Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Ik ben bij mn eerste zwangerschap naar een borstvoedingsavond geweest van het ziekenhuis en ik heb daar wel bruikbare tips gekregen. Al vond ik ze wel erg pro bv en dat stond mij wel een beetje tegen.
Schipje schreef:ajl schreef:Ik ben bij mn eerste zwangerschap naar een borstvoedingsavond geweest van het ziekenhuis en ik heb daar wel bruikbare tips gekregen. Al vond ik ze wel erg pro bv en dat stond mij wel een beetje tegen.
Ik vind het toch wel logisch dat 'ze' op een borstvoedingsavond erg pro bv zijn.![]()
@the Keimpe: echt de laatste zware loodjes dan voor je vrouw! Was ze bij de andere zwangerschappen overtijd, of juist eerder dan de uitgerekende datum? Hopelijk duurt het niet lang meer.
ajl schreef:Schipje schreef:ajl schreef:Ik ben bij mn eerste zwangerschap naar een borstvoedingsavond geweest van het ziekenhuis en ik heb daar wel bruikbare tips gekregen. Al vond ik ze wel erg pro bv en dat stond mij wel een beetje tegen.
Ik vind het toch wel logisch dat 'ze' op een borstvoedingsavond erg pro bv zijn.![]()
Dat je voorlichting geeft, vind ik prima, maar het werd je echt door de strot geduwd en daar baalde ik een beetje van. Er zijn ook negatieve kanten aan bv geven en dat werd totaal niet belicht. Bij voorlichting geven hoort mijns inziens biede kanten belichten, alle positieve kanten, maar ook de negatieve kanten.
ajl schreef:Mijn definitie van 'door de strot duwen' is onvolledige voorlichting geven waarin o.a. de negatieve kanten van bv niet belicht werden. De indruk wekken dat je met fv je kind echt te kort doet, mensen die twijfelen het gevoel geven dat je een 'betere' moeder bent als je bv geeft etc. etc.
Ik heb beide keren bv gegeven, maar echt dolenthousiast ben ik er niet over. ik vind het vaak wel een getob met extra kolven, omdat je produktie weer lager werd en je kind meer nodig had. Twijfel of je kind wel voldoende binnen krijgt, langduriger er 's nachts uit moeten voor bv ( met fv slapen ze sneller door) . De laatse keer 3x borstontsteking gehad en continue spruw en met name hierdoor twijfel ik of ik bij een evt volgende wel weer bv zal geven. Ik heb het idee dat ik hierdoor slechter hersteld ben naar mn bevalling.
ajl schreef:Mijn definitie van 'door de strot duwen' is onvolledige voorlichting geven waarin o.a. de negatieve kanten van bv niet belicht werden. De indruk wekken dat je met fv je kind echt te kort doet, mensen die twijfelen het gevoel geven dat je een 'betere' moeder bent als je bv geeft etc. etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten