Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Merisja » 08 sep 2010 12:37

Ik lees tot ongeveer een jaar of drie / vier voor uit de Kijkbijbel. Na het eten lezen we ook altijd een stukje uit de kinderbijbel en dan hebben we Van Dam. Verder hebben we best wat prentenbijbels en haal ik af en toe eens een kinderbijbel op een boekenmarkt ofzo.

Ik doe trouwens ook onwijs veel via marktplaats, J.A. Zowel kopen als verkopen. Heel veel kleertjes komen van mp af en zijn dus tweedehands, terwijl je dit echt niet ziet. Daarom vind ik het ook niet zo erg om voor laarzen of jassen (wat hier meestal wel de grootste uitgaven zijn) wat meer dan gemiddeld te betalen. Ook krijgen beide meiden per seizoen ook twee of drie echt dure stelletjes van Mim Pi, Jottum, Barbara Farber ofzo. Via webwinkels is deze kleding ook vaak goedkoper te bestellen dan in de gewone winkels.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2010 12:50

Wij gebruiken nu Kijk en Luister van Laura Zwoferink, we hebben alledrie de delen. We hebben ze al heel wat keertjes doorgewerkt, maar Timon blijft ze mooi vinden. Eerst knipte ik de verhalen in delen, nu lees ik een heel verhaal per keer. We hebben ook deel 1 van van Dam al in de kast staan, misschien dat we daar binnenkort eens mee gaan beginnen. Verder wil ik graag nog eens de kleuterbijbel van Evert Kuijt hebben. De kinderbijbel van Kuijt hebben we al, maar die is nu nog veel te moeilijk.
'Die eenvoudigen wijsheid leert' van Ada Schouten vind ik zelf niet heel geweldig. De toepassingen zijn in mijn ogen soms wat te concreet. We gebruiken ze op het werk wel, en dan staat er bijvoorbeeld in het verhaal iets over 'je buurmeisje waar je mee speelt', maar laten we daar nou helemaal geen buurmeisje hebben :mrgreen:
De boekjes van ds Meeuse vind ik wel mooi, maar die zijn ook voor wat oudere kinderen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 sep 2010 13:19

Ik moet nog winterjassen, maar ben ook te kieskeurig denk ik...

schoenen geef ik gerust 100 euro voor uit, voeten zijn belangrijk. C heeft een hele smalle voet dus dat is lastig en dan kom ik bijna altijd uit op clic's voor S had ik schoenen bij een outlet, van baby bell, voor maar 30 euro dus dat was wel weer lekker.
en A draagt nog geen schoenen dus dat is helemaal goedkoop.

Verder ben ik een kieskeur met doorschuiven, moet er echt nog heel erg mooi uitzien anders doe ik het niet :oops: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 sep 2010 13:57

hoe vinden jullie dit:

Vrije woensdagmiddag verleden tijd

http://www.nd.nl/artikelen/2010/september/07/vrije-woensdagmiddag-verleden-tijd
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2010 14:07

*Annet* schreef:hoe vinden jullie dit:

Ik vraag me af wat voor effect dat heeft op de concentratie van de kinderen. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n lange pauze zoals ze nu hebben, ervoor zorgt dat ze daarna weer lekker opgeladen zijn voor de rest van de dag.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 sep 2010 14:37

Weet niet wie het vroeg maar hier hebben ze een wollen jongens jas.

http://www.bonaparte.nl/jongenskleding/ ... _nl.0.html

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 sep 2010 14:41

oooh zie hem ook in de meisjesvariant nu zoo leuk!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2010 15:08

Het mag van mij morgen ingevoerd worden. Ik vind het huidige systeem niet meer van deze tijd. Voor werkende ouders is dit echt een crime. De scholen beginnen te laat om op een fatsoenlijke tijd op je werk te kunnen komen. Dus je kind moet eerst naar een voorschoolse opvang....kortom een dumpplek waar alle kinderen met jas aan zitten te wachten op het busje dat hen naar school brengt. Daarna een paar uur school met een eindeloze pauzw, waarbij ze in de opvang nr. 2 zitten met elke dag een andere overblijfmoeder. Vervolgens weer een paar uur les en naar opvang nr 3 de bso weer op een andere plek, om vervolgens te laat opgehaald te worden door ouders die te laat moeten beginnen, maar toch hun uren moeten maken. Dit is geen doemdenken, maar de realiteit die ik op mijn werk hoor.

Het lijkt mij echt ideaal. Om 8 uur de school beginnen met een half uurtje pauze in de middag. Scholen die om 14.00 uur uitgaan, dus moeders zouden ervoor kunnen kiezen om meerdere 6 uur te werken en dan kids op te halen of een goed georganiseerde bso die ook bv zwemlessen doet.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 sep 2010 15:23

Alsjeblieft niet. Voor de kinderen is een halve dag naar school heerlijk. Hebben ze lekker een vrije middag om te kunnen spelen en ravotten.
J.A. schreef:ajl: wij hebben best veel kinderbijbels, en ik vind ze allemaal fijn om uit te lezen en de kinderen vinden ze ook mooi.

De Kijk en Luisterbijbel 1,2 en 3. Die vind ik erg mooi tot ongeveer 4 jaar.
De Kinderbijbel van Van Dam 1,2 en 3. Die kan je erg lang lezen omdat deel 1 makkelijke geschiedenissen zijn, deel 2 en 3 wat onbekendere geschiedenissen.
De Kinderbijbel van Vreugdenhil die is vanaf ongeveer 5 a 6 jaar te lezen.

dan hebben wij nog de serie boekjes van Ds Meeuse, Ada Verrips en Van Rijswijk.
Daar leest de oudste zelf in...

Dit had mijn verhaal kunnen zijn zonder de Kijk en luisterbijbel.
Wij zijn nu aan het denken wat we de oudste van negen gaan voorlezen. Hij kent ze allemaal al en wil toch graag voorgelezen worden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 sep 2010 15:28

ajl schreef:

Het mag van mij morgen ingevoerd worden. Ik vind het huidige systeem niet meer van deze tijd. Voor werkende ouders is dit echt een crime. De scholen beginnen te laat om op een fatsoenlijke tijd op je werk te kunnen komen. Dus je kind moet eerst naar een voorschoolse opvang....kortom een dumpplek waar alle kinderen met jas aan zitten te wachten op het busje dat hen naar school brengt. Daarna een paar uur school met een eindeloze pauzw, waarbij ze in de opvang nr. 2 zitten met elke dag een andere overblijfmoeder. Vervolgens weer een paar uur les en naar opvang nr 3 de bso weer op een andere plek, om vervolgens te laat opgehaald te worden door ouders die te laat moeten beginnen, maar toch hun uren moeten maken. Dit is geen doemdenken, maar de realiteit die ik op mijn werk hoor.

Het lijkt mij echt ideaal. Om 8 uur de school beginnen met een half uurtje pauze in de middag. Scholen die om 14.00 uur uitgaan, dus moeders zouden ervoor kunnen kiezen om meerdere 6 uur te werken en dan kids op te halen of een goed georganiseerde bso die ook bv zwemlessen doet.

Nou, nee ik ook liever niet.

De kinderen gaan hier 4 hele dagen naar school, en 1 halve dag.. Dat is bij elkaar 26 klokuren.

Dus of je er nu 5 gelijke dagen van maakt, of 4,5 maakt niet veel uit. Ik vind het lekker, dat ze ff halverwege de wk wat meer vrij zijn door de woe mi. En voor verjaardagsfeestjes is het hier ook wel makkelijk :D
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 sep 2010 15:41

Laat die vrije woensdagmiddagen en middagpauzes maar blijven hoor! Ik vind zo'n dag anders veel te lang voor een kindje. Dat komt allemaal wel als ze naar de middelbare school gaan. Ik snap wel, wat ajl zegt: voor werkende ouders bijna niet te doen, zoveel verschillende plekken opvang en al dat gedoe. Maar daarvoor zou ook meer flexibiliteit in het werk moeten komen. Werk onder schooluren, zodat de kinderen bijvoorbeeld alleen maar hoeven over te blijven en voor en na school gewoon naar huis gaan. Maar dat is moeilijker te veranderen dan het schoolsysteem.

Ik moet er in elk geval niet aan denken, hoor, en ik hoop, dat het blijft zoals het is. Er zijn overigens wel al scholen die werken met langere aaneengesloten dagen. Misschien is het een idee, om meer van dat soort scholen te maken, zodat ouders kunnen kiezen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 sep 2010 18:14

vind het ook, mooi zo laten! TIs prima zo.. en die vorschoolse naschoolse en tussenschoolse werkt prima! teminste hier bij de shool waar ik werk.

Kinderbijbel van evert kuijt heb ik, maar vind het echt niet prettig voorlezen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2010 18:21

Van mij mag het best gewoon zo blijven, hoor. We werken wel allebei, maar dan zal ik gewoon nooit meer op woensdag kunnen werken. Dat moeten ze dan maar gewoon nemen op mijn werk.

En die jas, gaaf, liefje! Al staat zijn nieuwe jas hem toch wel erg stoer, ik denk dat zo'n jas hem wel een beetje een 'watje' had gemaakt, met zijn blonde babyhaartjes. Maar ik vind hem erg gaaf!

Wij hebben Jurian uit de kijk en luisterbijbel van Laura Zwoeferink voorgelezen, we hebben gewoon 1 deel, volgens mij gewoon alles in 1, want het gaat de hele Bijbel door. Maar die hebben we 2 keer gehad, en zijn we zelf zo zat.
Toen zijn we begonnen in 'Het leven van de Heere Jezus verteld aan jonge kinderen' van ds Ramsbottom. Die heeftie, net al de andere kinderbijbel, gekregen met zijn doop.
maar die vind ik totaal niet geschikt voor jonge kinderen, dus die is mooi de kast weer in verdwenen. Nu zitten we dus even zonder kinderbijbel, en zijn we tijdelijk overgestapt op Max Lucado. Binnenkort gaan we wel naar de boekwinkel, een mooie bijbel uitzoeken voor hem.

Vandaag haalde ik hem op van het kdv, en ze zaten net even tv te kijken. Dus ik zei:' Jurian, ga je mee?'
Hij staat op van de bank, pakt de afstandsbediening, zet de tv keurig uit en zegt:' Zo, uit'. Maar er zaten gewoon nog 5 kindjes te kijken. Gelukkig kon de leidster er ook om lachen, en ik stiekem ook ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2010 18:31

MissF schreef:Toen zijn we begonnen in 'Het leven van de Heere Jezus verteld aan jonge kinderen' van ds Ramsbottom.

Hee wat leuk, die preekte een aantal weken terug bij ons in de kerk!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 08 sep 2010 18:34

Heerlijk, voor de kinderen die woensdagmiddag! En ik vind het ook wel ontspannen, een keertje niet op hoeven schieten tussen de middag. Zelf plan ik voor de woensdagmiddag niets, soms zijn hier allemaal vriendjes en vriendinnetjes, een andere keer heb ik het rijk alleen en ga ik iets leuks doen bv.

Bijbels:
voor de 2 jarige : kijk en luisterbijbel van Laura Zwoferink. Hier leest onze 6 jarige zelf uit 's aovnds (ze kan net lezen en deze is eenvoudig om te lezen.)
We hebben alle 3 delen van Van Dam voorgelezen en zijn nu met de oudsten bezig uit U koninkrijk kome van L Snoek. Daar staan weer andere verhalen is en echt geschikt voor oudere kinderen. (eind basisschool)
Verder hebben we de deeltjes van Ada Verrips, Meeuse en een paar van van Rijswijk in de kast en die pakken we zo af en toe, maar daar lezen ze ook zelf uit.
Zelf vind ik L Zwoferink - van Dam - L Snoek een mooie lijn qua moeilijkheidsgraad en we staan achter de verteltrant en inhoud, wat mi ook belangrijk is.

Terug naar “Archief”