Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor NdW » 30 aug 2011 13:28

Ha meiden, daar ben ik weer... nog steeds met een dikke buik! :)
Het gaat hier eigenlijk nog prima. Al krijg ik wel meer last van m'n bekken en slaap ik niet elke nacht geweldig.
Ik ben nog niet heel erg ongeduldig, hoewel het met vlagen wel opspeelt. Manlief spreekt onze uk elke avond toe, dat het vannacht echt maar moet komen zodat hij/zij kan zien wie hem/haar iedere avond toespreekt. :-oo Alleen tot nu toe heeft het -helaas- nog geen effect gehad.
Dus we wachten nog maar even geduldig. Het kan nog maximaal 2 en een halve week duren, dus dat is te overzien toch??? Hoewel ik natuurlijk hoop dat ik hier de volgende keer, mooi nieuws kan posten. :D

Dippie, de box zetten we denk ik pas neer als de kraamweek voorbij is. De babywas heb ik ongeveer met 32 weken gewassen. Het ligt heerlijk schoon in de kast/commode met een zwitsal-geurzakje. En vorige week heb ik de wieg opgemaakt. Het ledikantje wat in de babykamer staat is nog niet opgemaakt. Maar we zien eerst wel hoelang de baby het in de wieg volhoudt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 13:32

Misschien moet je man hem lokken met grote kadootjes..... :lol: :mrgreen:
Maar wat balen zeg dat je last heb van je bekken. Sterkte met de laatste loodjes he.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 30 aug 2011 14:27

Evelien schreef:Misschien moet je man hem lokken met grote kadootjes..... :lol: :mrgreen:
Maar wat balen zeg dat je last heb van je bekken. Sterkte met de laatste loodjes he.

Ja, ja, dan wordt het nu in m'n buik al een verwend mormeltje... =;

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 14:32

Hahaha dat is waar. :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 aug 2011 15:22

@NdW: succes hoor!

Ben naar de verloskundige geweest. Alles goed. Ben nu 17 weken.
2 kilo aangekomen vanaf week 6. Maar heb het gevoel dat ik een spekribbel heb gekregen in de vakantie dus die kilo moet er weer af;-) Maar goed, heb ook 3 maand niet gesport dus vanaf volgende week ook weer 2 keer in de week. Is weer hard nodig;-)
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 16:41

Wegen ze je elke keer bij de verloskundige? 17 weken alweer, dat gaat ook snel he. k Vindt het zoo gaaf voor jullie. En nog even over de foto's van jullie meid, geweldig.

Hier ben ik bij de 1e controle op de weegschaal geweest en afgelopen woensdag (11 kilo). :oops:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 30 aug 2011 18:21

@Sterretje: Fijn, dat alles goed was!
@Evelien: Ach valt mee... ik zit op +17 kg. De laatste 2 maanden kwam er heel weinig bij. En ik hou veel vocht vast, dus hoop dat straks de kilo's weer snel verdwenen zijn. Positief gedacht he? 8) Dat zal straks wel minder zijn hoor :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 19:08

Bij mij gaan de kilo's gelukkig nu wat langzamer. Ik was 10 kg gegroeid in de eerste 17 weken en de laatste 11 weken gelukkig maar 3 kg. Ik hoop dat dat voor de volgende 11 weken ook geldt. Beide vorige zwangerschappen was ik ook 15-18 kg gegroeid, dus ik verwacht niet dat het nu anders zal zijn.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 aug 2011 21:14

@ajl ik had de vormpjes bij een winkel in Barneveld gekocht, maar zie ze ook staan op de site die liefie tipt, ik had deze. Ze hebben ze ook in t roze, haha.

Succes met de laatste loodjes ladies!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 aug 2011 21:43

11 kg valt toch nog wel mee? dat is wel een beetje gemiddelde dacht ik zo. met natuurlijk uitschieters zoals ik :mrgreen: (18 kg)
maar nu is het heel anders, ben nog geen 2 kg bijgekomen! hopelijk dat het de komende tijd niet ineens omhoog schiet. waarschijnlijk wel, ik ga daar maar vast van uit 8)

voel nu de baby echt heel goed trappelen! heerlijk gevoel :)
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 aug 2011 21:47

Tja, het is ook niet te vergelijken. De een komt maar 5 kilo aan de ander zelfs 30.

Ik was bij Anna Sofie in totaal bijna 10 kilo aangekomen. (tot week 21 niets...) Vandaar dat voor mijn gevoel nu met 17 weken 2 kilo veel is. Ik ben bang om gewoon 'vet' te worden en dan na de zwangerschap te houden. Tegen zwangerschapskilo's heb ik niets geen bezwaar. This denk meer het idee van heel dik blijven na de tijd alsof je nog steeds zwanger bent...
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2011 08:38

Dat heb je volgens mij ook wel zelf in de hand of je dik blijft ja of nee. Bij mij zijn de kilo's er ook wel n beetje bij gekomen door lekker snoepen enzo. We zien wel.

Ik kan merken dat de kleine steeds minder ruimte heeft, ik lijk soms wel een boksbal... :? :wink: En dan vooral naar beneden *arme blaas*. En ik ben zoooo nieuwsgierig naar de kleine.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 aug 2011 11:13

Wat een druk gebabbel hier over jullie nog ongeboren kindjes.
Lijkt me leuk om zo op deze manier met elkaar te kunnen praten over alles rondom de zwangerschap, zeker als het de 1e zw betreft, het lijkt me dat je dan zoveel vragen hebt.

Wat spannend NDW, hopelijk komt jullie kleintje snel!
En sterkte voor als het zover is!

Evelien, lastig dat de kleine krap begint te zitten, dat zal wel pijnlijke stoten opleveren.

Fijn Sterretje dat alles goed gaat!!
Kan me voorstellen dat je dan een beetje bang bent om erg dik te worden als de kilo's nu sneller gaan als bij de 1e zwangerschap.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 aug 2011 19:28

Hier vanavond ook weer lags de vk geweest en alles was weer goed! Ben nu 27 weken!
Ik moest geprikt worden omdat ik resus negatief ben, iemand ervaring? Helaas lukte het prikken niet en moet ik naar het ziekenhuis, daar wordt ik dan ook gelijk geprikt voor suiker. Nu vertelde ze me dat ik dan 3 prikken daarvoor krijg (suiker) om de 2 uur! Dus ik moet een dag lang om de 2 uur naar het ziekenhuis voor die prikken! Heb hier echt nog nooit iemand over gehoord, maarjah.... Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Vind het maar knap lastig :wink:

Verder hier heerlijk aan het genieten van de zwangerschap! Het aftellen is nu wel begonnen, nog 7 weekjes werken en dan heerlijk met vakantie/verlof/vakantie!
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 aug 2011 20:13

@Dippie:
Dat noemen ze een lunchtest geloof ik. Ik heb het ook weleens gehad. Wordt je geprikt, moet je eten, na een tijdje weer geprikt en daarna nog eens, geloof ik. Hier doen ze dat alleen als ze vermoeden dat je suiker te hoog is.

Terug naar “Archief”