Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 21 aug 2012 21:23

oja, ik las net over appel mee naar school. Je kan er een beetje citroensap over doen, dan word het niet bruin.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2012 21:49

hee.. ik had een posting gedaan en die staat er niet!

tuurlijk is socio ook heeel belangrijk!! maar ik ben heel bang dat juul de terror van de klas gaat worden nu! en dat vind ik op gebied van socio verschrikkelijk!! ze past ook gewoon kwa socio niet bij kinderen die net vier zijn, die komen bij haar in de klas.
Maar jah, als je huilt in de klas omdat je geen zin meer hebt en je krijgt dan je zin omdat je dan direct mag stoppen.. tja.. gewoon blijven huilen toch! Hier thuis is dat echt verre van zo.. ook op zwemles ed doet ze het niet, toen probeerde ze het een keer... en de badmeester heeft haar laten weten wie de baas is, en er is niks aan het handje!! dus helaas.... de juffen zijn veel te lief voor haar!

\maar jah, we wachten af! nog genieten van een lange week vakantie!!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 aug 2012 22:16

MissF schreef:Ik vind assertief zijn, vrienden kunnen maken (en vrienden houden), benoemen wat je wilt en niet wilt op een goede manier echt belangrijker dan letters en cijfers leren.

Helemaal mee eens! En misschien moet je ook leren geduldig te zijn, jezelf te vermaken, lief zijn voor andere kinderen, anderen kinderen helpen enz. Ik doe mijn kinderen niet naar de kleuterschool met de verwachting dat ze wat leren op cognitief gebied (zal vast ook wel).
En waarom moeten ze thuis de draak uithangen omdat ze op school niets hoeven? Nu hoeft mij zoon thuis ook niets toch? En anders kan ze thuis na schooltijd nog wat 'uitdagends' doen?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2012 22:40

maar wat is dan het doel van school?? als ze daar gaat spelen dat ik haar de leerdignen en uitdaging aanbied thuis omdat ze dat wil?? VOor mijn gevoel is school er om te leren en thuis lekker uitleven, verwerken wat er op school geleerd, is, plekje geven en dan de volgende dag weer naar school voor de volgende sessie!

Ws zie ik school dus anders.. dan andere mensen.

Mijn kind gaat daar heen om in alle opzichten wat te leren, sociaal, congnitief en noem maar op! en komt thuis om dan lekker te spelen en te genieten van hoe fijn het is om een vader en moeder te hebben die met je kunnen spele, samen koken, boodschappen doen, gieren lachen brullen....! En.. op school mag ook best wel eens gespeeld worden... School is immers de basis voor een kind! die eerste acht jaren!

Ik kan dit trouwens erg goed loslaten tov julia... praten over school doe ik alleen in positef opzicht plus dat lang niet alle ouders deze situatie niet begrijpen.

maar jah... 99 procent van de ouders berust zich in het lot van hun kind op school met de mededeling: zij zijn de deskundigen, maar jah.. ik ben zelf ook deskundige op dit gebied... oooh staat daar wel heel arrogant.... :oops: en ik lees zelf heel veel, ter verbreding van mijzelf..... maar... ehm.... heb al vaak gewenst dat ik gewoon een heeel ander beroep had...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2012 01:35

PPM, ik begrijp je wel. Vooral als het gaat om je dochter die gewoon meer uitdaging nodig heeft (als ik het fout heb moet je het maar zeggen). Vrienden van ons hebben hun kinderen naar een andere school gedaan omdat er niet gekeken werd naar het kind zelf. Hun oudste zoon werd steeds ongelukkiger en ging dwars doen en dat was op de kleuterschool. Ze zijn twee jaar bezig geweest en nu zit hij eindelijk op z'n plek, maar wel op een andere school. De school waar hij voor heen op zat wilde niet mee werken en ketste elk gesprek of wat dan ook af.
En niks arrogant, je weet waar je over praat. Sterkte daarin.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 22 aug 2012 06:51

@missF: waar zit die outlet winkel in Veenendaal? Klinkt namelijk erg goed ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2012 07:05

Dicht bij het witte kerkje. Eerst heb je de C en A, dan het plein met het kerkje, en dan nog iets verder richting Scheepjeshof, volgens mij zo'n beetje naast de Douglas. Geen idee of je bekend bent in Veenendaal, hoor, maar het zit iig in de Hoofdstraat.

Ooh wat erg, jeepeecee! Raar eigenlijk dat die mensen dan niet even komen vragen of het goed is dat ze daar is. Wat ondeugend!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2012 10:12

@Jpc dat is schrikken! Wel apart dat de overburen haar niet even terug brengen of bellen.

@Jannoek Floris is goed gegroeid! Ook een lange man leuk een vriendin haar kindje is een weekje jonger dan Nina en die is ook al 86 cm maar die weegt nog geen 11 kg.
Nina is gelukkig ook een makkelijke eter zowel brood,warm etc. Wat ze alleen niet eet is banaan (maar dat vind ik ook niet lekker)
Hoe veel slaapt Floris nog op een dag? Nina zat op 1 slaapje maar ze zit denk ik in een groei spurt wat ze slaapt ineens weer 2 keer op een dag (1,5/2uur per keer)
Wel een erg leuke leeftijd nu vind ik moet zo lachen om haar gekke dingen en streken.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 aug 2012 11:37

@ jpc: ah wat schrikken! wat een boefje.. misschien maar goed dat je niet na een kwartier doorhad dat ze niet in haar bed lag want je zou toch niet weten waar je ze moest zoeken...

@ liefie: wat een prachtige foto, mooi meisje! en ook een erg leuk jurkje heeft ze aan! hoe oud is ze nu?

@ juffiejuf: nog even over dat drinken.. heb je al lauw/warm water geprobeerd? R wilde ook een tijdje geleden bijna niks drinken, totdat ik diksap aanmaakte met lauwwarm water, dat drinkt ze nu wel goed!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2012 11:56

oops dan heb ik wel een hele zware baby... :oops: of eigenlijk bijna dreumes. Die weegt 12,4 kilo en is 77 cm lang.

Ze zijn hier bij de buren een aanbouw aan het maken. Echt je kunt er niet van op aan wanneer ze werken. En ze werken dan ook echt van maandag t/m zondag. Af en toe een dagje niet.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 22 aug 2012 12:15

Zo, daar ben ik ook weer eens ;-)! Heb wel steeds meegelezen, maar had steeds geen tijd of zin om te reageren. Leuke foto's zie ik hier allemaal weer voorbijkomen en wat worden alle kindjes alweer groot als ik het zo lees. Hier gaat Levi ook opeens heel hard in zijn ontwikkeling. Erg leuk, maar soms ben ik als moeder gewoon in shock wat hij allemaal alweer kan. Heb echt soms het gevoel dat we af en toe een fase overslaan.

PPM ik ben het heel erg eens met jou wat school etc. betreft. Ik denk dat veel mensen de kleuterschool en capaciteiten van hun kind onderschatten. Dit is, vind ik, heel jammer. Als kinderen van jongs af aan op het juiste niveau gestimuleerd en uitgedaagd worden resulteert dat in een volwassene die zijn doel echt bereikt heeft en weet wat hij kan/wil. Dit betekend ook dat hij/zij zijn/haar gekregen talenten optimaal kan benutten voor God en de naaste. Ik denk dat wel eens vergeten wordt dat God ons de talenten, gaven en intelligentie voor Zijn Doel gegeven heeft, daar mogen/moeten wij optimaal gebruik van maken. We mogen daarin, ook bij onze kinderen, geen kansen laten liggen. Dit begint al heel jong en spelenderwijs. En ik wil daarmee niet zeggen dat kinderen geen kind mogen zijn en dat dit voor alle kinderen op hetzelfde vlak en niveau geldt! Wij hebben heel bewust voor een school gekozen die hier bewust mee omgaat en elk kind stof en begeleiding aanbiedt op het eigen niveau. Daar krijgen kinderen zelfvertrouwen van en daarmee vertrouwen in de toekomst en Gods Plan met hun leven. Als je continue boven of onder je niveau presteert of speelt, kun je ook niet leren dat God een doel heeft met jou leven en jou talenten, je leert die talenten dan niet kennen en uitbouwen. Maar dit is hoe ik het zie hè, Darwin niet zeggen dat iedereen er zo over moet denken. Ik wil alleen PPM proberen te helpen en ervan overtuigen dat ze terecht vragen mag stellen bij de behandeling van haar dochter op school. Ik bedoel dit trouwens niet alleen voor de echt schoolse vakken, maar ook voor alle aspecten er omheen die kinderen op school leren en die door anderen ook al genoemd zijn. Het gaat samen en staat allemaal met elkaar in verbinding. Het een sluit het ander niet uit. Een school/juf moet op alle gebieden letten en proberen om alle gebieden op het juiste niveau te stimuleren en dat is heel moeilijk en vraagt veel aandacht en inzicht! Maar het is wel mogelijk en ik zie dat op de school waar Levi naartoe gaat. En dat is geweldig om te zien!

Sorry, het is nogal een lang verhaal geworden ;-)!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 aug 2012 12:46

Vpk Dankjewel Nina is nu net 15 maanden (gaat zo vlug....) Jurkje heeft Nina gekregen voor haar geboortje van mijn broertje van toen 14 heeft hij zelf uitgezocht en gekocht :D Zou het zelf denk ik nooit gekocht hebben maar nu ze hem draagt vind ik het zo een leuk jurkje.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 aug 2012 12:56

Kate Spade schreef:.

Op andere school waar ik werkte, mochten de kinderen geen brood meenemen voor in de ochtendpauze. Anders zouden zij in de klas ontbijten... :?

Misschien staat het wel wat streng, al die afspraken. Maar voor de juf is het ook fijn als alle kinderen een beetje hetzelfde mee nemen naar school. Het voorkomt de scheve ogen van de kinderen, hoe lekker zijn je plakjes komkommer als er naast je iemand zijn tanden zet in een muffin met vanillesmaak en chocolade stukjes ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik komkommer tijdens een ochtendpauze ook geen tractatie vind. Voor op brood prima, als snack tijdens de lunch of ergens einde van de middag ook goed, maar zeker niet 's morgens. Hier krijgt hij gewoon elke dag wat anders mee. De ene keer fruit, de andere keer ontbijtkoek, speculaasje, biscuitje etc. En het zal ook best wel eens gebeuren dat hij een plakje cake of een muffin meekrijgt als ik die zelf gebakken heb. Die zouden wij anders ook eten bij de thee, koffie.

@ jpc Dat is schrikken! Beetje vreemd dat de buren er niets van zeiden. Had ze daar aangebeld?

@ liefie leuke foto!

Ik ben er ook niet zo mee eens dat een kind al van alles moet kunnen op school. Spelen en in een groep functioneren moet je nl ook leren. H zei gister ook toen hij thuis kwam 'nu kan ik nog niet lezen', maar dan antwoord ik gewoon dat hij dat wel leert als hij 6 is. En als de juf denkt dat hij het eerder kan leren, ook prima, maar dan hoor ik het wel. Ik verwacht bij hem trouwens ook dat hij verder is dan veel andere kinderen. Dat zeggen ze eigenlijk al een paar jaar op het kdv en op de bso waar hij al bijna een jaar heengaat en ook de vragen die hij stelt zijn niet de vragen voor een 4 jarige. En stel dat wij zouden zien dat hij zich verveeld en de school zou er niets mee doen, zou ik hem laten testen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 aug 2012 13:25

Bij ons (wonen in een flat) hebben bijna alle mensen met warm weer de voordeur open. Daar is vanaf 's middags de zon weg. En vaak later alles open en lekker laten doortochten. Is hier altijd snel heet.
Dus je kan eigenlijk zo bij iedereen naar binnen lopen.
Als H. en E. naar bed gaan doen we de voordeur eigenlijk altijd dicht. Juist i.v.m. de tocht.
Maar ik blijf het ook raar vinden dat ze het niet even kwam vragen. Want een kind van 2 in haar nachtponnetje op blote voeten om half negen op de galerij in d'r eentje is toch niet normaal!!
Nu gaat de deur dus op slot 's avonds. Ergens voel ik me ook wel een slechte moeder dat dit kon gebeuren. Voor het zelfde geld gaat ze naar beneden, en de straat op. Ze is zo 'bij' dat ze alle deuren open maakt.
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2012 13:30

jeepeecee schreef:Bij ons (wonen in een flat) hebben bijna alle mensen met warm weer de voordeur open. Daar is vanaf 's middags de zon weg. En vaak later alles open en lekker laten doortochten. Is hier altijd snel heet.
Dus je kan eigenlijk zo bij iedereen naar binnen lopen.
Als H. en E. naar bed gaan doen we de voordeur eigenlijk altijd dicht. Juist i.v.m. de tocht.
Maar ik blijf het ook raar vinden dat ze het niet even kwam vragen. Want een kind van 2 in haar nachtponnetje op blote voeten om half negen op de galerij in d'r eentje is toch niet normaal!!
Nu gaat de deur dus op slot 's avonds. Ergens voel ik me ook wel een slechte moeder dat dit kon gebeuren. Voor het zelfde geld gaat ze naar beneden, en de straat op. Ze is zo 'bij' dat ze alle deuren open maakt.

Ik vind het heel eng Jeepeecee! Nu kwam ze bij mensen ter goeder trouw binnen, maar ze zou de "verkeerde" deur maar genomen hebben, waar die "aardige" meneer woont! :shock:
En ik begrijp niet dat jullie niet meteen gewaarschuwd werden.

Terug naar “Archief”