MissF schreef:Roodkapje schreef:Funlover schreef:L'�tre extraterrestre schreef:MissF schreef:Super joh, 12 kilo!!
Ik lees wel eens van die libelle en magriet blaadjes op mijn werk

En daar stond een of ander dieet in, en de clou was: 1200 calorien per dag. En dan liefst 600 per avondeten, 300 voor ontbijt en 300 voor lunch. OF van allemaal wat af doen, en dan ook een tussendoortje.
Ik ben er maandag maar mee gestart (en alles bijhouden op
www.caloriechecker.nl) En nu, twee dagen later, weer een halve kilo kwijt.
Ik denk toch dat ik nog teveel at afgelopen weken ofzo.
Dus nu lekker veel drinken, en mn calorietjes bijhouden, en ik kan in de zomer weer zonder schaamte in mn bikini lopen

Dat kan geen goed dieet zijn. Het ik neem aan dat het vrij bekend is: Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver? Je verbrand 'savonds vrij weinig namelijk, dus ik vind het een apart dieet!
Het is idd logisch dat je 's avonds meer calorieen binnenkrijgt. En dat is echt geen probleem. Dat je idd als een koning moet ontbijten en lunchen als een edelmannen en dineren als een zwerver is oke. Maar een avondmaaltijd bevat standaard al meer calorieen. Daarom moet je er niet teveel van eten....

Maar je zit toch idd al gauw aan de 500Kcal! En dag mag dan ook wel

Maar als je dineert als een koning kan je makkelijk 1000 kcal in een maaltijd hebben..! Vandaar die uitspraak etc...!
Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.
Meestal is het zo dat als je heel snel heel veel afvalt, dit geen vet is (wat je nou juist wilt). Kans is groot dat dit water en eiwit (spiermassa) is, omdat het lichaam dit het eerste afbreekt.
Verder: als je nu op zo'n hongerdieet (1200 kcal is echt weinig) leeft, dan val je vast af.
Maar: ga je na je 'dieet' weer gewoon eten, dan kom je gewoon weer aan (+ wat extra).
Ik neem aan dat je als je slank bent dat ook wilt blijven? Dan kun je beter gewoon blijven eten (max. 2000 kcal per dag) en in plaats van hongeren gewoon meer bewegen. Dan val je ook af, en nog duurzaam ook. Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt om af te vallen. Als je veel beweegt, train je je spieren. Als je getrainde spieren hebt, verbruiken die bij rust meer calorietjes dan ongetrainde spieren, waardoor je een hogere ruststofwisseling krijgt (en dus meer kunt eten zonder dat je aankomt).
IN de eerste plaats heb ik totaal geen hongerdieet. 1200 calorieen is genoeg hoor.
Nee, dat is het niet. Volgens de richtlijnen gezonde voeding heb je als volwassen vrouw 2000 kcal nodig, in plaats van 1200. En dan gaan ze ervanuit dat je inactief bent (vooral veel zit enzo). Ben je gemiddeld actief, of zeer actief, dan heb je meer dan 2000 kcal nodig.
Zie site voedingcentrum:
hierIk eet 's morgens een boterham en een cracker, tussen de middag twee boterhammen en een cracker, tussendoor een appel en plak ontbijtkoek, en normaal avondeten, gister zat ik zelfs met fritessaus en gebakken aardappeltjes nog maar op 1100 calorieen. Dus het lijkt minder dan het is hoor!
Je kunt het wel gaan relativeren, maar 1200 kcal is gewoon te weinig. Zie weer het Voedingscentrum:
Voedingscentrum, aanbovelen dagelijkse hoeveelheid (de kleinste getallen zijn voor vrouwen). En dat is dus veel meer dan wat jij eet.
Ik heb ook helemaal geen moment honger gehad.
Vast niet, als je jezelf hebt aangeleerd superweinig te eten, dan stelt je lichaam zich daarop in. Of dat gezond is, is heel iets anders.
En in de tweede plaats ben ik helemaal niet (te) dik. Ik heb gewoon maatje 38 hoor, als ik twee kilo minder weeg zelfs maatje 36. Maar het gaat gewoon om die onderkin, die ik lelijk vind, en om dat buikje, wat er al mijn hele leven zit. Ik denk dat ik gewoon moet leren genoegen te nemen met geen heupen en een buikje

En dat buikje zijn voor een groot deel ook gewoon buikspieroefeningen doen. Dus het gaat me helemaal niet om veel vet te verliezen, het gaat om het gewicht wat ik te hoog vind (staat zo lelijk

) en om die onderkin en buik.
Zie jij alleen die buik en die onderkin, of zien anderen dat ook. Wat jij in de spiegel meent te zien aan lelijke lichaamdelen hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. De meeste mensen hebben een verstoord lichaamsbeeld. (Zie:
e-gezondheid.be).
De kans is groot dat jij jezelf dikker inschat dan jij in werkelijkheid bent. Als je een BMI in de buurt van 20 hebt, hoef je dus niet te lijnen. Als je dat wel doet, krijg je ondergewicht, wat ongezond is.