Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 02 apr 2013 10:52

De link werkte niet, dus heb via de site van c a gezocht. Ik zag alleen geen witte jurken ertussen zitten. Wel wit met bloemen, maar ik wil juist een hele witte jurk met eventueel wat ruzels eraan, maar ook niet te veel ruzels. En dan ook weer niet zo'n jurk die je bij bepaalde bevolkingsgroepen veel ziet, met veel kant, tule en glimmende stoffen. Als iemand nog begrijpt wat ik bedoel :wink:

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 02 apr 2013 11:11

Ik heb voor mijn dochter zo'n wit jurkje van Benetton: katoen, korte mouwtjes, een wat wijdere rok, hoge taille en op het lijfje wat borduurseltjes enzo. Daar zou je nog wel succes kunnen hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2013 11:16

@Ajl, bij hummbee.com heb je ook wel wat witte jurkjes (zat net even te kijken ivm een mailtje wat ik binnen kreeg dus ik ging even kijken).

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 02 apr 2013 11:16

Ik vind zakgeld best belangrijk, ookal heeft een kind van 4 misschien nog geen besef van waarde. Juist door zakgeld te geven, leren ze dat. Hoeveel je geeft is natuurlijk persoon verschillend, maar 50 cent is denk ik wel een mooie richtlijn voor een kind van 4. Alleen zou ik dan niet de helft naar de bank brengen. Ten eerste snappen ze dat nog helemaal niet, ten tweede duurt het dan echt veel te lang voor ze een leuk bedrag hebben, en ten derde.......sparen is vandaag de dag misschien niet zo heel slim :mrgreen:
Wij begonnen bij de oudste pas later volgens mij, maar ja, de jongere kinderen in het gezin willen dan natuurlijk ook zakgeld. Dus die waren automatisch jonger. Hier mogen ze helemaal zelf weten hoe ze het willen uitgeven, want ook dat hoort bij opgroeien, alleen niet het hele bedrag aan snoep. Heel grappig om te zien dat het dus niks met opvoeden te maken heeft of ze meteen uitgeven of juist goed sparen. De een spaart zo een heel bedrag, de ander is altijd platzak. Maar goed, juist als de oudste dan opeens een leuk dingetje kan kopen in de museumwinkel bijvoorbeeld, en de ander dat ook heel graag wil, maar geen geld heeft, zijn dat prima leermomenten. Al moet ik soms op mijn lippen bijten om niet bij te sturen wanneer ik zie dat een van de kinderen op het punt staat een miskoop te doen. Dat heb ik echt moeten leren. Wanneer je als ouder alles gaat bepalen, leren ze er nog weinig van is mijn mening.

Hun zakgeld is hier ook echt een vast gegeven. Ze krijgen het altijd, ik hou het ook niet in als straf bijvoorbeeld. Ze kunnen wel extra verdienen. Vooral de oudste doet dit graag :D

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 02 apr 2013 11:18

Ajl, ik weet niet wat je budget is, maar bij kleertjes.com hebben ze ook veel leuke witte jurkjes in verschillende prijsklassen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 apr 2013 14:31

Onze meiden zijn op het moment ernorm van elkaar aan het afpakken. Dus als de 1 met iets aan het spelen is, hup, de ander er heen om het af te pakken (en natuurlijk vice versa ;-)) Zouden jullie er wat van zeggen? Of gewoon laten gaan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2013 15:05

Ik zeg er meestal wel wat van, maar of ze het doorhebben is een tweede. Hier begint de kleine aap het corrigeren nu pas door te krijgen, terwijl de andere twee vanaf een jaar al regelmatig op de gang/mat zaten. Bij de jongste zijn wij er nu pas mee begonnen, omdat het begrip er nog niet was. Of hij deed alsof, daar zie ik hem nl ook wel voor aan :lol:

Bedankt voor de jurken tips. Ik heb al op kleertjes en hummbee gekeken. Er zit zeker wel wat bij, maar ik vind ze eigenlijk aan de dure kant. Degene die ik leuk vind, zijn toch rond de 60e en dat vind ik wat boven mijn budget. Voorgaande jaren kon ik ze nog vinden rond 30e. Ook niet goedkoop, maar scheelt toch de helft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2013 15:11

Zalando misschien?
En misschien toch zoeken bij van die boetiekjes? Maar dan zit je ook al gauw aan die prijs natuurlijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2013 17:58

Misschien toch een naaicursus volgen ajl, ik heb een stapel oude Knippies liggen met geweldige patronen voor witte jurkjes. Ben van plan morgen naar de markt te gaan voor een wit stofje, en dan zo'n schattig jurkje zelf te maken.

Laura, ik zou ze eerst maar eens zelf het 'op laten lossen'. Het kan geen kwaad om assertiviteit een beetje te oefenen, i.p.v. er meteen bovenop te zitten.
Hier kunnen broer en zus elkaar goed aan, en hebben ze best wel eens ruzie, en pas als 1 van beiden naar me toe komt dat iets écht niet leuk is, dan grijp ik in. Maar 9 van de 10 keer lossen ze het samen wel weer op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 apr 2013 18:20

Het wordt al snel haren trekken en krabben hier ;-) Het grootste 'probleem' is dat ze even oud zijn. Ik heb het idee dat als je zo een situatie hebt met een ouder en een jonger kind, je het oudere kind even apart kunt nemen om uit te leggen dat het jongere kind het nog niet zo goed kan o.i.d. Ach ja, ze zullen het vanzelf wel leren hoor, maar het zijn allemaal van die dingen waar ik 5 jaar lang niet over heb hoeven nadenken ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2013 19:15

Zelf laten oplossen bij meiden rond een jaar zou ik niet zo snel doen. Ze moeten immers nog leren dat bepaalde dingen gewoon niet mogen. Op het kdv zie je ook dat ze bij de horizontale groepen de kinderen van een jaar corrigeren.

MissF schreef:Misschien toch een naaicursus volgen ajl, ik heb een stapel oude Knippies liggen met geweldige patronen voor witte jurkjes. Ben van plan morgen naar de markt te gaan voor een wit stofje, en dan zo'n schattig jurkje zelf te maken.

Een naaicursus is niets voor mij. Ik heb er het geduld niet voor en verwacht ook niet dat ik enige aanleg heb om dat te kunnen. Ik moet ook zeggen dat de tijd mij momenteel ook ontbreekt. Het is druk genoeg zo.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 apr 2013 19:19

ajl, misschien is hier wel een naaitalent wat het voor je wil maken :)*tip*

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 apr 2013 19:57

LauraC schreef:Onze meiden zijn op het moment ernorm van elkaar aan het afpakken. Dus als de 1 met iets aan het spelen is, hup, de ander er heen om het af te pakken (en natuurlijk vice versa ;-)) Zouden jullie er wat van zeggen? Of gewoon laten gaan?

Vermoeiend, Laura. Wij hebben die periode ook gehad, hoewel er bij ons wel ruim een jaar leeftijdsverschil tussen zit. Maar ik had vaak het idee dat het geen 5min. even goed kon gaan. Echt de hele dag zaten ze elkaar in de weg.
De jongste werd ook gelijk heel driftig; huilen, boos, op de grond laten vallen enz. Ik benoemde wat niet mocht, maar ik werd rond die leeftijd nog niet boos (behalve bij haren trekken, slaan). Daarna loste ik het op of leidde ze af met het één of ander. Het ze zelf op laten lossen werkte op die leeftijd echt nog niet, later kwam dat steeds meer.
En goede hoop; ze zijn nu dikke, dikke vriendjes!
Succes!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 apr 2013 21:48

ajl schreef:Weet iemand waar ze leuke witte zomerjurkjes verkopen en van welk merk? Ik bedoel niet van die strandjurkjes met spagettibandjes, maar een echte jurk-jurk. De afgelopen jaren had dochterlief altijd zo'n jurk en ik kan ze dit jaar niet vinden.
@ sterretje Jouw dochter draagt toch ook altijd van die jurken? Waar haal jij ze?

Pomp de Lux, Jottum en Kiezeltje vind ik altijd de leukste jurkjes hebben (zomer en winter). En aangezien Anna Sofie nogal van de jurk-jurkje is heeft ze ook bijna alleen maar jurkjes :D
Heb voor de zomer bij Pomp de Lux gisteren 4 jurkjes besteld, zijn erg leuk en goedkoop. (al is hun wintercollectie altijd leuker) Je kunt mooi op kleur shoppen. Veel dingen vind ik iets te stoer/kitsch, maar er zit leuk spul tussen. Ook voor Robbert Jan even flink geshopt in de granddad shirts.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2013 00:12

Laurac... Zelf ben ik op die leeftijd niet van zelf oplossen. Is er een mogelijkheid om ze bepaalde.momenten.een.eigen plekje te geven? De een aan de ene kant, stoelen ertussen, de ander aan de andere kant? Samenspelen kan.gewoon echt nog niet op deze.leeftijd.

Mn buuf deed.et vaak op.deze.manier, stoelen op.de zij ertussen een.ieder zijn eigen.hoekje eventjes zodat ze zelf.ook.eventjes rust had. Dat was een jongenstweeling wat goed.kon slaan en bijten. Op deze leeftijd.zijn.ze.nog te.jong.om.consequenties.eraan te verbinden.

Terug naar “Archief”