Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor vpk » 31 aug 2011 20:59

heeft jannoek ook niet zo'n test gehad?
mijn buurvrouw moet het ook, maar die moet 2x prikken. eerst een keer, daarna moet ze een of ander drankje nemen en dan na een uur nog een keer prikken.

zo, vandaag de wieg maar eens bekleed...is dat ook maar weer klaar.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 aug 2011 21:59

@Dippie Ik ben ook rhesus positief volgens mij dan halen ze bij de bevalling bloed uit de navelstreng en kijken ze wat voor bloedgroep je kindje heeft en volgens mij krijg je dan een prik als je kindje een andere bloedgroep heeft omdat je anders eventueel bij een volgende zwangerschap antistoffen tegen je kindje kan maken (ik weet nu niet of ik het helemaal goed vertel maar anders moet je even op google kijken)

Bij onze verloskundige hoef je niet naar het ziekenhuis maar controleren ze elke keer je urine op suiker en krijg je 1 keer een bloedsuiker apparaat mee om een dagcurve bij te houden is wel zo fijn.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 sep 2011 05:46

@lieffie: Ik ben resus negatief. Ik heb idd even gegoogeld en dat gaat idd over de antistoffen ofzo..
Ben benieuwd naar de ervaring van Jannoek dan! Ik moet in totaal 4x prikken. Eerste prik (suiker) nuchter, daarna wat eten en gelijk nog een prik (resus negatief) dan na 2uur nog een prik (suiker) en dan na 2uur weer een prik (suiker). Ben dus heel de dag zoet in t ziekenhuis en kan niet werken dan..
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2011 07:40

Volgens mij ben ik ook rhesus negatief :oops:

Ik kreeg gewoon van de verloskundige die injectie zei heeft ook bij mij bloedgeprikt en dat moest ik in de brievenbus gooien.

suc6 met de suiker controle

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 sep 2011 08:51

Bij mij ging het alleen om suiker (tot 3x toe, ook niet grappig ;-))

Ik moest nuchter komen, een drankje drinken (vies!) en dan 2 uur wachten en daarna nog een keer prikken.
In die twee uur moest ik stil blijven zitten, zo min mogelijk lopen, niet plassen (leuke uitdaging als je hoogzwanger bent ;-)) etc.
Die test hebben ze 3x herhaald, omdat Floris groot was, om te kijken of er toch echt niet iets mis was met m'n bloedsuiker.

Als de waarden verhoogd waren, dan had ik zo'n uitgebreide test gekregen zoals jij beschrijft dippie.

Succes!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 01 sep 2011 09:53

Ons kindje loopt ook 2 a 3 weken voor op groei, maar ik heb nog nooit suiker hoeven te prikken. Ze denken dat het gewoon komt omdat wij allebei ook groot zijn.

En ja... deze morgen ben ik weer wakker geworden, nog steeds met een dikke buik. Dus nog geen nieuws hier. Morgen weer naar de VK, ik ben benieuwd wat ze ervan zegt/vindt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 sep 2011 10:00

Onze kleine uk loopt qua groei ongeveer zoals het behoort te zijn. Daar ben ik ook wel blij om. In mijn familie ben ik de enige die bevalt van kinderen met een normaal gewicht. De rest heeft allemaal erg grote kinderen, tussen de 8 en 10 pond. En aangezien ze er bij mij sowieso al niet spontaan uitkomen, zit ik daar helemaal niet op te wachten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2011 10:27

Onze uk loopt 1 dag voor. :lol: Ik ben heel benieuwd of dat zo blijft, zal vast wel toch? Of groeien ze in de laatste weken heel hard? Iedereen zegt dat het n bescheiden buikje is.

@Ndw, wakker geworden met een dikke buik. Spreek dat kind is eens ernstig toe. :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 sep 2011 12:43

@ evelien: de grootte van je buik hoeft nog niks te zeggen over de grootte van je kindje. het ligt ook aan hoeveelheid vruchtwater, vocht en weet ik wat allemaal meer. ik ben maar 4 kg aangekomen bij mijn gewicht van voor de zw.schap en heb ook geen super grote buik, maar de vk schat het kindje toch groter dan onze dochter die 3600 gram woog. en toen was ik 15 kg aangekomen en behoorlijk uitgedijd.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 01 sep 2011 12:52

Idd grootte van je buik zegt helemaal niets! Vriendin van mij had echt een superbescheiden buikje, net of ze pas 20 weken was ofzo. En die kreeg toch echt een meisje van ruim 8 pond: iedereen vroeg zich af waar die gezeten had ;) En aan de andere kant ken ik er ook die een enorme buik hadden en dan een baby van net 6 pond. Ligt echt heel erg aan je hoeveelheid vruchtwater etc!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 sep 2011 13:04

Er is bij mij helemaal niets bekend over de grote van de baby, heeft ze niets over gezegd. Ook ben ik nog niet veel aangekomen! Het was standaard ofzo, nou het zal wel en laat het maar over me heen komen!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2011 13:11

vpk schreef:@ evelien: de grootte van je buik hoeft nog niks te zeggen over de grootte van je kindje. het ligt ook aan hoeveelheid vruchtwater, vocht en weet ik wat allemaal meer. ik ben maar 4 kg aangekomen bij mijn gewicht van voor de zw.schap en heb ook geen super grote buik, maar de vk schat het kindje toch groter dan onze dochter die 3600 gram woog. en toen was ik 15 kg aangekomen en behoorlijk uitgedijd.

Met de laatste echo hebben ze gekeken naar de groei van het kindje (vorige week) en ze vertelde dat ons kindje volgens het lijntje (gemiddeld dus) groeit.

Maar ik bedoelde niet zo zeer met de grootte van de buik of het kindje groot/klein is. Maar meer in de zin van dat sommige vrouwen in mijn omgeving in de laatste maanden hun buik ineens harder ging groeien. En dat ging ik vergelijken.

Volgende week woensdag mag ik weer. En dan weer elke week, k ben benieuwd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 sep 2011 14:58

dat lijkt me trouwens wel fijn, om een groeiecho te hebben, dat lijkt me toch iets betrouwbaarder dan het schatten met de hand wat ze bij ons doen..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 01 sep 2011 16:45

vpk schreef:dat lijkt me trouwens wel fijn, om een groeiecho te hebben, dat lijkt me toch iets betrouwbaarder dan het schatten met de hand wat ze bij ons doen..

Maar ook met een groeiecho kunnen ze ernaast zitten, hoor! Hoewel het natuurlijk wel nauwkeuriger is. Het is veel minder natte (of droge :wink: ) vingerwerk.
Zo was bij ons met de groeiecho:
het hoofdje 3 weken voor op schema, het buikje twee weken voor en het bovenbeenbotje (voor de lengte) liep 1 week voor.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2011 19:10

Groei echo zegt voor mij ook helemaal niks wij zouden een heel zwaar kindje krijgen hoofdje en beentjes lagen precies op groei en buikje was niet meer te meten...
Nina was 54 cm lang bij 38 weken en woog 3825 was dus echt een mager sprietje :wink:

Terug naar “Archief”