Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2010 12:03

kwebbel schreef:ik had op m'n werk maar even gedruppeld met zoete olie en er kwam een partij zooi uit :| toch maar even langs de dok om m uit te laten spuiten en voor m'n gevoel kwam er een kilo uit :mrgreen: dus ik hoor weer stereo! Had t nooit verwacht eigenlijk... heel stom maar het is pas de eerste keer haha

Nou, ben je in ieder geval al vast 1 kilo kwijt ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 okt 2010 12:23

:lol: :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 okt 2010 20:42

Liesien schreef:Wij hebben ook zo'n toren, maar ik ben er niet heel blij mee. Om ruimte te besparen is het wel ideaal. Maar handdoeken of broeken ed is inderdaad lastig op te hangen. Die moeten dan wel 'dubbel' omdat je anders weer geen ruimte hebt op de 'etage'. Ik vind het alleen handig voor kleine dingen zoals shirts en ondergoed enzo.

Ik gebruik altijd de ene helft voor de kleine dingen zodat ik de 'etages' kan gebruiken, en op de andere helft hang ik de grotere dingen. Met mijn 5 kg. wasmachine kon ik er precies een was op kwijt, nu met m'n 7 kg wasmachine gaat dat niet meer dus hang ik nog wat dingetjes op een rekje aan de schutting of in het trapgat, net hoe het weer is.

Op een rek waar je het iets meer uit kunt hangen zal het allicht sneller drogen, maar die zou ik dan midden in de huiskamer moeten zetten. M'n toren past in een klein hoekje, dus staat ie me ook niet in de weg als hij er ietsje langer moet staan. Kortom; ik vind em erg handig.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 14 okt 2010 18:32

Ik heb die droogtoren ook gezien bij de Blokker en ik denk dat ik hem zaterdag ga halen. Het lijkt me erg handig dat je ook de helft kunt gebruiken als je niet zoveel was hebt, en dat je er anders ook best veel op kwijt kan.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2010 10:53

Marnix schreef:
kwebbel schreef:ik had op m'n werk maar even gedruppeld met zoete olie en er kwam een partij zooi uit :| toch maar even langs de dok om m uit te laten spuiten en voor m'n gevoel kwam er een kilo uit :mrgreen: dus ik hoor weer stereo! Had t nooit verwacht eigenlijk... heel stom maar het is pas de eerste keer haha

Nou, ben je in ieder geval al vast 1 kilo kwijt ;)
mijn schoonmoeder kon duidelijk zien dat ik was afgevallen dus wie weet :mrgreen:
van de week ben ik echt lui geweest, maar goed, voor het weekendje weg heb ik alles aangepakt dus op zich valt het nog wel mee. Stoffen moet ik echt wel doen. ff kijken of ik er zo voor het werk nog de tijd voor heb anders wordt het echt maandag.

@vpk: ik droog de afzuigkap ook met een microvezeldoek en het lijkt niet alleen wat, ik vind het ook nog wel behoorlijk schoon worden!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 dec 2010 15:35

Even dit topic nieuw leven inblazen :wink:

Na een paar weken stress en drukte heb ik vandaag eindelijk weer eens wat huishoudtaken gedaan. Eindelijk die stapel strijk weg. Heerlijk. Ga straks ook mn vriezer ontdooien (ideaal met dit weer). Hopelijk gaat het goed, want ik heb het nog nooit gedaan met deze vriezer. Hopelijk staat straks niet heel mijn keuken blank :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 dec 2010 16:13

Ik ben van plan om na oud en nieuw eens een grote schoonmaak te gaan beginnen :mrgreen: . Ik merk toch dat de kasten etc anders achter blijven.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 dec 2010 14:47

Hier werk ik al tijden alleen met de franse slag. 'k Geloof dat de ramen aan allebei de kanten al een maand of 8 niet gezeemd zijn :oops: ; aan de buitenkant kan ik er (aan bijna alle kanten) niet bij omdat er een steiger om het huis staat, en van binnen heeft het totaal geen zin omdat er minstens 1 en vaak een dag of 3 gezaagd, geboord etc. wordt, dus dan doe ik het natuurlijk voor niks.
Volgende week begin ik met het behangen van de eerste slaapkamer en over een maand of 2 a 3 hoop ik dat het boven een eind klaar is. Dan beneden nog behangen en schilderen. Als dat af is, ga ik een supergrote schoonmaak houden, daar ben ik tegen die tijd echt heel hard aan toe denk ik ...
Erna begint het serieuze huishouden weer. Eigenlijk heb ik het nu heel makkelijk :wink: ...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 17:44

Ik doe mijn ramen ook niet hoor. Heb het deze zomer wel een keer gedaan, maar wat een spijt heb ik daarvan. Ze zijn hier een nieuwe flat aan het bouwen (al een jaar lang), en daar komt zo veel troep af, dat ik zelfs op de 4e verdieping mijn ramen wekelijks zou kunnen doen. Ach ja, over een jaar moet het gebouw klaar zijn en dan mag ik weer aan de slag :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 dec 2010 18:28

Normaal gesproken zeem ik de ramen binnen ong. elke 3 weken (beneden tenminste, boven eens per maand) en buiten in de winter ook elke 3 weken. 's Zomers gebeurt het de ene week wel, de andere niet, net hoeveel tijd ik heb. Het is dan echt nodig ook. Scheelt dat wij min of meer buiten het dorp wonen, met akkerbouwland achter en naast ons huis. Gelukkig vind ik ramen zemen leuk, dat scheelt :wink: . Het knapt altijd heerlijk op!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 20:38

Ik kan je zeker niet inhuren? Wij hebben echt super veel ramen. Met de buitenkant alleen al ben ik de hele ochtend bezig. Teveel werk voor mij. =;

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2010 20:50

of jij hebt grote ramen... of.......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 21:24

kwebbel schreef:of jij hebt grote ramen... of.......

Ik heb inderdaad veel en grote ramen :cry:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 dec 2010 22:30

kirsten schreef:Ik kan je zeker niet inhuren? Wij hebben echt super veel ramen. Met de buitenkant alleen al ben ik de hele ochtend bezig. Teveel werk voor mij. =;

Haha, nou, hier ben ik ook een hele poos bezig voor ik alles heb gehad. Het glaswerk zemen gaat nog wel, maar al het houtwerk :roll: ! Maar als jij graag strijkt, kunnen we misschien een deal sluiten :wink: ?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2010 22:35

Is prima hoor :wink:

Terug naar “Archief”