Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2010 09:23

mogen er ook mama's op de foto staan :wink:

:8>

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 10:06

Wat een lieve foto! Prachtig!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2010 11:30

Leuke foto TJ!

Gisteravond wederom met Hugo naar de HAP geweest, opnieuw oorontsteking en gestart met AB. De huisarts gaat bellen met de KNO arts of wij daar eerder terecht kunnen. Hopelijk volgende week al.

@ J.A Een vriendin van mij heeft allemaal homeopaten en osteopaten afgelopen toen haar dochter continue oorpijn had en het hielp helemaal niets. De ontstekingen gingen pas over toen haar neus- en keelamandelen geknipt werden. Op zich heb ik niets tegen een osteopaat ( onze dochter is na 1 behandeling na het geboorte accuut gestopt met huilen), maar met ontstekingen vind ik het toch anders en zou ik er niet zo snel voor kiezen, maar liever het reguliere circuit ingaan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 mei 2010 12:01

@ TJ: super de super (tuurlijk mogen de mama's erbij.. is juist wel leuk :P )

@ AJL: Hopelijk kun je eerder bij de KNO arts terecht!

Inenten: Anna Sofie doet mee met het reguliere programma. Mexicaanse griep niet gedaan, maar heeft ze w.s. wel gehad. (in oktober 2009 drie dagen boven de 40 graden en daarna nog drie dagen boven de 39 graden koorts)
Time flies when you have none!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 12 mei 2010 18:46

@ ajl: ik begrijp het! misschien werkt een behandeling van de osteopaat alleen als het nog in een begin-stadium is?!
iig sterkte verder! hopelijk is het snel verholpen! kuur op kuur is ook niet alles :(

@ TJ: leuke foto!

@ schipje: je moet met alles je verstand gebruiken, maar als jij de gewone dosering aanhoud, wat op de verpakking staat, en je probeerd dat voordat je naar een huisarts ofzo gaat, dan schaad het niet hoor :wink:
mits je overgevoelig bent voor een bestanddeel, maar dat heb je met reguliere middelen ook!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 12 mei 2010 19:35

Oeps mijn tekst gewist :oops:

Nog een keer kort...

Schipje, dat van die waterpokken in de zwangerschap zal wel met de bevalling en evt besmetting van de pasgeboren baby te maken hebben, denk ik?

TJ, leuke foto :kiss:

ajl, veel beterschap ermee!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 mei 2010 21:19

Mooie foto TJ!

Ajl: beterschap voor Hugo! Zou fijn zijn als de KNOarts er wat mee kan, want dit is wel erg zielig voor het ventje.

Over inenten: hier volgen we gewoon het reguliere programma. Mex. griep hebben we niet gedaan.

Waterpokken kan idd heel gevaarlijk zijn voor pasgeborenen. Omdat Timon nog geen waterpokken had gehad (maar wel besmet kon zijn) mocht hij dan ook niet op de afd. neonatologie komen toen Sylke daar lag.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2010 08:59

Ik had eigenlijk wel verwacht dat op refoweb moeders zouden zitten die niet inenten, maar dat was blijkbaar verkeert verwacht :wink:
Persoonlijk vind ik dit een zeer moeilijk punt. Sowiezo hebben wij het programma uitgesteld, wij willen haar niet inenten tegen BMR maar als ze dat nooit krijgt dan wel voor haar pupertijd. DKTP doen we dan wel maar er is in onze omgevind jongen van 9 overleden aan inentingen en daar ben ik beetje bang door geworden. Wij gaan enten wanneer ze niet meer volledig bv krijgt (binnenkort dus). Eigenlijk vind ik het allebei niks: kinderziektes kunnen wel eens ernstige gevolgen hebben maar inenten kunnen ook weleens ernstige gevolgen hebben. Mex. griep hebben wij ook niet gedaan.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 13 mei 2010 09:56

Wel een oude maar hier gaat wel over inentingen: viewtopic.php?f=50&t=15282&hilit=inenten&start=105 Je schopt het maar even los. :wink:
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 mei 2010 10:58

een van mijn kinderen had waterpokken toen er bij ons een baby geboren werd. Die kreeg een paar weken later ook waterpokken. Hebben ze het maar gehad dacht ik toen, maar volgens de cb arts kunnen ze het dan nog een keer krijgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 mei 2010 11:54

dat kan inderdaad ja, maar hoeft niet. mijn schoonzusje had ze ook toen ze 4 weken was. ze had er volgens m'n schoonmoeder 5. maar is nu 16 en heeft het nog nooit weer gehad.

hopelijk kun je binnenkort bij de kno-arts terecht ajl!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 mei 2010 14:38

Volgens de huisarts is de kans op besmetting tijdens zwangerschap al vrij klein en kan alleen wanneer de moeder nog geen waterpokken heeft gehad. Als er toch een besmetting heeft plaatsgevonden is de kans weer heel klein dat het gevolgen heeft voor de baby. Omdat hier aardig wat zwangeren in onze omgeving heb ik het voor de zekerheid maar nagevraagd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mei 2010 18:05

vpk schreef:dat kan inderdaad ja, maar hoeft niet. mijn schoonzusje had ze ook toen ze 4 weken was. ze had er volgens m'n schoonmoeder 5. maar is nu 16 en heeft het nog nooit weer gehad.

Nog niet idd..;-) laatst had hier een jongen van 27 waterpokken, kan dus nog steeds!(hoeft niet :P) :-)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mei 2010 18:07

Super mooie (scherpe) foto Tj. Kan zelfs zien dat je net onder de douche vandaan kwam. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mei 2010 18:34

Hoe is het met jouw meiden Liefje?

Jurian heeft alweer geen middagslaapje gedaan. Mijn moeder zei al dat dat wel kan, dat ze dan een paar dagen geen slaapje doen, en dan een paar dagen wel nodig hebben. Hij heeft echt 2 uur op bed gelegen, maar niet geslapen. Na een uur heb ik hem weer ondergestopt, want hij had zijn deken uit zijn bed gegooid, maar na nog een uur heb ik hem er maar weer uit gehaald. zal het nu echt zo zijn dat hij niet altijd meer een middagslaapje nodig heeft? kan het me bijna niet voorstellen (en hoop het ook niet ;) ). Hij lag wel al om kwart voor 6 in bed en sliep meteen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”