Moderator: Moderafo's
meissie88 schreef:mn moeder vroeg vrijdag of ik 'n appeltaart wilde bakken, omdat m'n vorige zo goed gelukt was...dus ik vrijdag aan de slag, had ik eerst al teveel appels geschild, maar ja...dan maar wat meer appels en minder beslaghad ik vorige keer ook gedaan, staat mn appeltaart in de oven, bedenk ik dat ik de suiker door de appels ben vergeten! 't was dus afwachten wat 't zou worden, maar hij was enorm goed gelukt
gewoon zonder suiker, en met enorm veel appels! jummie
rosalie83 schreef:Brang 1 dl water in een steelpan aan de kook met 40 gram boter. Strooi er op laag vuur 50 gram bloem bij en blijf roeren tot een samenhangende bal is verkregen die makkelijk van de bodem van de pan loskomt. Neem de pan van het vuur en roer er één voor één 2 eieren door (eventueel met de mixer). Voeg het volgende ei pas toe als het vorige is opgenomen. Blijf minstens 2 minuten flink roeren tot de massa dik is en glanst. Vorm hiervan op een ingevette bakplaat met 2 theelepels 20 kleine soesjes of met 2 dessertlepels 10 grote soezen. Bak de soezen in een voorverwarmde oven van 225 graden C. Reken op 20 minuten voor grote soezen en 10 à 15 voor kleine. Open de ovendeur niet. Laat de soezen na uitschakelen nog enkele minuten in de oven staan: open de deur pas na 5 à 10 minuten. Knip de soezen open als ze zijn afgekoeld en vul ze.
pol schreef:meissie88 schreef:mn moeder vroeg vrijdag of ik 'n appeltaart wilde bakken, omdat m'n vorige zo goed gelukt was...dus ik vrijdag aan de slag, had ik eerst al teveel appels geschild, maar ja...dan maar wat meer appels en minder beslaghad ik vorige keer ook gedaan, staat mn appeltaart in de oven, bedenk ik dat ik de suiker door de appels ben vergeten! 't was dus afwachten wat 't zou worden, maar hij was enorm goed gelukt
Bij mij is het een paar keer gebeurd, dat de onderkant van de taart niet gaar was. ene kleffe massa terwijl je aan de bovenkant dacht van tjoh dat ziet er ff goed uit
Haai schreef:pol schreef:meissie88 schreef:mn moeder vroeg vrijdag of ik 'n appeltaart wilde bakken, omdat m'n vorige zo goed gelukt was...dus ik vrijdag aan de slag, had ik eerst al teveel appels geschild, maar ja...dan maar wat meer appels en minder beslaghad ik vorige keer ook gedaan, staat mn appeltaart in de oven, bedenk ik dat ik de suiker door de appels ben vergeten! 't was dus afwachten wat 't zou worden, maar hij was enorm goed gelukt
Bij mij is het een paar keer gebeurd, dat de onderkant van de taart niet gaar was. ene kleffe massa terwijl je aan de bovenkant dacht van tjoh dat ziet er ff goed uit
Heb je een combi - magnetron? Die had ik ook, en daar lukte het mij ook vaak niet goed mee een appeltaart helemaal gaar te krijgen. Niet alle combi's zijn er even goed in om een gelijkmatige temp. te krijgen. Nu heeft de mijne het loodje gelegd, dus een goeie reden om er één te kopen waar ik wél lekkere appeltaart in kan bakken
*Annet* schreef:Dan raad ik je aan om gewoon een oventje te kopen. Of verkopen ze die niet meer los? Bakken gaat gewoon het beste in een oven. Mijn cakes mislukten altijd in de combi. Sinds ik een oven heb zijn ze perfect. In het nieuwe huis zit een hete lucht oven, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is in elk geval al kleiner![]()
Evelien, vind jij het geen vreselijk geklieder met een spuitzak?
Heb ook wel eens een tupperware spuit geval geprobeerd, vond ik ook niet werken. Kreeg vreselijk zere handen en de helft kwam er maar uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten