Schipje schreef:Nog wat: de oudste hier is altijd al bang geweest voor apparaten en herrie (mixer/stofzuiger/fohn/zelfs de stijltang die geen herrie maakt), om over boren maar te zwijgen. Pas heeft manlief haar bed in elkaar gezet en ik hielp daar even bij maar zij wilde dat ik haar optilde omdat ze het zo eng vond. Dat ging niet dus ze stond op een maximale afstand te kijken. Toen hij ging boren (een paar schroeven in't hout) begon ze te trillen en hard paniekerig te huilen van angst. Grote pupillen e.d. niet normaal om te zien. Zo zielig. We proberen haar eroverheen te helpen en inmiddels durft ze de stofzuiger te aaien als 'ie uit staat, heel voorzichtig. Maar de boormachien, oh nee, daar loopt ze met een enorme boog omheen.
Als we op straat een veger/grasmaaier zien dan durft ze er ook niet langs. Dat doe ik wel, ik ga niet omlopen maar hou haar vast.
Is dit herkenbaar (aub) ??
Mijn dochter is ook overgevoelig voor harde geluiden. De stofzuiger kan ze inmiddels mee omgaan, want dat moeten we zowat ieder dag doen, maar boren, vuurwerk, sirenes etc. Ze kruipt dan bijna in me!! Het enige dat ik doe is vertellen om welk geluid het gaat en waarvoor het is. Tot nu helpt niets, dus het zal wel bij haar horen. In tegenstelling tot mijn zoon heeft ze geen problemen met haar oren of gehoor.