Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2005 15:52

joris schreef:Sex voor het huwelijk wil ik niet en mijn vriendin gelukkig ook niet. Maar er is verschil tussen wat ik als sex voel en wat zij als sex ziet. Mannen voelen lichamelijke aanraking volgens mij veel intenser (gecheckt bij mijn vrienden) en zeker in het begin roept het veel meer reactie op dan bij een vrouw.

Hm, volgens mij is het in het algemeen eerder zou dat vrouwen aanraking intenser voelen (zijn over het algemeen lichamelijk gevoeliger, bij mannen is dat voornamelijk op 1 punt geconcentreerd :) ). Maar per persoon kan dat natuurlijk heel erg verschillen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2005 17:44

Je hoort toch altijd dat mannen meer gevoelig zijn voor beelden en vrouwen meer door aanrakingen... maar mannen zijn denk ik sowieso sneller seksueel geprikkeld. Als je een jongen een knuffel geeft, moet je al uitkijken, want hij zou meer kunnen voelen dan je als meisje doorhebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2005 17:52

Lalage schreef:Als je een jongen een knuffel geeft, moet je al uitkijken, want hij zou meer kunnen voelen dan je als meisje doorhebt.

Nounou, mag ik dat opvatten als een enorme generalisering ajb? :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2005 17:53

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Als je een jongen een knuffel geeft, moet je al uitkijken, want hij zou meer kunnen voelen dan je als meisje doorhebt.

'zou ... kunnen'

joris

Berichtdoor joris » 16 jan 2005 18:53

Aragorn schreef:

ik had het van mijzelf echt nooit verwacht hoor. maar we hebben het er pas over gehad. als mijn vriendin mij overmijn buik streelt (gekleed) dan is dat voor mij ongeveer een orgastisch genot hoor bijna. Maar als ik dat bij haar doe vindt ze het gewoon prettig.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 jan 2005 20:02

joris schreef:
Aragorn schreef:

ik had het van mijzelf echt nooit verwacht hoor. maar we hebben het er pas over gehad. als mijn vriendin mij overmijn buik streelt (gekleed) dan is dat voor mij ongeveer een orgastisch genot hoor bijna. Maar als ik dat bij haar doe vindt ze het gewoon prettig.

Kun je nagaan hoe je al van elkaar kunt genieten zonder dat je perse elkaar moet uitkleden.
Alleen al gewoon elkaar strelen is al genieten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2005 21:16

joris schreef:
Aragorn schreef:

Hm, bij mijn vriendin vonden we het allebei gewoon prettig. :)

joris

Berichtdoor joris » 16 jan 2005 21:26

tja ik ben ook best wel lichamelijk en snoezelig ingesteld.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2005 21:28

joris schreef:tja ik ben ook best wel lichamelijk en snoezelig ingesteld.

Dan zou je toch juist verwachten dat het je niet meteen zoveel doet, als je aanrakerig bent en dus snel mensen aanraakt.

joris

Berichtdoor joris » 16 jan 2005 21:30

Lalage schreef:
joris schreef:tja ik ben ook best wel lichamelijk en snoezelig ingesteld.

Dan zou je toch juist verwachten dat het je niet meteen zoveel doet, als je aanrakerig bent en dus snel mensen aanraakt.
juist wel. lichaamstaal vind ik iets geweldigs, ben ik door mijn werk op zich ook wel in getraind. En met beweging en ogen kan je veel meer zeggen dan met woorden. Ik vind het gewoon prettig om mensen aan te raken en om aangeraakt te worden door de mensen van wie ik houdt.
het doet meveel omdat het mijn taal is. En die spieren/weefsels in je onderbuik, wowwow als dat op de goede manier wrdt aangeraakt. pfff

joepie

Berichtdoor joepie » 17 jan 2005 08:38

joris schreef:
het doet meveel omdat het mijn taal is. En die spieren/weefsels in je onderbuik, wowwow als dat op de goede manier wrdt aangeraakt. pfff

De vijf talen der liefde gelezen? :)

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 17 jan 2005 09:54

ehm leg es uit.
What a wonderfull girl!!

joepie

Berichtdoor joepie » 17 jan 2005 10:38

Dat is een boek wat heet: De 5 talen van de liefde. En is van Gary Chapman.
Is een echte aanrader als je een relatie hebt om eens te lezen. Of ook zonder dat je het hebt.
Maar daarin gaat het erover dat iedereen een bepaalde "taal"spreekt in de liefde. En dat het dan de kunst is om elkaars taal te leren spreken, of in ieder geval te ontdekken.
Zo kan het zijn dat iemand als liefdes taal heeft: het geven van kado's.
Of Dienen, of lichamelijk contact.
Nu is het dus de kunst om te zorgen dat je liefdestank gevuld blijft.

Ik zou zeggen lees het boek en er gaat een wereld voor je open :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jan 2005 19:52

Misschien ga jullie me nu allemaal heel hard uitlachen maar ik voel me toch echt gekrenkt in mijn mannelijkheid hoor. Een man is een mens, geen grote geslachtsdeel met beentjes, ja een man raakt opgewonden va n bijvoorbeeld een foto, een film of whatever. Maar dacht je nou echt dat een vrouw dat niet heeft, of een vrouw neem een willekeurig meisje. Aan de muur een x aantal posters van beroepshunks als, Ben Afleck, John Depp, Orlando Bloom, met mooie blokjes buiken, en gespierde armen.. Gewoon geaccepteerd.

Maar zou snel ik (bij wijze van spreken) een vrouw met een ietwat diep decolete, of gewoon met een wel gevormde buste op mijn kamer zou hangen wordt dat absoluut niet geaccepteerd.. En waarom, ja omdat een jongen daar op kickt... En een meisje dan? Ja die kicken op spieren, mooie buiken en vast nog meer dingen.

Echt, dan kun je nog zo open over seks praten in je gezin, of in je familie, goede gesprekken hebben met je kinderen, maar mij maak je niet wijs dat je kinderen dan niet masturberen op hun slaapkamer, kicken op allerhande dingen of gedachten. Het hoort bij de mens (en dat siert hem niet).

De man wordt afgeschilderd als een groot monster, toch wil ik nog dit kwijt, een van de eerste overtredingen op dit gebied, kwam van een vrouw! De vrouw van Potifar wilde seks met Jozef, er staat nergens dat Jozef om de hoekjes zat te gluren.. De vrouw wilde dat!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jan 2005 20:26

En daar sprak Raido ware woorden. Je kunt als man ook beter ongestoord genieten van mooie mannen; als het over vrouwen gaat ben je binnen de kortste keren een seksist en een vunzig mannetje.

Terug naar “Archief”