Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 27 apr 2007 18:50

En in de tweede plaats ben ik helemaal niet (te) dik. Ik heb gewoon maatje 38 hoor, als ik twee kilo minder weeg zelfs maatje 36. Maar het gaat gewoon om die onderkin, die ik lelijk vind, en om dat buikje, wat er al mijn hele leven zit. Ik denk dat ik gewoon moet leren genoegen te nemen met geen heupen en een buikje ;) En dat buikje zijn voor een groot deel ook gewoon buikspieroefeningen doen. Dus het gaat me helemaal niet om veel vet te verliezen, het gaat om het gewicht wat ik te hoog vind (staat zo lelijk ;) ) en om die onderkin en buik.[/quote]

heey MissF

Wat je zegt: die onderkin (heb je die dan?:P) en dat buikje kun je beter met spieroefeningen weg proberen te krijgen dan met zo weinig eten. Het lijkt mij in ieder geval weinig. 1200 calorien is 6 lekkere koeken!

Veel succes er in ieder geval mee.

P.S. Ben al 1 kilo kwijt na een week, maar das logisch haha

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 27 apr 2007 19:23

MissF schreef:
Roodkapje schreef:
Funlover schreef:
L'�tre extraterrestre schreef:
MissF schreef:Super joh, 12 kilo!!

Ik lees wel eens van die libelle en magriet blaadjes op mijn werk ;)
En daar stond een of ander dieet in, en de clou was: 1200 calorien per dag. En dan liefst 600 per avondeten, 300 voor ontbijt en 300 voor lunch. OF van allemaal wat af doen, en dan ook een tussendoortje.

Ik ben er maandag maar mee gestart (en alles bijhouden op www.caloriechecker.nl) En nu, twee dagen later, weer een halve kilo kwijt.
Ik denk toch dat ik nog teveel at afgelopen weken ofzo.
Dus nu lekker veel drinken, en mn calorietjes bijhouden, en ik kan in de zomer weer zonder schaamte in mn bikini lopen ;)
Dat kan geen goed dieet zijn. Het ik neem aan dat het vrij bekend is: Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver? Je verbrand 'savonds vrij weinig namelijk, dus ik vind het een apart dieet!

Het is idd logisch dat je 's avonds meer calorieen binnenkrijgt. En dat is echt geen probleem. Dat je idd als een koning moet ontbijten en lunchen als een edelmannen en dineren als een zwerver is oke. Maar een avondmaaltijd bevat standaard al meer calorieen. Daarom moet je er niet teveel van eten....!:) Maar je zit toch idd al gauw aan de 500Kcal! En dag mag dan ook wel :wink: Maar als je dineert als een koning kan je makkelijk 1000 kcal in een maaltijd hebben..! Vandaar die uitspraak etc...!

Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.
Meestal is het zo dat als je heel snel heel veel afvalt, dit geen vet is (wat je nou juist wilt). Kans is groot dat dit water en eiwit (spiermassa) is, omdat het lichaam dit het eerste afbreekt.

Verder: als je nu op zo'n hongerdieet (1200 kcal is echt weinig) leeft, dan val je vast af.

Maar: ga je na je 'dieet' weer gewoon eten, dan kom je gewoon weer aan (+ wat extra).

Ik neem aan dat je als je slank bent dat ook wilt blijven? Dan kun je beter gewoon blijven eten (max. 2000 kcal per dag) en in plaats van hongeren gewoon meer bewegen. Dan val je ook af, en nog duurzaam ook. Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt om af te vallen. Als je veel beweegt, train je je spieren. Als je getrainde spieren hebt, verbruiken die bij rust meer calorietjes dan ongetrainde spieren, waardoor je een hogere ruststofwisseling krijgt (en dus meer kunt eten zonder dat je aankomt).

IN de eerste plaats heb ik totaal geen hongerdieet. 1200 calorieen is genoeg hoor.

Nee, dat is het niet. Volgens de richtlijnen gezonde voeding heb je als volwassen vrouw 2000 kcal nodig, in plaats van 1200. En dan gaan ze ervanuit dat je inactief bent (vooral veel zit enzo). Ben je gemiddeld actief, of zeer actief, dan heb je meer dan 2000 kcal nodig.

Zie site voedingcentrum: hier

Ik eet 's morgens een boterham en een cracker, tussen de middag twee boterhammen en een cracker, tussendoor een appel en plak ontbijtkoek, en normaal avondeten, gister zat ik zelfs met fritessaus en gebakken aardappeltjes nog maar op 1100 calorieen. Dus het lijkt minder dan het is hoor!

Je kunt het wel gaan relativeren, maar 1200 kcal is gewoon te weinig. Zie weer het Voedingscentrum: Voedingscentrum, aanbovelen dagelijkse hoeveelheid (de kleinste getallen zijn voor vrouwen). En dat is dus veel meer dan wat jij eet.

Ik heb ook helemaal geen moment honger gehad.

Vast niet, als je jezelf hebt aangeleerd superweinig te eten, dan stelt je lichaam zich daarop in. Of dat gezond is, is heel iets anders.

En in de tweede plaats ben ik helemaal niet (te) dik. Ik heb gewoon maatje 38 hoor, als ik twee kilo minder weeg zelfs maatje 36. Maar het gaat gewoon om die onderkin, die ik lelijk vind, en om dat buikje, wat er al mijn hele leven zit. Ik denk dat ik gewoon moet leren genoegen te nemen met geen heupen en een buikje ;) En dat buikje zijn voor een groot deel ook gewoon buikspieroefeningen doen. Dus het gaat me helemaal niet om veel vet te verliezen, het gaat om het gewicht wat ik te hoog vind (staat zo lelijk ;) ) en om die onderkin en buik.

Zie jij alleen die buik en die onderkin, of zien anderen dat ook. Wat jij in de spiegel meent te zien aan lelijke lichaamdelen hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. De meeste mensen hebben een verstoord lichaamsbeeld. (Zie: e-gezondheid.be).
De kans is groot dat jij jezelf dikker inschat dan jij in werkelijkheid bent. Als je een BMI in de buurt van 20 hebt, hoef je dus niet te lijnen. Als je dat wel doet, krijg je ondergewicht, wat ongezond is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2007 11:17

Roodkapje schreef:
MissF schreef:
Roodkapje schreef:
Funlover schreef:
L'�tre extraterrestre schreef:
MissF schreef:Super joh, 12 kilo!!

Ik lees wel eens van die libelle en magriet blaadjes op mijn werk ;)
En daar stond een of ander dieet in, en de clou was: 1200 calorien per dag. En dan liefst 600 per avondeten, 300 voor ontbijt en 300 voor lunch. OF van allemaal wat af doen, en dan ook een tussendoortje.

Ik ben er maandag maar mee gestart (en alles bijhouden op www.caloriechecker.nl) En nu, twee dagen later, weer een halve kilo kwijt.
Ik denk toch dat ik nog teveel at afgelopen weken ofzo.
Dus nu lekker veel drinken, en mn calorietjes bijhouden, en ik kan in de zomer weer zonder schaamte in mn bikini lopen ;)
Dat kan geen goed dieet zijn. Het ik neem aan dat het vrij bekend is: Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver? Je verbrand 'savonds vrij weinig namelijk, dus ik vind het een apart dieet!

Het is idd logisch dat je 's avonds meer calorieen binnenkrijgt. En dat is echt geen probleem. Dat je idd als een koning moet ontbijten en lunchen als een edelmannen en dineren als een zwerver is oke. Maar een avondmaaltijd bevat standaard al meer calorieen. Daarom moet je er niet teveel van eten....!:) Maar je zit toch idd al gauw aan de 500Kcal! En dag mag dan ook wel :wink: Maar als je dineert als een koning kan je makkelijk 1000 kcal in een maaltijd hebben..! Vandaar die uitspraak etc...!

Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.
Meestal is het zo dat als je heel snel heel veel afvalt, dit geen vet is (wat je nou juist wilt). Kans is groot dat dit water en eiwit (spiermassa) is, omdat het lichaam dit het eerste afbreekt.

Verder: als je nu op zo'n hongerdieet (1200 kcal is echt weinig) leeft, dan val je vast af.

Maar: ga je na je 'dieet' weer gewoon eten, dan kom je gewoon weer aan (+ wat extra).

Ik neem aan dat je als je slank bent dat ook wilt blijven? Dan kun je beter gewoon blijven eten (max. 2000 kcal per dag) en in plaats van hongeren gewoon meer bewegen. Dan val je ook af, en nog duurzaam ook. Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt om af te vallen. Als je veel beweegt, train je je spieren. Als je getrainde spieren hebt, verbruiken die bij rust meer calorietjes dan ongetrainde spieren, waardoor je een hogere ruststofwisseling krijgt (en dus meer kunt eten zonder dat je aankomt).

IN de eerste plaats heb ik totaal geen hongerdieet. 1200 calorieen is genoeg hoor.

Nee, dat is het niet. Volgens de richtlijnen gezonde voeding heb je als volwassen vrouw 2000 kcal nodig, in plaats van 1200. En dan gaan ze ervanuit dat je inactief bent (vooral veel zit enzo). Ben je gemiddeld actief, of zeer actief, dan heb je meer dan 2000 kcal nodig.

Zie site voedingcentrum: hier

Ik eet 's morgens een boterham en een cracker, tussen de middag twee boterhammen en een cracker, tussendoor een appel en plak ontbijtkoek, en normaal avondeten, gister zat ik zelfs met fritessaus en gebakken aardappeltjes nog maar op 1100 calorieen. Dus het lijkt minder dan het is hoor!

Je kunt het wel gaan relativeren, maar 1200 kcal is gewoon te weinig. Zie weer het Voedingscentrum: Voedingscentrum, aanbovelen dagelijkse hoeveelheid (de kleinste getallen zijn voor vrouwen). En dat is dus veel meer dan wat jij eet.

Ik heb ook helemaal geen moment honger gehad.

Vast niet, als je jezelf hebt aangeleerd superweinig te eten, dan stelt je lichaam zich daarop in. Of dat gezond is, is heel iets anders.

En in de tweede plaats ben ik helemaal niet (te) dik. Ik heb gewoon maatje 38 hoor, als ik twee kilo minder weeg zelfs maatje 36. Maar het gaat gewoon om die onderkin, die ik lelijk vind, en om dat buikje, wat er al mijn hele leven zit. Ik denk dat ik gewoon moet leren genoegen te nemen met geen heupen en een buikje ;) En dat buikje zijn voor een groot deel ook gewoon buikspieroefeningen doen. Dus het gaat me helemaal niet om veel vet te verliezen, het gaat om het gewicht wat ik te hoog vind (staat zo lelijk ;) ) en om die onderkin en buik.

Zie jij alleen die buik en die onderkin, of zien anderen dat ook. Wat jij in de spiegel meent te zien aan lelijke lichaamdelen hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. De meeste mensen hebben een verstoord lichaamsbeeld. (Zie: e-gezondheid.be).
De kans is groot dat jij jezelf dikker inschat dan jij in werkelijkheid bent. Als je een BMI in de buurt van 20 hebt, hoef je dus niet te lijnen. Als je dat wel doet, krijg je ondergewicht, wat ongezond is.

Zucht...
Als ik gewoon normaal eet, eet ik misschien 2 boterhammen per dag meer, en een berg snoepjes meer. Snoepjes doe ik niet meer, en 2 boterhammen minder. Wat is daar slecht aan? Dat voedingscentrum kan zeggen en beweren wat ze willen, ik red gewoon 2000 calorieen niet. En als ik dat wel doe, dan kom ik aan! En dat lijkt stom, maar is gewoon zo!
En dat is enorm frustrerend!
En die onderkin en buikje zien anderen ook wel hoor. Ik hoef absoluut geen perfect figuur, maar die onderkin maakt me gewoon steviger, en die buik staat gewoon lelijk in mijn bikini of met strakkere shirtjes. Dus wil ik die gewoon kwijt.
Het vervelende is gewoon, dat ik 11 kilo afgevallen ben, toen 5 erbij, en toen was ik prima, behalve die buik dan ;) Netjes maatje 36-38. Maar er komen gewoon kilo's bij, als ik 2000 calorieen eet, en net zoals niemand, vind ik dat ook niet fijn!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 29 apr 2007 13:12

MissF schreef:Het vervelende is gewoon, dat ik 11 kilo afgevallen ben, toen 5 erbij, en toen was ik prima, behalve die buik dan ;) Netjes maatje 36-38. Maar er komen gewoon kilo's bij, als ik 2000 calorieen eet, en net zoals niemand, vind ik dat ook niet fijn!

Als jij door normaal (2000 kcal) te eten aankomt, dan betekent dat dat je stofwisseling op een heel laag pitje draait, waarschijnlijk door lijnen en door heel weinig te eten gedurende een lange periode. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en zult, om op gewicht te blijven, de rest van je leven een hongerdieet van 1200 kcal (en later minder omdat je daar ook van gaat aankomen op termijn) moeten leven.

Het is te hopen dat je geen eetstoornis oploopt in de tussentijd, zoals jij nu met je lichaam omgaat en je schaamt voor een buikje terwijl je mt. 36/38 hebt, dan verkeer je in de ideale omstandigheden om anorexia nervosa op te lopen. Vooral als je belangrijk vindt wat de damesbladen schrijven. Ondergewicht is immers het 'slankheidsideaal'.

Dat is de ene optie, de andere optie is proberen gezond te eten, genoeg te eten, genoeg te bewegen om je stofwisseling weer op gang te brengen, zodat je meer calorietjes in rust verbrandt, waardoor je meer kunt eten om op gewicht te blijven. Zie ook http://www.slank-en-sterk.nl/jojo.html

Wat ook nog zou kunnen dat jij zo'n bijzondere stofwisseling hebt dat deze een andere biologie volgt dan die van 99.9% van de rest van de bevolking. In dat geval zal 1200 kcal wel voldoende zijn, alleen lijkt me dat een bijzonder onwaarschijnlijke optie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2007 16:45

Roodkapje schreef:
MissF schreef:Het vervelende is gewoon, dat ik 11 kilo afgevallen ben, toen 5 erbij, en toen was ik prima, behalve die buik dan ;) Netjes maatje 36-38. Maar er komen gewoon kilo's bij, als ik 2000 calorieen eet, en net zoals niemand, vind ik dat ook niet fijn!

Als jij door normaal (2000 kcal) te eten aankomt, dan betekent dat dat je stofwisseling op een heel laag pitje draait, waarschijnlijk door lijnen en door heel weinig te eten gedurende een lange periode. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en zult, om op gewicht te blijven, de rest van je leven een hongerdieet van 1200 kcal (en later minder omdat je daar ook van gaat aankomen op termijn) moeten leven.

Het is te hopen dat je geen eetstoornis oploopt in de tussentijd, zoals jij nu met je lichaam omgaat en je schaamt voor een buikje terwijl je mt. 36/38 hebt, dan verkeer je in de ideale omstandigheden om anorexia nervosa op te lopen. Vooral als je belangrijk vindt wat de damesbladen schrijven. Ondergewicht is immers het 'slankheidsideaal'.

Dat is de ene optie, de andere optie is proberen gezond te eten, genoeg te eten, genoeg te bewegen om je stofwisseling weer op gang te brengen, zodat je meer calorietjes in rust verbrandt, waardoor je meer kunt eten om op gewicht te blijven. Zie ook http://www.slank-en-sterk.nl/jojo.html

Wat ook nog zou kunnen dat jij zo'n bijzondere stofwisseling hebt dat deze een andere biologie volgt dan die van 99.9% van de rest van de bevolking. In dat geval zal 1200 kcal wel voldoende zijn, alleen lijkt me dat een bijzonder onwaarschijnlijke optie.

Ik eet ook geen 2000 calorieen als ik niet aan de lijn doe. En ik heb al aangegeven dat ik mezelf prima vind, maar die buik niet! Kan ik het helpen dat bijna alle vrouwen teveel heup hebben! Ik heb die niet, en heb dus een mannenvorm, met een buik, waardoor ik in jurkjes zwanger lijk! En dat is NIET leuk! Ik hou zielsveel van mezelf, weet prima hoe ik in elkaar steek, ben een stabiele persoonlijkheid, dus krijg niet zomaar anorexia, en klaat mijn lijn niet afhangen van de damesbladen!
Ik vind het eerlijk gezegd erg grof om zomaar te zeggen!! Ik ben nogal klein van stuk (1.63) en dan is 66 kilo gewoon maximaal. Dus probeer ik daar wat aan te doen, omdat ik me niet lekker voel in een jurkje ofzo, of in mijn bikini, terwijl ik weet dat als ik een paar kilo's kwijt ben, ik gewoon een beter figuur heb...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 apr 2007 17:09

Ehm, dat alle vrouwen teveel heup hebben vind ik niet echt een opbeurende opmerking :wink:

Ik heb geen idee wat ik per dag eet. Mijn bovenbenen lijken meer boomstammen, en ik heb een mooi zwembandje. Jukrjes kan ik sowieso niet aan dus. En ik pas bijna geen broeken. Leuk? Nee. Vind mezelf geen mooi figuur hebben. Maar dan nog. Ik wil best afvallen, maar heb de discipline niet. En mijn moeder staat er niet achter...

Alle afvallers die het nodig hebben om af te vallen, succes!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2007 17:43

Niks mis met vrouwenheupen! :P

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 apr 2007 18:01

Aragorn schreef:Niks mis met vrouwenheupen! :P
Wel met de mijne :mrgreen:

Maar ja, ik heb gewoon een raar lijf.. Ooit ga ik vast iets als Sonja Bakker volgen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2007 18:18

Ach, ik weet verder natuurlijk weinig van die van jou af, maar vrouwen klagen wel veel te snel over dat soort dingen.

Al zijn ze nog zo mager, dan nog zijn ze in staat om te zeuren over dikke bovenbenen. :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2007 22:34

Met brede heupen schijn je makkelijker kinderen te krijgen, dus ze zijn vast erg handig als je in die situatie komt ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 apr 2007 23:25

Mjah, het schijnt aan de breedte van je bekken te liggen en die hoeft niet perse gerelateerd te zijn aan de breedte van je heupen, dacht ik.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 apr 2007 23:42

Aragorn schreef:Ach, ik weet verder natuurlijk weinig van die van jou af, maar vrouwen klagen wel veel te snel over dat soort dingen.

Al zijn ze nog zo mager, dan nog zijn ze in staat om te zeuren over dikke bovenbenen. :roll:

Nu moet ik me aangesproken voelen, vrees ik 8)

Overigens kan ik echt veel eten zonder veel aan te komen. Daar staat tegenover dat ik genoeg beweeg. (nog niet zozeer sporten, maar veel lopen en gewoon kleine dingetjes). En ja, ik klaag wel eens over m'n bovenbenen idd. Toch is dat niet de reden dat ik probeer minder te snoepen en minder vet te eten, veel water te drinken en fruit te eten. Ik vind onregelmatigheden in m'n gezicht gewoon een ramp. Veel erger dan dat ik een paar kilootjes zou aankomen. M'n huid is erg gevoelig wat dat betreft en daar baal ik wel eens van.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2007 00:42

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Ach, ik weet verder natuurlijk weinig van die van jou af, maar vrouwen klagen wel veel te snel over dat soort dingen.

Ha, je bent lang niet de enige hoor. 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 apr 2007 08:28

Smurffie schreef:

Overigens kan ik echt veel eten zonder veel aan te komen. Daar staat tegenover dat ik genoeg beweeg. (nog niet zozeer sporten, maar veel lopen en gewoon kleine dingetjes). En ja, ik klaag wel eens over m'n bovenbenen idd. Toch is dat niet de reden dat ik probeer minder te snoepen en minder vet te eten, veel water te drinken en fruit te eten. Ik vind onregelmatigheden in m'n gezicht gewoon een ramp. Veel erger dan dat ik een paar kilootjes zou aankomen. M'n huid is erg gevoelig wat dat betreft en daar baal ik wel eens van.

Hier idem dito!
Ik merk het wel vrij snel aan mijn gewicht, maar de grootste reden dat ik van vettigheid afblijf is ook vanwege de onregelmatigheden in mijn gezicht.
Want als ik 3 tot 4 dagen weer gezond en niet te veel eet zit ik weer terug op gewicht dus daar maak ik mij niet druk om
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 30 apr 2007 13:17

MissF schreef:Kan ik het helpen dat bijna alle vrouwen teveel heup hebben! Ik heb die niet, en heb dus een mannenvorm, met een buik, waardoor ik in jurkjes zwanger lijk! En dat is NIET leuk!
Net of het andersom zo'n pretje is.. Ik zou willen dat ik eens wat minder heupen had. In de tijd dat brede heupen met een in verhouding veel smallere taille het helemaal waren, had het voor mij een stuk makkelijker geweest om aan kleren te komen. Nu moet alles in de taille worden ingenomen en dan past het nog niet goed. Gewoon, omdat de meeste kleding gemaakt lijkt te zijn op wat jij noemt, mannenvormen.
Ik vind het naar voor je dat je niet helemaal tevreden bent met je figuur, maar denk ook eens aan de andere kant wil je.. Ik vind het allemaal een beetje hysterisch over komen :roll:

Terug naar “Archief”