Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 24 jan 2012 12:58

Hier gaat ook alles nog prima met de bv. Nog steeds geen last gehad van kloven, stuwing, ontsteling, spruw, enz...!
Heb wel een aantal dagen de voedingen afgekolfd ivm de nutriton. Had wel het idee dat ze dan minder dronk dan uit de borst, want ze kwam bijna om de 2,5 uur! Nu kijk ik maar gewoon hoe het loopt, of de borst of de fles. Fles vind ik dus wel fijner omdat ze dan eigenlijk niet spuugt (door de Nutriton) en met de borst komt er altijd een hele golf uit.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jan 2012 13:08

Heb je ook al geprobeerd om een klein beetje af te kolven, daar een papje met nutriton van te maken en dat voor de voeding te geven?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 jan 2012 14:54

Ik heb het met afgekookt water gedaan zoals op het pak staat, maar das echt troep! Binnen no time is het behangplaksel en ben gewoon bang dat er in stikt. Ze spuugde na de voeding alsnog en het was dikke spuug, dus die laag kwam er gewoon weer uit.. Dat doe ik dus maar niet meer. Nog niet met bv gedaan, maar dat wordt net zo lijkt me...
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 jan 2012 17:52

o, ik word helemaal jaloers, nooit geen kloven o.i.d. Ik vroeg het vandaag aan de kraamverzorgster of dat bestaat mensen die dat helemaal niet hebben. en ja hoor jij dus ;) fijn hoor.

Hier is het helemaal een ramp!!!! word er helemaal moedeloos van. echt zulke pijnlijke tepels met kloven. nouja kloven, het is eigenlijk 1 korst met nog een heeeel klein stukje tepel :( En het wil maar niet helen, zelfs met mothermates niet die toch volgens 'men' wonderen zouden moeten verrichten.
Elianne drinkt nu ook niet meer goed leeg, ze wil dan gewoon niet meer. Terwijl ze wel dan nog trek heeft. Ondertussen alles geprobeert, eerst warm makken, voeden. of natte warme luier en dan leegkolven, masseren. maar niets helpt echt.
Morgen komt de lactatiekundige. Eens zien wat zij er van te zeggen heeft.

Tot zo ver mijn klaagzang.
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 jan 2012 18:14

Ow wat erg jeepeecee! Lijkt me zo verschrikkelijk! Ben er wel bang voor geweest, maar heb ook altijd wel geroepen dat zodra ik kloven, ontstekingen of wat dan ook zou krijgen, ik zou stoppen met de bv. Maar dus niet nodig geweest. Dat ik geen stuwing kreeg keken ze in het ziekenhuis ook al van op, en thuis ook! De vk zei steeds weer dat het dan nog wel zou komen, maar niet dus :-)
Vind het echt super knap van jullie dat jullie zo doorzetten met al die ellende eromheen.. Petje af hoor!
Heel veel sterkte jeepeecee! Hoop dat de lk nuttige tips voor je heeft.
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jan 2012 20:38

Brr, jpc, hopelijk heeft de lk nog wat tips voor je. Vind het wel knap dat je zo doorzet.
Ik ken het helemaal niet, weet ook niet of ik het dan wel zo door zou zetten.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 24 jan 2012 20:53

jeepeecee schreef:o, ik word helemaal jaloers, nooit geen kloven o.i.d. Ik vroeg het vandaag aan de kraamverzorgster of dat bestaat mensen die dat helemaal niet hebben. en ja hoor jij dus ;) fijn hoor.

Hier is het helemaal een ramp!!!! word er helemaal moedeloos van. echt zulke pijnlijke tepels met kloven. nouja kloven, het is eigenlijk 1 korst met nog een heeeel klein stukje tepel :( En het wil maar niet helen, zelfs met mothermates niet die toch volgens 'men' wonderen zouden moeten verrichten.
Elianne drinkt nu ook niet meer goed leeg, ze wil dan gewoon niet meer. Terwijl ze wel dan nog trek heeft. Ondertussen alles geprobeert, eerst warm makken, voeden. of natte warme luier en dan leegkolven, masseren. maar niets helpt echt.
Morgen komt de lactatiekundige. Eens zien wat zij er van te zeggen heeft.

Tot zo ver mijn klaagzang.

Balen JPC! Ik heb het ook gehad, mijn kraamverzorgster kwam met een ouderwetse tip, maar het heeft wel geholpen. Ik had eerst van die koele zoogcompressen, superduur en hielp helemaal niet, omdat die m'n tepels week hielden. Zij zei: een katoenen zakdoek oprollen, een knoopje erin en in je bh, om de tepel heen doen, zodat die de hele dag lucht krijgt. En na iedere voeding met moedermelk erover heen. Het heeft bij mij snel geholpen. Hapt Elianne wel goed???
Sterkte ermee!!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 09:39

Hier zijn de naweeën van de bv ook nog niet voorbij. Ik heb nog steeds last van de spruw. Misschien achterafgepraat, maar ik denk dat dat ook zijn onrustige drinken verklaarde :( terwijl ik het toen niet zo door had dat eigenlijk elk aanhappen erg pijnlijk bleef.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 jan 2012 11:08

ajl. dat zou best kunnen inderdaad, dat kan zeker zorgen voor onrustig drinken. Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet zo bewust door hebt dat je zelf klachten hebt, dat gaat vaak wat geleidelijk denk ik, en heb is er zo vaak.
Bevalt het je goed op de fles of heb je stiekem heimwee? Ik baalde zelf met de oudste achteraf wel dat ik gestopt was, met betere informatie was het waarschijnlijk een stuk makkelijker gelopen allemaal. Maar ja, dat is nakaarten he.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 14:32

Ik vind het nog steeds heel dubbel. Aan de ene kant mis ik dat intieme moment met het kind. Voor het doorslapen heeft het jammer genoeg niet geholpen, al lijkt het nu wel iets de goede kant op te gaan. Ik denk wel dat ik door te stoppen met de bv al iets meer 'afstand' van hem kan nemen voor het geval ik binnenkort weer aan het werk moet. Dat vond ik de eerste keer namelijk ook erg moeilijk.

Aan de andere kant heb ik nu meer regelmaat. Ik weet precies hoeveel hij binnen krijgt en kan/durf daarom ook 's nachts iets meer te rekken met een voeding. En ik heb er ook altijd wat moeite mee om ergens te gaan voeden. Het slaat nergens op, maar dat is puur een gevoel dat ik heb. Daarbij hoef ik er nu niet over na te denken wat ik aantrek. Ik heb nl regelmatig ergens gezeten met een jurk aan die niet bv proof was en dan moet je eigenlijk alles uittrekken....niet zo heel handig dus.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 jan 2012 14:32

de lactatiekundige is geweest , en ik ga gewoon stoppen met de bv. Ik had dat eigenlijk vanacht al besloten, nadat ik heb zitten janken van de pijn :cry: Die mevrouw mag dat eigenlijk natuurlijk niet adviseren, maar ze snapte het wel helemaal. H. hapt heel goed, er is niets mis met haar tongriempje en als ze het zo voelt (op de vinger) drinkt ze op de goede manier. Maar het wil gewoon niet.
Zij vond dat ik eigenlijk over mijn eigen grens was heen gegaan, en vond het jammer dat we niet eerder aan de bel getrokken hebben.

En over aan de lucht drogen hebben we ook gedaan, maar dat stadium ben ik ook al voorbij. Dat is geen optie meer, er moet echt iets op wat het vuil er uit trekt. Als ik nu kolf dan komt er als laatste een soort stopverf uit :oops:

Dus nu kolven en langzaam afbouwen en dan de fles. Een hele opluchting nu de beslissing eindelijk is gevallen.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 14:37

Ik huiver echt als ik aan jouw pijn denk en kan mij jouw keuze goed voorstellen. Sterkte met afbouwen!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2012 14:40

Pft, klinkt heftig JPC! Idd een hele opluchting als de beslissing dan genomen is he!!
Sterkte met afbouwen..! Je heb er evt. medicijnen voor, die de productie sneller stoppen he.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jan 2012 14:40

@JPC Balen joh maar ik kan je zo goed begrijpen... sterkte met afbouwen en hopelijk zijn de kloven snel dicht.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2012 15:00

ajl schreef:Ik huiver echt als ik aan jouw pijn denk en kan mij jouw keuze goed voorstellen. Sterkte met afbouwen!

Terug naar “Archief”