Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor AikonGirl » 15 aug 2011 17:22

Haha, ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik het een fris gezicht vind.:puh:

Gefeliciteerd TJ! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 aug 2011 17:25

Ik heb mijn kind dan ook nooit laten kliederen met eten :oops:

Wel met verf en klei, enzo. Maar dat doe je niet met eten, vind ik 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 aug 2011 18:27

hier is het normaal geen geklieder.. maar een verjaardag is een uitzondering :mrgreen: ik had dit trouwens niet verwacht, want Milan en Matteo waren bang voor vieze vingers toen ze een werden :lol: :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 18:31

Hier eet zoonlief met mes en vork ( en soms een beetje met zn handen) en dochterlief wil pertinent niet geholpen worden met eten en anders eet ze niet ( en dat houdt ze heel lang vol, ben ik achter gekomen). Zij eet deels met haar bestek ( vork of lepel, maar ook wel eens een beetje met haar handen.
Ik was eerst ook falikant tegen kinderen die met de handen aten, maar ik merk nu al dat onze opvoeding bij zoonlief zeker geen wet van Meden en Perzen is, omdat zij een totaal andere aanpak vereist.

Maarre , leuke foto TJ! En van harte met de eerste mijlpaal! Toch altijd bijzonder zo'n eerste verjaardag.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 aug 2011 18:51

Bij ons ook min of meer als bij ajl. Ik stimuleer M altijd om mes en vork/lepel te gebruiken maar ga er geen drama van maken als hij een doperwtje met zijn handen oppakt.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 aug 2011 19:16

Galateia schreef:Volgens mij ben ik een ontaarde moeder. Ik vind kindjes in alles-bedekkende schorten die in eten wroeten echt... een smerig gezicht 8)

Ik zou mijn kind dus nooit zo neerzetten. Maar het is een schattig ventje, TJ :wink:

Gefeliciteerd! Nu ben je 'uit de baby's'. Dat zal wel even raar zijn na 3 baby-mannetjes!

Heerlijk toch zo'n kind wat van de taart geniet. Je zou inderdaad haast gaat denken dat je werkelijk ontaard bent... ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 19:49

LauraC schreef:Bij ons ook min of meer als bij ajl. Ik stimuleer M altijd om mes en vork/lepel te gebruiken maar ga er geen drama van maken als hij een doperwtje met zijn handen oppakt.

C pakt regelmatig wat met haar handen hoor en heeft ook wel eens het bestek voor de sier in haar andere handje. IN het begin kon ze nauwelijks eten, maar ze wilde het hoe dan ook zelf doen. Dan zit ze ook compleet onder. Ik vond dat eerst echt vreselijk, maar merk dat het nu langzaam aan al steeds beter gaat. Aan de andere kant eet ze gewoon alles wat ze voorgeschoteld krijgt en dat is ook wat waard. Ik ga er maar vanuit dat het eten met de handen echt iets tijdelijks is. Het vreemde vind ik altijd wel dat ze alles met haar handen wil eten, behalve als wij patat eten en dan ineens wil ze een vork. Terwijl ze dat juist met haar handjes mag eten :lol:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 15 aug 2011 20:39

Ben ik ook weer eens :oops:

TJ, gefeliciteerd!
Enne, heerlijk gezicht hoor met die taart. Ik zie er niets vies aan??? Ik zie wel eens van die kids die dan 1 worden en een hele taart in hun gezicht smeren, ja dán wordt het vies (mijn nichtje kreeg gewoon een 16 persoons slagroomtaart voor haar 1e verjaardag, alleen om mee te kliederen :shock: ).
Sophie heeft als baby leren eten volgens de zgn. Rapley methode: hup vanaf het 1e begin hele stukken, niks geen prakjes die door mama gevoerd werden met een lepeltje. En jaaa, dan werd er wel eens gekliederd: fijngeknepen broccoli, pap die overal vloog etc. Nou laat maar gaan hoor, ze eet nu heus wel netjes met een vorkje inmiddels :wink:
(ze heeft zichzelf vandaag nog heerlijk helemaal door de zandbak en het (natte) gras gerold. De douche maakt alles weer wel schoon ;)).

Schipje, dat klinkt best een beetje eng, als haar luchtpijp zo dichtgeknepen wordt? Maar ik begrijp dus dat ze er vanzelf overheen groeit gelukkig???

Hier nog 1 weekje vakantie, dan begint het normale leven weer. En ze kan bijna niet wachten totdat het zover is. Vandaag kreeg ze een kaartje van de juf, om haar alvast welkom te heten (verbaasde me er trouwens wel een beetje over, dat de kaart op maandag kwam met de post -bij andere kids ook, dus het was niet zomaar toevallig- maar goed...). En dan eindelijk nog een paar dagen goed weer deze vakantie. Joepie!!!!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 aug 2011 20:49

hier ook absoluut geen taartsmeerfeest. VInd de hele dag zelf al intensief genoeg, heb dus echt geen zin in het poetsen van een gedeelte omdat er eentje met taart heeft lopen wroeten. Hier in de buurt krijgen ze zelfs een hele taart voorgezet! :shock: en maar slaan met die handjes.

Voel me al beetje schuldig als ik broodkorstjes naar de eenden breng, denkend aan al die kindertjes die ver weg wonen. :oops:

TJ: hoe vond hij het om jarig te zijn??

overigens is marijn dagelijks vies! hij rolt door de zandbak, het liefst de hele dag, smeert met stoepkrijt en ga maar door!! Eten doet hij nog steeds slecht, idem met slapen.... dus jah..

iemand bekend met slaapmedicatie voor een 1 jarige?? de nachtelijke verhalen zal ik julli emaar besparen. Nu het vakantie si, is het geen probleem, maar als er weer wat moet, ben ik bang dat hetm et mij weer terug gaat..

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 15 aug 2011 21:07

Hier is het echte leven weer begonnen. Vandaag weer naar werk/school. De vakantie is echt voorbij gevlogen! Ik moet er wel aan wennen. Vroeg uit bed, haasten om op tijd op school te zijn, overal en nergens aan denken...'t Zal wel weer wennen.
Onze jongste dochter is vandaag voor het eerst naar school geweest. Ze had er reuze zin in.
Morgen is ze jarig en ik maak een (heel ongezonde) roze princessetaart. Ze is helemaal roze-fan op het moment. Heeft ze niet van haar moeder...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 aug 2011 21:08

Melatonine?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 15 aug 2011 21:32

ppm, slapen is hier ook jarenlang een probleem geweest. Pas met 4,5 jaar gaat het slapen hier eindelijk beter (en dan nog is het af en toe wel raak). Echt tips heb ik helaas niet alleen dat ze er ooit wel overheen groeien. maar daar heb je nu zo weinig aan he?
Weet wel dat er van die homeopatische druppeltjes zijn die een kind wat rustiger moeten maken en beter laten slapen. maar of het echt helpt?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 aug 2011 22:10

Ppm, misschien kan de dokter je helpen. (Melatonine zou ik absoluut niet zomaar geven aan een 1 jarige). En anders eens naar een homeopaat, misschien dat die wat weet.

Schipje, wat eng dat haar luchtpijp zo dichtklapt, helpen de medicijnen al?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 aug 2011 22:14

paprikameisje2 schreef:hier ook absoluut geen taartsmeerfeest. VInd de hele dag zelf al intensief genoeg, heb dus echt geen zin in het poetsen van een gedeelte omdat er eentje met taart heeft lopen wroeten. Hier in de buurt krijgen ze zelfs een hele taart voorgezet! en maar slaan met die handjes.

Ieuw! Een hele taart?! Op de verjaardag van zoonlief begonnen mensen ook al te roepen, dat hij met zijn handen enzo lekker aan die taart mocht zitten. Gelukkig keek zoonlief zo verbaasd naar de mensen, die dat beweerden, dat ik niets hoefde te zeggen :mrgreen:

Ik vind al dat geklieder met eten gewoon smerig en hier in huis is het verboden. Ik vind er niets leuks aan, ik vind het niet eens schattig, haha. Vorig jaar kwamen er hier vrienden logeren met hun dochter van toen 1,5 jaar. Toen we gingen eten, renden ze naar de auto om een heel zeil, inpakschort en bord met zuignap te halen. Wij keken met grote verbazing toe. Ik vroeg nog, of we ook de muren moesten plastificeren...

Zoonlief keek ook met grote ogen, vol afwachting van wat er zou gaan gebeuren met zoveel plastic om ons heen. Nou, we aten een rijstgerecht en daar ging ze hoor: de saus werd vrolijk over ons (stoffen) tafelkleed uitgesmeerd. Zoonlief keek met grote ogen, hij kon het niet geloven. Nou ja, wij keken ook met grote ogen. Ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht hun dochter vooral thuis te laten experimenteren met het smeren van saus en niet in mijn huis.

Nou, toen was ik ineens de zeurpiet en kwam er een heel verhaal over het experimenteren en leren en bla bla bla :shock:

Ja, dahag, maar dat laat ik niet gebeuren in mijn huis. Mijn hemel, dat was gewoon een smerige ellende. Weg ermee, doe dat maar thuis!

(En ja, ze zijn gewoon nog teruggekomen, het is een (h)eerlijke vriendschap waarbij we gewoon kunnen zeggen, wat we denken :wink: )

paprikameisje2 schreef:Voel me al beetje schuldig als ik broodkorstjes naar de eenden breng, denkend aan al die kindertjes die ver weg wonen.

Ik ben natuurlijk heel erg van die kindertjes, maar bedenk wel: die kindertjes hebben er niets aan wanneer jij een oude boterham naar binnen werkt om ze maar niet aan de eendjes te voeren. Ze hebben er ook niks aan, wanneer jij je schuldig voelt. Dat brood is er al. Wat doe je? Gooi je het weg, of heb je plezier en maak je de eendjes gelukkig? :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 aug 2011 04:30

paprikameisje2 schreef:iemand bekend met slaapmedicatie voor een 1 jarige?? de nachtelijke verhalen zal ik julli emaar besparen. Nu het vakantie si, is het geen probleem, maar als er weer wat moet, ben ik bang dat hetm et mij weer terug gaat..

melatoni zou ik nog niet aan beginnen nee, maar ik ken meerdre mensen die wel baat hadden bij kindival van vsm.

ook al is melantoni redelijk natuurlijk, er weinig bekent over het effect voor het lichaam bij langdurig gebruik zonder dat je een echte slaapstoornis hebt.

smeren, tja, ik vindt het niet erg, hier aten ze ook zelf, en daarna in de douche, prima toch, ze kunnen nu redlijk netjes eten. dus het is goed gekomen :D

Terug naar “Archief”