Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Bumba » 14 dec 2011 21:47

Schipje schreef:Nog wat: de oudste hier is altijd al bang geweest voor apparaten en herrie (mixer/stofzuiger/fohn/zelfs de stijltang die geen herrie maakt), om over boren maar te zwijgen. Pas heeft manlief haar bed in elkaar gezet en ik hielp daar even bij maar zij wilde dat ik haar optilde omdat ze het zo eng vond. Dat ging niet dus ze stond op een maximale afstand te kijken. Toen hij ging boren (een paar schroeven in't hout) begon ze te trillen en hard paniekerig te huilen van angst. Grote pupillen e.d. niet normaal om te zien. Zo zielig. We proberen haar eroverheen te helpen en inmiddels durft ze de stofzuiger te aaien als 'ie uit staat, heel voorzichtig. Maar de boormachien, oh nee, daar loopt ze met een enorme boog omheen.
Als we op straat een veger/grasmaaier zien dan durft ze er ook niet langs. Dat doe ik wel, ik ga niet omlopen maar hou haar vast.

Is dit herkenbaar (aub) ??

Mijn dochter is ook overgevoelig voor harde geluiden. De stofzuiger kan ze inmiddels mee omgaan, want dat moeten we zowat ieder dag doen, maar boren, vuurwerk, sirenes etc. Ze kruipt dan bijna in me!! Het enige dat ik doe is vertellen om welk geluid het gaat en waarvoor het is. Tot nu helpt niets, dus het zal wel bij haar horen. In tegenstelling tot mijn zoon heeft ze geen problemen met haar oren of gehoor.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2011 22:14

Laura, die foto is geniaal ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2011 22:38

Wat ben ik BLIJ dat er zijn die het herkennen!

@nell,
Aan haar oortjes had ik nog niet gedacht. Dat kan het haast ook niet zijn want als ze de kans krijgt gaat de muziek hier op volume: disco. :D

Om haar over haar stofzuigerangst heen te helpen had ik een kinderstofzuigertje gekocht, ze speelt er leuk mee maar als hij aangaat... dan raakt ze weer in paniek! Het vuurwerk vorig jaar vond ze (tot onze zeer grote verbazing) schitterend dus ben benieuwd hoe ze het dit jaar gaat vinden. Sirenes vind ze erg spannend en ze word er helemaal enthausiast van. Maar de andere hh apparaten.... :cry:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 dec 2011 22:56

@Schipje: M heeft een boormachine net als papa gekregen maar hij rent nog steeds weg als papa wil gaan boren met de echte. En vuurwerk 8-[ een echte no-no. Ik besteed er gewoon niet teveel aandacht aan, ik hoop dat hij dan gaan zien dat het gewone geluiden zijn waar je niet bang voor hoeft te zijn,

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 dec 2011 23:00

hier ook enorm bang, vuurwerk, vliegtuigen, scooters, brommers, ze staat constant met de handen voor de oren. Ach.. ik zeg altijd.. wat een herrie maakt dat ding toch.. of oei.. ik schrok ook wel even van dat vuurwerk, ik hoor ook dat vliegtuig. Ik probeer het maar gewoon te benoemen end an zal het wel weer over gaan. Maar wel enorm lastig zeg. Juul gaat echt geen poot buiten de deur zetten met oud en nieuw :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2011 10:28

Vervelend juffiejuf! Hoe voel je je nu.

Memmem hoe gaat het met je zoon

Leuke foto Laura!

Hier een jongetje dat dol is op lawaai, boren, bouwputten, vliegtuigen etc, maar het moet wel gecontroleerd gaan en hij moet weten waar het vandaan komt. Pas gingen de buren om 21.30 uur boren en dan is het wel paniek, maar als papa boort is het dolle pret. Vuurwerk was vorig jaar vanachter het raam en op schoot ook wel een succes, maar alleen in zijn bed is hij er wel bang voor, dus erg dubbel allemaal.

Dinsdag met onze kleinste man naar het cb geweest. Hij is nu 4800 gram en 57 cm. Hij doet het dus goed op de bv. Alleen moet ik wel as vrijdag met het naar een dermatoloog voor zijn kapotte billen. Die willen gewoon niet dicht gaan en ik smeer al een maand. Al heb ik wel de indruk dat nu ik over ben gegaan op alle producten van neutral, ook de vochtig doekjes, dat het beter gaat. Wel jammer, ik vind die zwitsellucht zo lekker, vooral de haarlotion.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 dec 2011 13:22

ja heerlijk he, die zwitsal-lucht. maar je kunt dan toch wel alleen een beetje haarlotion gebruiken als je de rest van neutral gebruikt? hier doe ik R ook in bad met balneum olie omdat ze een heel droog huidje had, maar dan smeer ik wel iets van die lotion in haar haar.
hopelijk heeft de derma iets voor je!

heel herkenbaar schipje! E rent hard weg als de stofzuiger, mixer, blender oid tevoorschijn komt, om indd over boormachines helemaal maar niet te spreken.. op het moment wordt ze elke keer wakker als de ketel aanslaat en dan gilt ze dat er een paard op haar kamer is :?

net hier een vertederend tafereeltje gade zitten slaan. ik had R in de kinderwagenbak gelegd om te slapen, maar meestal huilt ze eerst eventjes. ging E ernaast zitten, zong allemaal liedjes voor haar en ging haar voor zitten lezen. R lag lekker met de duim in haar mond naar E te kijken, zoo schattig :8>
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 dec 2011 13:24

Even tips en/ of herkenning gevraagd alsjeblieft:

- Ons zoontje (1,9 jaar) zit sinds een week of 3,4 niet lekker in zn vel. En het word steeds erger... Het begon met de nachten maar nu is hij ook overdag niet te genieten. Maar de nachten zijn het ergste. Hij gaat altijd lief slapen om vervolgens heel vaak huilend wakker te worden. Regelmatig zit er steeds maar een half uur/ 45min tussen en dan huilt hij weer. Hij luisterd wel goed, doet niet eigenwijs ofzo in bed. 's Middags is hij ook altijd blij dat hij ligt, om vervolgens na ong. 30-45min te gaan krijsen.
Ben afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest, deze zegt het ook niet te weten wat het is. Hij is niet ziek/ geen koorts dus volgens de huisarts is het geen oorontsteking of andere ontsteking. Heb slaapmedicatie gekregen maar het helpt NIETS.
In bed nemen bij ons helpt niet; hij blijft wakker, woelen, wil van papa naar mama enz.

Wat moeten we nu doen?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 15 dec 2011 15:44

@654321: pfft.. heel lastig! Als er iets vervelend is, is het wel een kind dat niet/slecht slaapt s'nachts! Dat breekt zo snel op. Moet zeggen dat ze hier ook soms een periode heeft dat ze slechter slaapt. Ik denk dat dat gewoon fases in de ontwikkeling zijn waar ze door moeten. Heb je melatonine van de ha gekregen? Ik zou daar persoonlijk niet zo snel aan beginnen... 'k Zou eerst nog wat andere dingen proberen. Hier werkt het wel als we eerst na 5 min. gaan, dan na 10 min., dan na 15 min. (als er natuurlijk écht niets anders aan de hand is). Dan heeft ze op gegeven moment wel door dat ze er toch niet uit mag en gaat ze maar weer slapen. Tussen ons in doen we eignelijk nooit, behalve als ze goed ziek is. Ik slaap zelf ontzettend slecht als zij tussenin ligt en dan is het idd wat je zegt allemaal woelen en van de een naar de ander etc. Ik heb verder niet echt tips voor je.. Slaapt hij overdag nog?? Misschien kun je dat overslaan zodat hij s'nachts beter slaapt?
Veel sterkte!! Het klinkt ook wel een beetje of hij eng droomt. Dat heeft ons meisje ook wel eens, maar dan is het na even troosten wel zo dat ze weer lekker verder doorslaapt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 dec 2011 17:15

Geweldige foto, Laura! :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 dec 2011 17:16

Bedankt voor je reactie Lenny!
Dat van die 5, 10, 15min enz heb ik wel gelezen ja. Maar ik moet zeggen dat hij nooit/ zelden blijft huilen. Hoe moet ik dat dan zien?
Hij is eigenlijk altijd wel weer min. 20 min stil nadat ik er ben geweest. Maar hij is al 3 weken lang niet langer dan 4uur achter elkaar stil geweest. Zoals vannacht was hij dat: slapen van 20u-00u! Dat is dan al heel wat! Vervolgens tot 4uur elke 20min tot hooguit een uur stil. Van 4-6u weer slapen. En dat is dan een goede nacht...
Inslapen is nooit een probleem.
Heb eerst een weelk promethazine gehad, nu melatonine. Helpt beide niets.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2011 17:42

wat een heerlijk mannetje Laura!
123456, naar he, zo'n gebroken nacht. Jurian heeft wel een tijdje elke nacht een keer of 4 gehuild, maar met een aai over zijn bol en weer instoppen, was het meteen weer over. Achteraf beseften we pas dat het logisch was dat we moe waren, want elke nacht 4 keer voor Jurian eruit en soms ook nog een keer voor Frederiek die haar speen niet zelf kon vinden, breekt best op. Al hadden we dat op dat moment niet door, ik vertelde nog altijd vrolijk tegen iedereen dat onze kinderen voorbeeldige slapers waren. Nu is het weer over met Jurian, geen idee wat het geweest is, misschien toch toen ook al het donker, dat vindt hij nu opeens ook naar, en slaapt hij met een schemerlamp in, die we als hij slaapt uit doen (ben bang voor brand), en zodra hij 's nachts wakker wordt weer aan. Dan slaapt hij het beste.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 dec 2011 18:10

@Memmem: hoe gaat het nu met M?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 dec 2011 21:09

Morgen weer extra naar de gipskamer, het gips verschuift volgens hem, zit te los. Slikt nog elke keer pcm.
Het is bij hem ook wel lastig na te gaan wat er nu helemaal precies aan de hand is want hij heeft een (redelijk extreme) angststoornis.
Ik hoorde nu wel van een moeder met ook een zoon in het gips dat die ook wel pijn had. Maar niet zoals M.

@654321, Droomt jou zoontje op dit moment heel veel? Dat komt bij mij als eerste op. Als hij bij jullie is, of jullie bij hem is hij dan ook bang of net rustig? Hopelijk is het een fase en gaat die snel over.

@vpk, wat lief van E

@ajl, zwitsal heeft ook parfum, misschiem is dat wat voor het geurtje?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 dec 2011 21:17

Memmem schreef:Morgen weer extra naar de gipskamer, het gips verschuift volgens hem, zit te los. Slikt nog elke keer pcm.
Het is bij hem ook wel lastig na te gaan wat er nu helemaal precies aan de hand is want hij heeft een (redelijk extreme) angststoornis.
Ik hoorde nu wel van een moeder met ook een zoon in het gips dat die ook wel pijn had. Maar niet zoals M.

Vervelend joh, voor M en voor jou. Ik hoop dat de gipskamer e.e.a. kan verhelpen. Het is natuurlijk ook niet goed voor een lichaam om zo lang aan de pijnstillers te zitten, hopelijk is de pijn snel weg hoor. Sterkte (ik heb ergens het gevoel dat ik 1 dezer dagen ook eens met mijn M naar de gipskamer moet :mrgreen: ).

Terug naar “Archief”