Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2007 14:13

Ik denk dat homoseksualiteit helemaal niet zoveel stof had doen opwaaien als de kaalhoofdige, extravagante, met piercings behangen beroepsprovocateurs het beeld van homoseksuele mensen volledig verziekt zouden hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 dec 2007 14:19

@ optimatus - zoek je een zondebok?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 dec 2007 15:13

SimonT schreef: Dus jij wil zeggen dat als God met jou of weet ik veel welke persoon ook die homosexuele gevoelens heeft en deze met de sexuele daad wil praktiseren deze weg gaat (zoals jij dat nu aanvoelt) Dat dat meer kracht heeft als het geschreven Woord van God?

Begrijp ik je dan goed?

Nee, eerlijk gezegd begrijp je er geen snars van! Maar misschien helpt het als je je eigen opmerking hier boven eens een paar keer doorleest! Neem nou deze zin: "en deze met de seksuele daad wil praktiseren"... Zie je zelf hoe raar dit is? Ik ben één wezen. Een wezen met gevoel die liefde in zijn hart heeft gekregen. Dat is nergens te splitsen. Zelfs lichamelijkheid komt uit liefde voort.

Ik kan dat niet scheiden en ik geloof van harte dat God in zijn Woord dat niet scheidt. Dat betekent dus ook dat de 7 beruchte bijbelteksten over lichamelijkheid tussen twee mannen NIETS maar dan ook niets met dat gevoel van liefde te maken hebben! Het gaat daar dus niet over mij.

Dat is iets waar ik na veel zoeken duidelijkheid over heb ontvangen. En stop er dan eens een keer mee om dat te betwijfelen. Ik vraag niemand om het met mij eens te zijn. Ik vraag wel respect voor mijn onderbouwde keuze!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 dec 2007 15:26

ah dus nu moet ik dus maar stoppen met twijfelen, volgens mij kan ik hier net zo goed mijn mening spuien als jij en als dat dan tegen jou in gaat dat zal eerlijk gezegd mij mn kont roesten, zolang jij/jullie dingen zegt/zeggen die ik nergens op de Bijbel kan funderen! Want als jij dan die duidelijkheid hebt ontvangen, waarom kan je het ons dan niet duidelijk uitleggen?!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 dec 2007 16:19

SimonT schreef:Want als jij dan die duidelijkheid hebt ontvangen, waarom kan je het ons dan niet duidelijk uitleggen?!

Gewoon omdat je zo geconditioneerd bent dat je je niet eens echt wilt verdiepen in een andere mening. Gedurende 150 pagina's heb ik meestal heel geduldig hier proberen uit te leggen, dat er andere visies zijn. Maar er zijn er maar weinigen die in iedere geval het respect voor een andere visie tonen.

Ik vraag niet om jouw visie op te geven, integendeel. Ik respecteer die en kan er ook zeker begrip voor opbrengen.

Maar ik accepteer het niet als mijn visie, die ik eveneens baseer op het Woord dat mij lief is, wordt neergezet als per definitie fout. Ik vraag daar voor gewoon respect, omdat het een visie is waarvan ik vast geloof dat God deze na veel strijd aan mij heeft duidelijk gemaakt.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 dec 2007 16:26

ik wil me best verdieping in andermans visies, maar wanneer ik weet hoe de Bijbel erover spreekt vind ik het zonde van mn tijd omdat het op een leugen gebaseerd is!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 dec 2007 16:34

SimonT schreef:ik wil me best verdieping in andermans visies, maar wanneer ik weet hoe de Bijbel erover spreekt vind ik het zonde van mn tijd omdat het op een leugen gebaseerd is!

De Bijbel zegt toch heel veel zaken over relatie? Misschien is dat het. Dat je ook een homoseksuele relatie als relatie kunt zien. En niet alleen als synoniem voor seksuele daad?

Overigens is het vrij kort door de bocht om mijn relatie als een leugen te zien. Ik best een dag ruilen van leven. Ben jij een dag Scape en ik SimonT. Maar misschien is het voldoende om gewoon Bijbel te ruilen. Spreken we elkaar daarna weer.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 dec 2007 16:36

ik noem de relatie ook geen leugen, ik noem het een leugen als je een sexuele homo relatie meent te kunnen verantwoorden op een Bijbelse grondslag!

André

Berichtdoor André » 11 dec 2007 16:55

SimonT schreef:ik noem de relatie ook geen leugen, ik noem het een leugen als je een sexuele homo relatie meent te kunnen verantwoorden op een Bijbelse grondslag!
Daarvoor moet je een topic openen in het subforum religie, mocht je die behoefte hebben.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 dec 2007 16:57

ik reageer in deze op denkertje21 ea.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 dec 2007 17:06

ik kan me zo voorstellen dat de bijbel is geschreven door heteroseksuele mensen. als iemand een autobiografie schrijft dan is het logisch dat daarin het denken van die persoon vertegenwoordigt is. ga je dan beweren dat wat die persoon schreef een leugen is dan moet je niet verwachten dat je vrienden wordt met de schrijver. het zou mooi zijn om voor eens en voor altijd een eenduidig beeld te hebben over hoe de bijbelteksten geinterpreteerd kunnen worden maar de waarheid is blijkbaar niet eenduidig. dat kan ik me heel goed voorstellen als ik kijk naar de verschillen die er zijn tussen mensen in de wereld.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 dec 2007 17:08

De Bijbel is bij Goddelijke inspiratie geschreven wat dus de geaardheid van de schrijver buiten spel zet... ofte wel voor de rest heb ik je bericht niet gelezen :wink:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 dec 2007 17:51

André schreef:Kijk dat je er een :) tussen zet weerhoud mij er niet van om een report te sturen. Reden, ik vind het niet correct dat God mijn Vader die ik liefheb zo wordt 'neergezet' En voor de volledigheid maak je de Bijbel ook maar meteen even belachelijk. Jammer, moet je denk ik niet willen op een Christelijk forum.
ik heb geen kwaad in de zin André, de :) onderstreept mijn toevoeging niet de inhoud. ik meen ook dat de bijbel in werkelijkheid een belangrijke selectie aan informatie is etc... meer kan ik niet doen om je in kennis te stellen van mijn attitude.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 dec 2007 17:54

@ Aardmannetje & russel,

Als je de behoefte hebt om mijn Schepper te kakken te zetten doe dat dan lekker in een ander discussie. Dat is wel het laatste wat we hier kunnen gebruiken.

@ Simon T.

Wordt nu eens heel concreet; waarin lieg ik als ik zeg dat er in mijn relatie liefde en zorg zit. En dat ik naar vermogen seksueel probeer te zijn. En dat ik voor gehavende liefde de voldoening van Christus nodig heb? Let goed op wat je zegt; want ik ga je als hetero aanspreken op dezelfde elementen als die je mij voor de voeten gaat werpen. Moedige uitspraken vragen om confronterende antwoorden.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 dec 2007 17:58

meboy schreef:@ Aardmannetje & russel

Als je de behoefte hebt om mijn Schepper te kakken te zetten doe dat dan lekker in een ander discussie. Dat is wel het laatste wat we hier kunnen gebruiken.
als jij de behoefte hebt om mijn woorden zo op te vatten dan ben je daar vrij in, zoek de verschillen vriend!

Terug naar “Archief”