Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor cornelia77 » 07 dec 2011 09:12

Aan de deur ga ik dat echt nooit doen. Als ik over zou willen stappen, zou ik dat toch liever zelf op mijn gemak uitzoeken. Die mensen aan de deur zijn meestal erg irritant. En volgens mij weten ze er ook niet heel veel van.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2011 09:15

cornelia77 schreef:Aan de deur ga ik dat echt nooit doen. Als ik over zou willen stappen, zou ik dat toch liever zelf op mijn gemak uitzoeken. Die mensen aan de deur zijn meestal erg irritant. En volgens mij weten ze er ook niet heel veel van.

n beetje bla bla figuur was het gisteren bij ons. En nog beweren dat we een dief zijn van onze eigen portemonnee.
Hoe kunnen zij nou zien wat wij verbruiken?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 dec 2011 09:22

Ik blijf bij Greenchoice, vanwege het milieu-aspect. Ze schijnen trouwens ook de goedkoopste te zijn.

Als je wil besparen kan je beter eens kritisch kijken naar je stroomgebruik en bijvoorbeeld stekkerdozen met knoppen gebruiken, zodat je geen apparaten continu op stand-by hebt staan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2011 09:26

aan de deur vind ik ook zo irritant, en bellen ook. Mijn man zegt meestal als ze bellen dat het zonde is om zoveel te blijven betalen als we bij onze oude leverancier blijven dat we stinkend rijk zijn en heel graag erg veel betalen voor de energie. Dan houden ze vaak snel op ;)
Ik zeg altijd dat mijn man er meer verstand van heb en dat ze hem niet terug mogen bellen omdat hij nog minder zin heeft in die telefoontjes dan ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 dec 2011 09:28

cornelia77 schreef:Aan de deur ga ik dat echt nooit doen. Als ik over zou willen stappen, zou ik dat toch liever zelf op mijn gemak uitzoeken. Die mensen aan de deur zijn meestal erg irritant. En volgens mij weten ze er ook niet heel veel van.

idd, en als je dan vraagt of ze informatie achter willen laten kan dat niet. Je moet eerst overstappen, en dan krijg je informatie toegestuurd. Als je het dan toch niet wil kan je er nog binnen een week van af. Wie doet zoiets nu, je wil toch goed vergelijk hebben?
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 dec 2011 09:31

Evelien schreef:Hier stonden ze gisteren aan de deur van Oxxio. Men o men wat zijn sommige mensen toch brutaal.

Met oxxio moet je heeeel erg oppassen. Je zit zo aan ze vast, maar als je daar weg wil dan is het hopeloos om van ze af te komen!
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2011 09:57

Bumba schreef:Nooit gedacht dat ik eens over zou stappen van energieleverancier, maar uiteindelijk toch gedaan! Scheelt me 280 euro per jaar!!! Het had nog meer gekund, maar ik heb niet zo'n goed gevoel bij Budgetenergie of andere minder bekende leverancier. Nu zit ik het komende jaar bij Essent.

hoe weet je dat van te voren dan precies wat je bespaart?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2011 09:58

Oxxio nooit doen inderdaad!!

wij zitten nu alweer jaren bij greenchoice! echt top en goedkoop !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2011 10:07

Lalage schreef:Ik blijf bij Greenchoice, vanwege het milieu-aspect. Ze schijnen trouwens ook de goedkoopste te zijn.

Als je wil besparen kan je beter eens kritisch kijken naar je stroomgebruik en bijvoorbeeld stekkerdozen met knoppen gebruiken, zodat je geen apparaten continu op stand-by hebt staan.

Hoe weet je nou dat ze de goedkoopste zijn?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 dec 2011 10:15

trijntjejohanna schreef:hoe weet je dat van te voren dan precies wat je bespaart?

Exact weet je het natuurlijk niet, maar ik heb onze jaarafrekening genomen en op zo'n vergelijkingssite zitten kijken. Nu proberen wij altijd ons verbruik zo laag mogelijk te houden, dus ik ging er van uit dat we nooit zouden kunnen besparen en had dus ook geen zin in alle moeite, maar er zijn veel leveranciers die voor nieuwe klanten een eenmalige premie of bonus geven, en dat maakt het grootste deel uit van de besparing!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2011 10:17

maar dat krijg je maar 1 jaar.. hoe zit je dan het jaar erna?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 dec 2011 10:18

Ik heb het inderdaad voor een jaar gedaan, maar je kunt ook meteen voor 3 jaar. Na het jaar moet ik weer kijken. Er zijn dan vast wel weer leverancier die ons graag weer terug hebben.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2011 10:26

soms is ieder jaar overstappen nog het voordeligst. Van energie zaken heb ik niet zoveel verstand, al weet ik wel dat we niet veel stroom/gas verbruiken tov vele anderen.
Dit jaar stappen we van zorgverzekering in elk geval niet over :wink: daar heb ik wel even wat tijd in gestoken om dat uit te zoeken, wie wat aanbied tegen welke premie.

Laatst met alle andere verzekeringen overgestapt, Was per jaar goedkoper uit en kreeg ook nog eens een aantal kadobonnen voor totaal 300 euro, dus dat was wel een heel stuk voordeliger dan waar we zaten. Kijk volgend jaar wel weer of er ergens anders een actie is :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 dec 2011 10:36

Evelien schreef:Hoe weet je nou dat ze de goedkoopste zijn?

Pfoe ik weet niet meer waar ik het had gelezen, misschien in het nieuws, maar het was een onderzoek waar ze als goedkoopste uit kwamen. Het hangt er vast ook vanaf hoe je stroomgebruik is. Bij Greenchoice hebben ze alleen groene stroom en ze doen allerlei projecten voor het milieu. Vandaar dat ik er graag blijf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2011 11:06

Wij hebben met Greenchoice totaal geen goede ervaringen, betaalde veel te veel mbt ons stroomverbruik.
Ons stroomverbruik is door dat we ons huis hebben laten isoleren sterk afgenomen.
Wij zijn dus met 50 euro aan voorschot omlaag gegaan.

We hebben het nu vast gezet voor 3 jaar.

Terug naar “Archief”