Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sophie77 » 04 apr 2014 21:37

Onze jongens waren allemaal pas zindelijk als ze ongeveer 3,5 jaar oud waren, maar dan ook tegelijk dag en nacht en binnen een week. Eentje had heel af en toe 's nachts een ongelukje (tot hij 10 jaar oud was); altijd aan het eind van de vakantie, voor een verjaardag etc. dus bij spannende dingen. Na z'n 10e is het niet meer voorgekomen. De meiden waren voor hun 3e zindelijk en ook gelijk dag en nacht en binnen krap 2 weken.
Ik probeer het vanaf de 2e verjaardag regelmatig een paar dagen, maar als ik binnen een dag of 3 geen verbetering zie, stop ik weer en probeer het een tijdje later weer eens. Tot nu toe zijn ze zonder al teveel gedoe en ongelukjes zindelijk geworden. We hebben ze nooit 's avonds laten plassen omdat dat niet hoefde. Het lijkt me eigenlijk ook best een gedoe, dus 'k ben blij dat dat bij ons nooit nodig was.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 05 apr 2014 15:07

@ TJ; weten jullie al wanneer jullie terecht kunnen in het ziekenhuis? Ik zou volgens mij radeloos worden als je zo lang op een uitslag moet wachten....

Hier leek het er op dat M. zindelijk ging worden toen ik hoogzwanger was. Heb het hem zelf ontmoedigd (misschien stom maar ja...) Nu een wc verkleiner met trapje gekocht en dat vindt hij wel interessant. Binnenkort maar weer eens een poging wagen.

Hier heeft M. nu waterpokken. Nooit geweten dat ze daar zo beroerd van konden zijn. Hij wordt dol van de jeuk en heel de dag huilen..... Echt zielig, hij zit er ook behoorlijk onder. Voor het eerst in 2 jaar tijd heeft hij vannacht bij ons geslapen. Ik kijk er naar uit dat het snel weer over is ;-) Hoeveel dagen hadden jullie kids last van de jeuk en van de koorts?? Elke dag zijn het er ook weer veel meer dus ik hoop dat het er morgen niet nog meer zijn.

En nu maar hopen dat onze jongste van 4 maanden het niet krijgt. Daar gaat het trouwens nu erg goed mee. Van de ene op de andere dag is dat huilen gestopt en nu een heerlijk mannetje.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 05 apr 2014 15:18

Hier, behalve de jeuk, niet echt ziek geweest vd waterpokken.
Maar omdat het zo jeukte vond ik het nog vervelender dan de mazelen.
De jeuk vonden ze echt vervelend, tot huilens toe.
Had spul vd apotheek wat fijn was, maar wat ze nog fijner vonden was in een havermoutbadje zitten! Echt een aanrader.
Hier heerst ook waterpokken en ook kinkhoest. Beidenhebben onze boys gelukkig gehad...

Wat fijn dat het met de kleine zoveel beter gaat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 apr 2014 17:59

@Waterpokken, hier heeft S. er veel last van gehad. Zeker wel een dag of 4 flink ziek geweest. Meer hangerig van de koorts/verhoging dan dat hij last had van de uitslag.
Beterschap voor M, de 1e paar dagen is echt het ergste.

Zindelijk worden, hm denk dat ik er nog niet aan toe ben. Maar het mooie weer komt er aan dus misschien toch maar zin maken en eens kijken of hij er naar taalt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2014 21:38

En we zijn weer in het ziekenhuis.. :? Manoël begon vanmiddag om half 4 met overgeven.. Na 3 keer hele golven heb ik de kinderarts gebeld.. we moesten naar de eerste hulp, voordat we in de auto stapten gaf hij nog een keer over.. ! Kwart over 7 waren we op de eerste hulp.. 9 uur op de kinderafdeling.. na 4 keer overgeven waren zijn ketonen al 1,2 ! bloed is verder ook gecontroleerd en er zijn gelukkig nog geen verdere afwijkingen.. we zijn er deze keer op tijd bij! Maar hij igt nu aan het glucose 10% infuus .. We moeten vannacht in ieder geval blijven. Elke 3 uur wordt hij geprikt en om 12 uur krijgt hij nog een sonde met ors.. hij slaapt nu net een uurtje, dus ze laten hem nu eerst even slapen.. en omdat hij om 12 uur toch weer geprikt moet worden, combineren ze dat!

Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 apr 2014 21:40

Wat vervelend TJ, Sterkte en beterschap ermee. Hoelang duurt het nog voor jullie de uitslag van de onderzoeken krijgen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 apr 2014 22:21

trijntjejohanna schreef:En we zijn weer in het ziekenhuis.. :? Manoël begon vanmiddag om half 4 met overgeven.. Na 3 keer hele golven heb ik de kinderarts gebeld.. we moesten naar de eerste hulp, voordat we in de auto stapten gaf hij nog een keer over.. ! Kwart over 7 waren we op de eerste hulp.. 9 uur op de kinderafdeling.. na 4 keer overgeven waren zijn ketonen al 1,2 ! bloed is verder ook gecontroleerd en er zijn gelukkig nog geen verdere afwijkingen.. we zijn er deze keer op tijd bij! Maar hij igt nu aan het glucose 10% infuus .. We moeten vannacht in ieder geval blijven. Elke 3 uur wordt hij geprikt en om 12 uur krijgt hij nog een sonde met ors.. hij slaapt nu net een uurtje, dus ze laten hem nu eerst even slapen.. en omdat hij om 12 uur toch weer geprikt moet worden, combineren ze dat!

Afbeelding

Sterkte meis en hopelijk krijgen jullie nu tijdens deze opname zekerheid!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2014 22:22

ach.. sterkte tj! hopelijk knapt hij snel op en krijgen jullie snel meer duidelijkheid. .

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2014 06:54

Wat vervelend TJ. Beterschap en sterkte.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2014 07:29

Bedankt! het was een ramp vannacht! brullen bij het prikken en sonde inbrengen.. en dan moest het prikken elke 3 uur .. Ketonen zakten van 1,2 naar 0,5 naar 0,1 en toen weer naar 0,3.. hij heeft vannacht ineens 39 graden koorts gekregen...
Hij lijkt zich vanmorgen al wel wat beter te voelen. Dus ben benieuwd hoe het vandaag gaat!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 06 apr 2014 07:38

@TJ wat verdrietig, zo een klein mannetje. Van harte beterschap hoor.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 apr 2014 08:09

Héél veel sterkte trijntjejohanna en heel de familie!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 apr 2014 09:18

Wat naar, TJ!
Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid! Heel veel sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2014 11:16

Ons mannetje knapt weer een beetje op! De koorts is er nog wel, maar de bloedwaarden zijn weer goed! ORS is gestopt, infuus laag gezet en nu mag hij proberen te eten en drinken.. Als het eten er nu in blijft en wij zien het zitten , dan zit er een kansje in dat hij eind van de middag weer naar huis mag... Maar we moeten er nog niet teveel op hopen, ze kunnen er zo nog een nachtje achteraan plakken! ik ben blij met de ontwikkelingen tot nu toe !

Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 06 apr 2014 15:04

Ach arme Manoel. Beterschap en sterkte!

N is nu 2 maand zindelijke, met zo goed als geen ongelukjes. Sinds 2 weken nu ook 's nachts droog al heb ik geen idee of ze ook wakker wordt als ze moet plassen, ze hoeft gewoon niet.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”