Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 11:09

schaapje schreef:Dat jij teksten uit de Bijbel gebruikt, een Bijbel waar je zelf niet in geloven wil, is gewoon belachelijk Mortlach. Houdt gewoon je vingers in de oren! En je mond hierover dicht!

:shock:

Want creationisten gebruiken geen teksten uit de wetenschap om deze te bekritiseren?! Doe niet zo hypocriet zeg. We leven in een vrij land en je gaat dus niet tegen anderen vertellen dat ze hun mond moeten houden, niet netjes Schaapje. [-X

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 11:22

Lathron schreef:Bovendien ondersteunt wetenschap en zelfs de natuurwetten de bijbel, niet het evolutiegeloof.

Lock&Stock schreef:Wie A zegt moet ook B zeggen, dus kom maar door met die voorbeelden......

Lock&Stock schreef:Ik wacht nog steeds Lathron....

Still waiting.....

Je gaat toch geen "Lichtzwaardje" doen he? Eerst heel hard iets roepen en wanneer er om onderbouwing wordt gevraagd angstvallig stil blijven?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 11:52

Mortlach schreef:
Hahaha, jij gaat mij niet vertellen wat ik wel en niet kan zeggen. En lastig hè, dat er ook dat soort teksten in jouw Bijbel staan. Mij maakt het inderdaad niet uit, maar als ik wel geloofde, zou ik wel 2 keer nadenken voordat ik met dat soort lui in zee ging...

Oke, maar ga dan mij niet vertellen waar ik wel naar moet kijken en z.g. veel wijzer zal worden door mijn oren te laten hangen naar de door jouw genoemde linken.

En waarom moet ik jouw geloven als je beweerd dat anderen liegen en jij de alwetende waarheid in pacht hebt.
Ben jij ook een wetenschapper? Heb jij enige titels wat dat betreft? Jij neemt ook over op wiki wat anderen z.g. ontdekt hebben, of heb je mee gedaan aan al die onderzoeken!

Het komt wel heel raar over, vind je zelf ook niet, als jij steeds maar weer komt met de wetenschappers die in de schepping geloven liegen allemaal, en de wetenschappers die beweren dat alles uit het niets is ontstaan of uit een één of andere oersoep die spreken altijd de waarheid.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 11:56

Lock&Stock schreef:
:shock:

Want creationisten gebruiken geen teksten uit de wetenschap om deze te bekritiseren?! Doe niet zo hypocriet zeg. We leven in een vrij land en je gaat dus niet tegen anderen vertellen dat ze hun mond moeten houden, niet netjes Schaapje. [-X

Het verschil hierin is dat hier teksten gebruikt worden door mensen die in de bijbel geloven, maar als je de bijbel gebruikt als niet gelovige vind ik dat stuitend! Dat is pas hypocriet!

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 11:58

schaapje schreef:Het komt wel heel raar over, vind je zelf ook niet, als jij steeds maar weer komt met de wetenschappers die in de schepping geloven liegen allemaal

Dat komt misschien omdat die groep wetenschappers extreem klein is binnen de wetenschappelijke wereld. Vaak spreken ze buiten hun "parochie", dus een wetenschapper op het gebied van psychologie die iets zegt over biologie. En als het wel biologen zijn, zoals Willem Ouweneel, komen ze alleen met argumenten die ze tijdens christelijke bijeenkomsten uitspreken maar nooit in een wetenschappelijke theorie gieten, rara hoe kan dat??

Als een wetenschapper, met een solide hypothese, waarnemingen, proeven, peer-review en uiteindelijk theorie de evolutietheorie omver kan werpen dan zal die wetenschapper dat absoluut niet laten aangezien het directe wereldwijde roem betekent. Dan toch vreemd dat dit nooit gebeurt is, of niet?
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 06 nov 2012 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 11:59

schaapje schreef:Het verschil hierin is dat hier teksten gebruikt worden door mensen die in de bijbel geloven, maar als je de bijbel gebruikt als niet gelovige vind ik dat stuitend! Dat is pas hypocriet!

Ach ja, het grotere recht om beledigd te zijn wat christenen schijnbaar hebben. Zij geloven er in, dus zij alleen mogen de teksten gebruiken. Daarnaast moet je er met heel respect mee omgaan want het is nu eenmaal religie. ](*,)

Prima dat je dat hypocriet vind, maar ik trek maar daar echt helemaal niets van aan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 12:03

Wat fijn dat je de woordvoerder van mortlach bent L&S :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 12:08

schaapje schreef:Oke, maar ga dan mij niet vertellen waar ik wel naar moet kijken en z.g. veel wijzer zal worden door mijn oren te laten hangen naar de door jouw genoemde linken.

Je moet van mij helemaal niets.

En waarom moet ik jouw geloven als je beweerd dat anderen liegen en jij de alwetende waarheid in pacht hebt.
Ben jij ook een wetenschapper? Heb jij enige titels wat dat betreft? Jij neemt ook over op wiki wat anderen z.g. ontdekt hebben, of heb je mee gedaan aan al die onderzoeken!

Je hoeft mij niet te geloven hoor, neem gerust zelf de moeite eens een boek te lezen. Onderzoek alles en behoud het goede, was het toch? O, o, nu gebruik ik alweer een Bijbeltekst. Ga je me dat nu weer verwijten?

Ik beweer alleen dat anderen liegen als dat gewoon aantoonbaar zo is. En dan toon ik dat ook aan. Als dat niet genoeg is voor jou, dan blijf je je toch lekker in de leugens van creationisten wentelen. Ik hoef me daar later niet voor te verantwoorden.

Het komt wel heel raar over, vind je zelf ook niet, als jij steeds maar weer komt met de wetenschappers die in de schepping geloven liegen allemaal, en de wetenschappers die beweren dat alles uit het niets is ontstaan of uit een één of andere oersoep die spreken altijd de waarheid.

Nee, want zo is de situatie nu eenmaal. En allemaal, ik zeg nergens allemaal. Er zijn zeker wel wetenschappers die geloven in de schepping (Todd Wood, echt, lees zijn blog!) en ik zou niet durven hem te betichten van leugens. Hij is oprecht. Hij heeft het mis, dat geloof ik dan weer wel, maar hij is er niet op uit anderen te bedriegen om ze een paar euro uit de zak te kloppen voor een DVDtje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 12:09

schaapje schreef:Het verschil hierin is dat hier teksten gebruikt worden door mensen die in de bijbel geloven, maar als je de bijbel gebruikt als niet gelovige vind ik dat stuitend! Dat is pas hypocriet!

Wat bijzonder. Dus als ongelovige mag ik de Bijbel niet lezen? Hoe moet ik dan tot geloof komen, beste Schaapje? Ontzeg jij mij nou toegang tot het evangelie en Gods genade? Het moet niet veel gekker worden.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 12:22

schaapje schreef:Wat fijn dat je de woordvoerder van mortlach bent L&S :lol:

??? Ik reageerde gewoon op jouw vraag.

Verder zeer inhoudelijke reactie schaapje :?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 12:27

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 12:34

schaapje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=QBtismeccbE&playnext=1&list=PL4A7F95030D3B8723&feature=results_main
Voor de liefhebbers! :mrgreen:

Voor de liefhebbers van het schenden van het 9e gebod zal je bedoelen...

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 06 nov 2012 13:09

schaapje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=QBtismeccbE&playnext=1&list=PL4A7F95030D3B8723&feature=results_main
Voor de liefhebbers! :mrgreen:

Geweldig! Net als beroepsleugenaar Ouweneel kreeg Hovind zijn zalen vol met religieus klapvee...succes verzekerd. De leugens van beiden worden, volstrekt kritiekloos, door de goegemeente voor zoete koek aangenomen...bizar. Waar het kritisch denken ophoudt daar begint religie.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 13:47

Geweldig, ik heb mij kostelijk vermaakt, moet nog een gedeelte afluisteren. :D

Maar omdat het zo gewaardeerd wordt is hier nog wat!

http://www.youtube.com/watch?v=bi-ehQCC ... ure=relmfu

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 14:10

Ik vermaak mij er ook altijd kostelijk mee hoor, dus stuur maar door.

Terug naar “Archief”