Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor AikonGirl » 26 feb 2011 20:53

Ah, bedankt voor de tip!.. zie dat ze hier ook elke maand zo'n informatiebijeenkomst hebben.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2011 20:58

Hier heeft het ziekenhuis ook elke maand een avond, dus binnenkort maar even kijken. Bij de verloskundige trouwens ook, maar die kost geld, en die van 't ziekenhuis niet als ik het goed heb. :-oo
Manlief en ik willen volgende week een kijkje nemen bij de kraamsuites in het ziekenhuis, daar kan je 2x in de maand kijken, en krijg je volgens mij ook een film te zien over alles.
Ben benieuwd!

Wij willen ons ukkie straks als alles goed gaat ook eerst bij ons op de kamer.
De oude wieg waar in ik zelf heb gelegen wordt op dit moment opgeknapt. Tenminste, daar ga ik van uit, want ik ga het niet zelf doen. :mrgreen: We dachten eerst dat het wat krap zou worden bij ons op de kamer, maar de wieg leek groter dan ie is, of onze kamer is groter dan we dachten ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2011 21:07

Het leek mij eerst ook wel leuk, zo'n ukkie op de kamer, maar wij hebben ze echt met een vaart naar hun eigen kamer gebracht. Ik werd echt wakker van elk piepje en kreuntje....afschuwelijk. Beiden hebben ze in de kraamweek bij ons op de kamer gestaan en daarna lekker op hun eigen kamer.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2011 21:13

haha... we zullen 't zien... ben wel benieuwd, want ik slaap nu al heel licht, en dat zal straks vast niet veel beter worden ;-)
Babykamertje is ook naast onze kamer, dus dan zal ik ook nog wel veel horen.
Afwachten dus maar :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 feb 2011 21:14

Bij ons moest het van de kraamverzorgster, toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis, maar wij vonden het ook niet prettig. Omdat we dan allebei wakker werden voor de fles, terwijl dat niet nodig was. Zeker als mijn man moest werken, dan ging ik er altijd uit, en hij werd er toch niet wakker van, terwijl dat toen Jurian op onze kamer sliep wel zo was. Dat vond ik niet zo nodig. In het ziekenhuis lag hij wel naast me, en vond ik dat heerlijk, in zo'n doorzichtig wiegje. Ik kon hem zo fijn bekijken, maar dat kon toen hij in de kinderwagenbak op een tafeltje lag in onze slaapkamer niet, want dat was te hoog. Mijn man heeft kort daarna 2 van die doorzichtige wiegjes gekocht, om eens te kijken of er animo voor is, maar er niks mee gedaan, dus die hebben we beiden nog. Echt van die ziekenhuisbedjes, die gaan we dus als wiegje gebruiken. Zo kan Jurian de baby ook goed zien zonder dat hij iets aan hoeft te raken, en ik kan vanuit mijn bed ook lekker kijken :D Maar als we het toch weer niks vinden ligt het zo in het ledikantje, een kamer verder hoor :D

Borstvoedingsavonden ga ik niet heen. Ik ben geen echte bv aanbidder, en vind het fijn als het lukt, maar ga het niet ten koste van alles doen. De vk's en de kraamverzorgsters weten er vast genoeg van, en kunnen me dan vast wel helpen, en zo niet, dan is een pak flesvoeding ook zo gekocht. Ook prima. Misschien denk ik er heel anders over als ik eenmaal bv geef hoor ;) Maar een cursus o.i.d. hoeft voor mij niet zo. Maar dat heb ik ook met zwangerschapsgym enzo, ik doe wel lekker mijn eigen sport, en vertrouw op mijn eigen gevoel bij de bevalling, dat ging vorige keer ook prima :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 feb 2011 21:23

ajl schreef:Ik ben bij mn eerste zwangerschap naar een borstvoedingsavond geweest van het ziekenhuis en ik heb daar wel bruikbare tips gekregen. Al vond ik ze wel erg pro bv en dat stond mij wel een beetje tegen.

Ik vind het toch wel logisch dat 'ze' op een borstvoedingsavond erg pro bv zijn. :wink:

Verder vind ik borstvoeding.com ook een hele goede betrouwbare site. De site van borstvoedingsvereniging LLL is ook erg goed.

@the Keimpe: echt de laatste zware loodjes dan voor je vrouw! Was ze bij de andere zwangerschappen overtijd, of juist eerder dan de uitgerekende datum? Hopelijk duurt het niet lang meer.

MissF, veel verschil is er niet tussen vrouwen die een cursus hebben gevolgd of niet. Aanleggen enzo moet je toch leren en moet je ervaren hebben voor je het 'kunt'. Zo'n avond is meer handig en leuk voor achtergrond informatie, de voordelen en practische tips enzo.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2011 21:28

Schipje schreef:
ajl schreef:Ik ben bij mn eerste zwangerschap naar een borstvoedingsavond geweest van het ziekenhuis en ik heb daar wel bruikbare tips gekregen. Al vond ik ze wel erg pro bv en dat stond mij wel een beetje tegen.

Ik vind het toch wel logisch dat 'ze' op een borstvoedingsavond erg pro bv zijn. :wink:

Dat je voorlichting geeft, vind ik prima, maar het werd je echt door de strot geduwd en daar baalde ik een beetje van. Er zijn ook negatieve kanten aan bv geven en dat werd totaal niet belicht. Bij voorlichting geven hoort mijns inziens biede kanten belichten, alle positieve kanten, maar ook de negatieve kanten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 feb 2011 21:29

@the Keimpe: echt de laatste zware loodjes dan voor je vrouw! Was ze bij de andere zwangerschappen overtijd, of juist eerder dan de uitgerekende datum? Hopelijk duurt het niet lang meer.

1x zes dagen te vroeg
1x acht dagen te laat
1x negen dagen te laat

Dus als de lijn zich voortzet :S

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 feb 2011 09:36

ajl schreef:
Schipje schreef:

Dat je voorlichting geeft, vind ik prima, maar het werd je echt door de strot geduwd en daar baalde ik een beetje van. Er zijn ook negatieve kanten aan bv geven en dat werd totaal niet belicht. Bij voorlichting geven hoort mijns inziens biede kanten belichten, alle positieve kanten, maar ook de negatieve kanten.

Idd horen dan beide kanten benoemd te worden, zo krijg je een eerlijk en duidelijk beeld van wat je te wachten staat.
En verder is het ook maar net wat je definitie van 'door de strot duwen' is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 feb 2011 12:42

Mijn definitie van 'door de strot duwen' is onvolledige voorlichting geven waarin o.a. de negatieve kanten van bv niet belicht werden. De indruk wekken dat je met fv je kind echt te kort doet, mensen die twijfelen het gevoel geven dat je een 'betere' moeder bent als je bv geeft etc. etc.

Ik heb beide keren bv gegeven, maar echt dolenthousiast ben ik er niet over. ik vind het vaak wel een getob met extra kolven, omdat je produktie weer lager werd en je kind meer nodig had. Twijfel of je kind wel voldoende binnen krijgt, langduriger er 's nachts uit moeten voor bv ( met fv slapen ze sneller door) . De laatse keer 3x borstontsteking gehad en continue spruw en met name hierdoor twijfel ik of ik bij een evt volgende wel weer bv zal geven. Ik heb het idee dat ik hierdoor slechter hersteld ben naar mn bevalling.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 feb 2011 12:43

Op de website van het ziekenhuis staat dat 'de voor- en nadelen' van borstvoeding aan de orde komen. Dus daar ga ik dan ook maar van uit ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 feb 2011 12:45

zo hoort het ook :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 feb 2011 14:13

ajl schreef:Mijn definitie van 'door de strot duwen' is onvolledige voorlichting geven waarin o.a. de negatieve kanten van bv niet belicht werden. De indruk wekken dat je met fv je kind echt te kort doet, mensen die twijfelen het gevoel geven dat je een 'betere' moeder bent als je bv geeft etc. etc.

Ik heb beide keren bv gegeven, maar echt dolenthousiast ben ik er niet over. ik vind het vaak wel een getob met extra kolven, omdat je produktie weer lager werd en je kind meer nodig had. Twijfel of je kind wel voldoende binnen krijgt, langduriger er 's nachts uit moeten voor bv ( met fv slapen ze sneller door) . De laatse keer 3x borstontsteking gehad en continue spruw en met name hierdoor twijfel ik of ik bij een evt volgende wel weer bv zal geven. Ik heb het idee dat ik hierdoor slechter hersteld ben naar mn bevalling.

Borstonsteking kan ook zonder borstvoeding te geven en spruw had ze hier in het mondje ook, (dat weet je vast wel:) )
Persoonlijk geef ik liever een flesje! Maar heb toch altijd bewondering voor de mama`s die borstvoeding geven.. ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 feb 2011 15:40

ajl schreef:Mijn definitie van 'door de strot duwen' is onvolledige voorlichting geven waarin o.a. de negatieve kanten van bv niet belicht werden. De indruk wekken dat je met fv je kind echt te kort doet, mensen die twijfelen het gevoel geven dat je een 'betere' moeder bent als je bv geeft etc. etc.

Ik ben er niet bijgeweest dus kan er -gelukkig- ook geen oordeel over vellen. Wat ik wel graag wil zeggen, en ik hoop dat je dat niet aanvallend oppikt want zo bedoel ik het niet, maar sommige mensen schieten al een soort in de verdediging van 'ja maars' als je begint over de voordelen van borstvoeding. Zo van: ja maar het is toch ook niet alles en dit en dat.... terwijl het ook helemaal niet word gezegt dat het alles is, er word naar mijn beleving juist vaak verteld dat borstvoeding geven toch echt de nodige doorzettingsvermogen vereist, dat het dus helemaal niet allemaal halleluja is. En om mensen dan te overtuigen dat borstvoeding toch een goede (zo niet beste) keuze is, is het toch erg belangrijk voor de motivatie om de voordelen -die ook niet onderschat mogen worden- ook genoemd worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 feb 2011 15:51

Ik ben zo benieuwd hoe de borstvoeding hier gaat lopen! Afgelopen donderdag een tijdschrift van de verloskundige meegekregen over borstvoeding erg leuk om te lezen (en het gaat niet alleen over de voordelen van borstvoeding :wink: )
Maar zo zitten er ook niet alleen voor of nadelen aan flesvoeding maar dat is met alles zo.

Dankjewel voor de reacties op ons kamertje... Iemand zei dat het nu heel erg in is dit soort behang enz maar toch konden we er bijna niet aankomen omdat het bijna nergens verkocht wordt :wink:
Zelf zijn we erg benieuwd naar het eindresultaat.

Komen er nog meer foto's van kamertjes :mrgreen:

Vanmorgen in bed heb ik toch een pijn in mijn buik gehad wat Las aan het doen was weet ik niet maar er zat links op mijn buik een giga bult (voelden heel goed zijn ruggentje) en het leek wel een soort bandenpijn maar dan erger op een duur zwom hij weer verder en was het over waar ik heel blij mee was :lol:
Is jullie kindje in de kerk ook zo druk? Als het orgel nog maar begint krijg ik al schoppen wel erg grappig :D

Terug naar “Archief”