten. Inmiddels wel zovaak gehoord dat je gedrag moet noemen dat je wel wil zien! en..... voorkom dat ze frustratie hebben.... en tja... als mijn nacht slecht is dan kan ik dat ook niet en dan merk ik meteen terug, vooral bij M.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 04 mar 2015 21:47

jaccootje85 schreef:Maar nu is het je eigen kind. Ik wil ze graag een fijne jeugd meegeven, maar als ik alleen maar loop te schreeuwen dat ze moet stoppen met dat gekrijs, wordt het er niet gezelliger op... En waarschijnlijk speelt de stress ook wel mee rondom mijn werkloosheid en magere ww (dus niet al teveel te besteden). Heb de laatste week wel weer een stuk of 15 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan, maar de stress er omheen voelt de kleine meid ook wel aan. En misschien is dat wel een oorzaak voor haar gedrag... Ik weet het niet. Maar vraag me wel af: is het een periode of is het een reactie? Want als we bij opa&oma zijn is er niets aan de hand en speelt ze vrolijk met het speelgoed daar. Krijst niet, bijt niet in speelgoed/knuffel/handen. Dus ik weet het niet... :D

Met je eigen kindje is het natuurlijk anders. Een oppaskindje is toch een beetje "mooi weer"kindje spelen, want oppaskindjes gaan weer lekker terug naar hun papa en mama (om daar te kliere :-oo )

Ik denk dat er een paar dingen kunnen spelen:
- de leeftijd (het is een fase.... het is een fase.... enz)
- ze pikt de stress op, die jij voelt en reageert daar op
- je kunt het denk ik niet vergelijken met haar gedrag bij opa en oma. Jij gedraagt je toch ook anders, buiten je eigen huis? En ook hier geldt: bij opa en oma is ze niet 24/7. Als ze daar eens een maandje is... gaat ze daar ook bijten en schreeuwen, gok ik zomaar... (of ander "minder ideaal "gedrag showen)

Binnen de veiligheid van je eigen thuis ben je altijd het meest ongeremd. Dat geldt voor iedereen of dat nu een kind is of een volwassene, maakt denk ik weinig uit.

DL hier is buitenshuis zo timide, dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat ze:
-geluid kan maken (laat staan krijsen ](*,) )
-ooit iets doet dat niet mag
-dat ze thuis letterlijk weleens aan de gordijnen bungelt (o.i.d.) :-oo
Ik bedoel maar....

Maar lastig joh... als je twijfelt zou je eens kunnen kijken of je wat afleiding kunt zoeken voor jullie beiden?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 mar 2015 09:34

ik zag dit stukje comedy pas..moest er zó om lachen!!
https://www.youtube.com/watch?v=uFQfylQ2Jgg

'people with no kids don't know'

( wel engels )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mar 2015 14:18

Inderdaad opvoeden is een hele klus. Probeer negetief gedrag maar eens te negeren ( zoals nany Jo dinsdagavond verkondigde) als je 20 minuten op de fiets zit en dl gilt continue dat ze met de auto wil, terwijl zij tergend langzaam achter je aan fietst. Dan komt het stoom uit je oren. Bij ons was J erg driftig en bleef er ook enorm in hangen. En ik merk dat onze kids een erg sterke wil hebben, want zij laten zich niet troosten en gaan net zo lang door totdat zij hun zin hebben. Met J zijn wij wel eens samen met hem aangekleed onder een warme doche gaan staan om hem door de straal te laten kalmeren. Dat duurde ongeveer 20 minuten voordat hij zich overgaf.En niet gillen/schreeuwen is ook echt wel een leerpuntje voor mij. 8-[ Ik neem het mijzelf zo vaak voor, maar dan luisteren ze gewoon helemaal niet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 mar 2015 15:30

ajl schreef:Inderdaad opvoeden is een hele klus. Probeer negetief gedrag maar eens te negeren ( zoals nany Jo dinsdagavond verkondigde) als je 20 minuten op de fiets zit en dl gilt continue dat ze met de auto wil, terwijl zij tergend langzaam achter je aan fietst. Dan komt het stoom uit je oren. Bij ons was J erg driftig en bleef er ook enorm in hangen. En ik merk dat onze kids een erg sterke wil hebben, want zij laten zich niet troosten en gaan net zo lang door totdat zij hun zin hebben. Met J zijn wij wel eens samen met hem aangekleed onder een warme doche gaan staan om hem door de straal te laten kalmeren. Dat duurde ongeveer 20 minuten voordat hij zich overgaf.En niet gillen/schreeuwen is ook echt wel een leerpuntje voor mij. 8-[ Ik neem het mijzelf zo vaak voor, maar dan luisteren ze gewoon helemaal niet.

Ja negeren kan weleens helpen, maar die Jo die vind ik wel een beetje te hoor. Zag twee meisjes op zo'n programma, 30 keer op een avond het bed uit, etteren en dan moesten ze ze steeds geduldig terugleggen in bed en weer in de kamer gaan zitten en rustig blijven. Dag hoor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 mar 2015 19:59

soms voel ik me net zo'n tekenfilmfiguurtje waar het stoom uit mijn oren komt.

bijv. als mijn oudste dochter van 8 absoluut. perse. wil. dat. ik. haar. haar. in. een. staart. doe. ( die punten horen bij hoe ze haar wens kenbaar maakt ), ik doe het, vraag nog drie keer of het op de goede hoogte is, doe de staart erin en ga verder met het het ochtendvliegwerk en mevrouw trekt het er dan doodleuk uit omdat het niet goed zat....

waar is het stomende smiley plaatje?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2015 20:30

Ach Jacootje, wat pittig voor je. Ik heb niet zoveel tips, alleen dat zelf rustig blijven vaak het beste werkt. Ik merk wel dat ik zelf de lastige momenten vergeet. Want in mijn idee gaat het hier over het algemeen erg goed, luisteren ze goed, schreeuwen zo goed als niet, hun negatieve gedrag is makkelijk om te buigen. Tot ik dat tegen mijn moeder bijv zeg, en dan moet ze lachen en zegt: 'weet je nog, een paar weken geleden, toen deed de oudste dit of de jongste dat, dat ben je blijkbaar alweer vergeten' :D
Maar écht zo pittig als ik soms lees over die van anderen, zijn mijn kinderen nooit geweest, dus heb ik nogal makkelijk praten.
Wij zijn zelf wel fan van Nanny Jo, en voeden onze kinderen grotendeels wel op zoals zij het leert. Maar er zijn echt wel eens momenten om moedeloos van te worden. Ik keek de aflevering dinsdag, met het jongetje dat constant zijn bed uit kwam. Die moest steeds teruggelegd worden. Toen dacht ik opeens terug aan Jurian, die ook constant zijn bed uit kwam. Nou, we hebben hem 3 x teruggelegd en dat waren we toen al zo zat, dat we zijn deur dichtgebonden hebben :oops: Dat kon mooi, omdat er naast zijn deur nog een deur zat, dus klinken aan elkaar. Toen was het uit bed komen snel open. Nee, niet echt pedagogisch, maar dan kun je zó wanhopig zijn.

Hier komt er een klein beetje ritme in de dagen. Ik moest maandag voor het eerst alles zelf doen, mijn man was weer aan het werk, dus zelf Jurian naar school brengen. Ik was bang dat alles in de soep zou lopen. De weken ervoor lag ik nl lekker tot half 9 in bed met Jorrik, voedde gewoon wanneer het uitkwam. Dat doe ik nog steeds, hij bepaalt nog steeds wel de dag, maar hij zal toch moeten drinken voor ik ga ontbijten met de andere 2. Maar het gaat wonderbaarlijk makkelijk. Ook slaapt hij nu gewoon meteen weer in na de nachtelijke voedingen, dat is zo fijn. De eerste 1,5 week was ik soms wel 4 uur bezig, eerst voeden, dan hem weer in slaap krijgen, pff, dat breekt zo op. Maar het gaat nu steeds beter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 mar 2015 20:59

Ik merk wel dat ik, nu ik een kleurboek voor volwassenen voor m'n verjaardag heb gekregen, meer tijd neem om te ontspannen. En soms zit Norah naast m'n stoel te jammeren, maar kan ik haar gedrag wel makkelijker negeren. Ze heeft natuurlijk wel haar aandacht nodig, ze is nog maar net anderhalf jaar oud. Maar soms merk ik aan haar dat het zeuren om aandacht wordt en dat ze ff niet zoet met dr speelgoed bezig kan zijn. Maar nu ik weer een manier heb gevonden om enigzins te ontspannen, merk ik aan Norah dat ze vrolijker, zoeter, gezelliger is in de omgang en smiddags beter slaapt... Klinkt gek maar sinds mijn eerste post over onze dochter, zie ik al verbetering :wink:
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 05 mar 2015 22:03

meribel schreef:
bijv. als mijn oudste dochter van 8 absoluut. perse. wil. dat. ik. haar. haar. in. een. staart. doe. ( die punten horen bij hoe ze haar wens kenbaar maakt ),

Ik hoor het haar gewoon zeggen..... :lol:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mar 2015 13:22

Opvoeden is gewoon erg lastig en iedereen doet dat weer anders en het ligt er ook echt heel erg aan hoe je kind(eren) zijn.

Nina is echt super makkelijk die hoef je weinig te corrigeren. Hoe Jet is nog geen idee maar wel anders dan Nina (al is ze tot nu toe nog veel makkelijker als Nina) Gisteren werkte mijn man een dag thuis (ik was heel de dag weg) En hij heeft geen kind gehad aan Nina die heeft heel de dag naast hem aan tafel gezeten en heerlijk gespeeld met van alles en nog wat.
En Jet hoor je als ze wilt drinken of slapen of weer wakker is echt heel relax :lol:

Nog een 2 kleine maanden en dan mag Nina naar school zo benieuwd hoe dat gaat... Jet is alweer bijna 5 maanden en het is alle dagen genieten.
Ze is volop aan het proberen van rug naar buik te draaien en ligt in de gekste kronkels in de box :D

Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 mar 2015 16:05

Ze zaten vandaag in een boom, ik zeg: Nou dan zal ik het maar vertellen: ik was een keer bij de Apenheul en daar heb ik jullie toen opgepikt.
Echt? zegt de kleinste. :lol:
Zach91

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 mar 2015 20:24

Inderdaad zijn alle kinderen anders. En het ene kind is ook echt pittiger dan de ander. Nu is 1,5 ook wel een lastige leeftijd vind ik Jacootje. Ze kunnen de helft nog niet duidelijk maken, echt communiceren/ dingen overleggen/ uitleggen lukt niet goed, ze vermaken zich nog niet zelf en ze zijn soms zelf gefrustreerd.

Hier een makkelijke oudste en een pittige tweede. Ben zelf wel erg van rust in huis, positief opvoeden, positieve aandacht, positieve dingen belonen en benoemen, negatieve dingen negeren en zeker zelf rustig blijven. Maar wel tot op zekere hoogte. Steeds uit bed komen hoeven ze bijv. echt niet te doen. Zal dan ook flink boos kijken en ook wel mijn stem verheffen, zouden ze dat doen. Dat maakt dan wel indruk want ik ben zelden boos en verhef (bijna) nooit mijn stem. Ik denk dat het sowieso belangrijk is om alleen te corrigeren in de dingen die je echt belangrijk vind. En daar ook heel consequent in te zijn.
Maar ik vergeet ook de dingen die niet zo lekker gingen. Vond het toen ze klein waren ook echt veel pittiger dan nu, maar wat er dan 'niet goed ging', geen idee eigenlijk... Ze vroegen ook gewoon veel meer energie van mij weet ik. Nu zijn ze 5 en 6 en vind het echt makkelijk. Ze weten waar ze aan toe zijn, weten wat mag/ niet mag, luisteren als ik corrigeer (en anders tel ik een keer tot 3 of kijk streng en verhef mijn stem), spelen leuk (soms uren buiten), slapen goed. Ik vind wel dat ik zelf van heel grote invloed ben op de sfeer in huis. Als ik zelf lekker in mn vel zit gaat het helemaal vanzelf. Ben ik moe, niet fit of druk dan is het pittiger/ chaotischer om het echt fijn en gezellig te hebben.

Leuk hé zo kleurboek voor volwassenen! Bij mij blijven de kids veel leuker aan tafel spelen (kleuren, knutselen etc.) als ik er gezellig bij zit te kleuren.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 mar 2015 12:50

We zitten bij oma, begint de oudste tegen de jongste te zeurpieten en oma zet spontaan een zelfbedachte psalm in. :lol: Een vriendelijk gezicht brengt vrolijkheid en licht. Oh die heb ik in m'n hele leven serieus nog nooit kwaad gezien, een keer voor de grap toen ik 3 was. Wonderlijk en het werkt ook nog.
Zach91

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 mar 2015 13:54

3 jaar vandaag!
Afbeelding Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 mar 2015 17:40