Maboc schreef:dan toch nog inhoudelijk:
Nogmaals ik werp de "methode Goldschmeding" verre van mij.
gelukkig maar.
Maboc schreef:Ik denk denk echter dat het goed is dat dit zo breed in het nieuws komt. Het maakt de discussie weer helemaal los.Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat veel mensen mijn (potentiele) aanpak (zie mij eerste post mbt dit onderwerp) al te ver vinden gaan. Zo kan wel weer eens tegen het licht worden gehouden wat wij in Nl. vinden dat kan en wat niet kan. Het kan absoluut geen kwaad dat wij als maatschappij eens goed nadenken over hoe wij met onze medemens in het algemeen, en met onze kinderen in het bijzonder omgaan.
Er zijn vrijwel geen mensen die als kind wel es 'over de knie' zijn geweest hun ouders daarop afrekenen. zeker niet als ze een goede band met ze hebben. Vrijwel altijd vinden ze dat het verdiend was. De loyaliteit van kinderen t.o.v. ouders kan vrijwel eindeloos zijn. Dat is ook goed. van mishandeling is meestal geen sprake geweest.
Wel zijn er altijd mensen die vinden dat een kind flink geslagen mag worden, want zelf hebben ze er ook wel es flink van langs gehad, "en daar heb ik ook niks van gekregen".
Hoe vaker een kind wordt geslagen, hoe groter de kans is dat het kind later ook gaat slaan.
Dat de discussie erover los komt is inderdaad erg goed. Hierdoor komen ook argumenten tegen die tik, of echt slaan, weer es goed aan het licht:
http://www.natuurlijkouderschap.org/duidelijke-taal-over-slaan/
Riska schreef:Evelien schreef:onze buren zijn Turken.
En??? Ik vind dat een schandalige opmerking, sorry
De overeenkomst tussen dominee Goldschmeding en veel (lang niet alle!) allochtonen is dat ze oude religieuze teksten veel te letterlijk opvatten. Laatst nog een boek gelezen van Joris Luyendijk: "een goede man slaat soms zijn vrouw".
In Egypte is het volstrekt normaal dat een vrouw soms wordt geslagen, ook vrouwen vinden dat. (dus kinderen zijn helemaal vogelvrj)
En ik denk ook wel dat kinderen makkelijker geslagen worden als er meer geboren worden dan ouders aankunnen. Als een moeder voortdurend moe is, zich zorgen maakt, ongelukkig is, dat dan de handjes wel even wat losser zitten.