Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 19:25

Bumba schreef:Zoonlief heeft de waterpokken :( Hij is bijna vijf maanden en ik lees verschillende dingen op internet varierend van "gevaarlijk" tot "niks aan de hand ( ze moeten het toch een keer krijgen)". Wie weet het?

Toen mijn dochter 5 maanden was had mijn neefje de waterpokken, een dag eerder is ze daar geweest en het was toen dus al erg besmettelijk. Ik heb toen de dokter gebeld en die zei dat het geen kwaad kon en hij vond het goed dat ze diezelfde dag gewoon weer naar mijn zus ging want ze was toch al besmet. Ze heeft het nooit gekregen (wel een oorontsteking toen, misschien ook daarvan?) Dus ze is niet eens besmet.
Bv scheelt ook, dan krijgt ze gelijk antistoffen. Succes!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 mei 2010 21:28

Mamavansophie, leuk dat je er weer bent! Hoe is het met Sophie?

Oeps... net (22.15 uur) zat Timon met de duplo te spelen op z'n kamer :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2010 21:42

Hahahaha, slaapt hij in een gewoon bed Haai? Tja, groot gelijk natuurlijk, spelen is toch veel leuker ;)

Jurian moest vanmiddag op de foto op het kdv, dus hij lag pas 3 uur in bed, ik heb hem 5 uur maar wakker gemaakt, maar om 7 uur ging hij in de keuken op de grond liggen, doekje erbij, duim in zijn mond. Dus ik heb hem maar in bed gelegd. Maar ik ging 8 uur weg en toen was hij nog aan het feesten :D Nouja, zolang hij niet huilt vind ik het prima
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 mei 2010 21:49

Welkom terug mamavansophie. Inderdaad lang geleden.

@ AJL: goede tip :mrgreen:
@Bumba: sterkte.. Anna Sofie heeft nog geen kinderziektes gehad. Ik zou het niet heel erg vinden als ze ze binnenkort zou krijgen. Hoor geregeld om me heen dat ze het allemaal het beste voor 2,5 tot 3 jaar kunnen hebben omdat het dan minder heftig zou zijn.
@MissF: vind ik ook hoor. Als Anna Sofie soms in bed speelt of praat -als ze eigenlijk moet slapen- laat ik haar ook maar lekker haar gang gaan. Ze valt vanzelf wel in slaap. :-$
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 21:56

Over kinderziektes gesproken... Enten jullie allemaal in? Zo ja, vanaf hoeveel maanden oud?

Ik vind dit iets moeilijks, daarom zou ik het fijn vinden om meer meningen hierover te horen. :) Ik ben oprecht geinteresseert maar heb geen zin in heftige discussies en verwijten naar elkaar. :-oo Met respect voor elkaars (enorm) afwijkende standpunten graag! :wink:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 mei 2010 06:05

Gelukkig heeft hij niet zo veel last van de waterpokken, hij is even vrolijk als altijd, maar drinkt wel minder.

Over inenten: dat vond ik bij mijn dochter al lastig, want toen speelde dat nieuwe kinkhoestvaccin waar nogal veel ophef over was. Uiteindelijk hebben we besloten om "gewoon" mee te doen met het rijksvaccinatieprogramma. Ik vond het wel altijd zielig, die prikjes bij die kleintjes, maar ja, ik ben geen arts, ik hoop dat de mensen met verstand er goed over hebben nagedacht

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mei 2010 08:04

dr is ook een ander topic over enten. Ik ga als alles goed gaat hier wel weer enten, maar begin later met het programma. Dus ik wilde pas beginnen als onze uk lekker babyvet heeft. Onze juul heeft ontzettend gereageerd op de plekken waar de prik kwam, toen ze later, de andere prikken uitgesteld werden doordat ze ws besmet was met de waterpokken en koorts had, reageerde ze er veeel minder op.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2010 08:54

J.A. schreef:
ajl schreef:Hugo is weer ziek, opnieuw last van zn oren. De AB was pas sinds donderdag gestopt. Giserenavond weer met hem naar de HAP geweest. Hij is daar altijd zo allerschattigst. Aangezien hij altijd s'avonds enorme oorpijn krijgt, nemen wij hem mee in zn pyjama en licht blauw kamerjasje met Winnie de Pooh erop en slofjes aan. Iedereen is vertederd als er dan zo'n klein mannetje op slofjes binnenkomt. Dan worden wij er zelfs door de assistentes vaak tussengedrukt en hoeven wij minder lang te wachten.

Heb je weleens van VSM Nisykind 7 daagse kuur gehoord/aan gedacht? Werkt echt goed, en hij krijgt wsl wat weerstand. Even googlen dan zie je verschillende vormen ervan.
Ook hielp bij ons een bezoek aan de osteopaat, zij kwam erachter dat het neustussenschot of zoiets scheef stond, na 2 behandelingen nooit geen oorpijn meer! Daarvoor zelfs middenoorontsteking...
Bij last van de oren kan het ook helpen om neusdruppels/spray te geven.
En Plantago van Vogel om in te geven.

Neusspray gebruiken wij al weken. Momenteel een zoutoplossing en otrivin. Waarschijnlijk is het bij Hugo een viraal probleem en daarom hebben wij een verwijzing naar een KNO arts. Ik wil zelf dat zijn neus- en keelamandelen geknipt worden.
Homeopatische middelen ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Ik geloof er niet zo in.

Over het inenten. Wij volgen gewoon het rijksvaccinatie programma. Ik heb niet zo'n moeite met het vaccineren van de kleintjes. Hugo en Cato hadden genoeg babyvet om te prikken en ik zou het erger vinden als zij polio o.i.d. zouden krijgen, terwijl ik de mogelijkheid had daar iets aan te doen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mei 2010 10:20

ajl schreef:Neusspray gebruiken wij al weken. Momenteel een zoutoplossing en otrivin. Waarschijnlijk is het bij Hugo een viraal probleem en daarom hebben wij een verwijzing naar een KNO arts. Ik wil zelf dat zijn neus- en keelamandelen geknipt worden.
Homeopatische middelen ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Ik geloof er niet zo in.

Over het inenten. Wij volgen gewoon het rijksvaccinatie programma. Ik heb niet zo'n moeite met het vaccineren van de kleintjes. Hugo en Cato hadden genoeg babyvet om te prikken en ik zou het erger vinden als zij polio o.i.d. zouden krijgen, terwijl ik de mogelijkheid had daar iets aan te doen.

Had of heeft Hugo ook vaak last van hoesten? Of heeft dat niet met elkaar te maken? Lenthe blijft ook naar haar oren grijpen (de dr. ziet niks), ze moet ook tanden krijgen (vieze luiers) maar ook hoest ze weer. En ook echt ervan kokhalzen. En d'r neus zat ook weer dicht vanmorgen....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2010 11:21

Hugo hoest wel regelmatig, maar de oorsprong van zijn probleem ligt volgens mij in zijn neus- en bijholtes. Hij is altijd verkouden. Ik weet wel dat elk klein kind vaak verkouden is, maar ik vind de verhoudheid bij hem best wel hevig. Hij heeft bijna geen lucht en kan nooit door zijn neus ademen. Hij snurkt enorm s'nachts en het hoeslaken van zijn bed zit continue onder het snot. Momenteel komt het snot hem letterlijk de traanbuizen uit. Ik kan tenminste hele lange groene draden uit zijn ogen trekken ( niet zo heel smakelijk). Volgens de huisarts zit hij gewoon continue vol en heeft hem daarom verwezen naar de KNO arts.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mei 2010 12:42

ajl schreef:Hugo hoest wel regelmatig, maar de oorsprong van zijn probleem ligt volgens mij in zijn neus- en bijholtes. Hij is altijd verkouden. Ik weet wel dat elk klein kind vaak verkouden is, maar ik vind de verhoudheid bij hem best wel hevig. Hij heeft bijna geen lucht en kan nooit door zijn neus ademen. Hij snurkt enorm s'nachts en het hoeslaken van zijn bed zit continue onder het snot. Momenteel komt het snot hem letterlijk de traanbuizen uit. Ik kan tenminste hele lange groene draden uit zijn ogen trekken ( niet zo heel smakelijk). Volgens de huisarts zit hij gewoon continue vol en heeft hem daarom verwezen naar de KNO arts.

Dat is idd wel heel heftig! Zielig voor hem :?
Lenthe heeft nu weer koorts 38.2, heet officieel nog verhoging geloof ik? Maar ik hoor net dat ze ook koorts kunnen krijgen van tandjes die doorkomen.
Nou..... als alles van de tandjes komt wat zij de laatste tijd heeft dan verwacht ik grote reuzentanden! :mrgreen: :-oo

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 mei 2010 19:35

heeft ze nog helemaal geen tanden dan? of al wel wat?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 mei 2010 20:53

@ajl: ik heb altijd bij homeopatische middelen: baat het niet, dan schaad het niet :)
zou als ik jou was, een bezoekje aan de osteopaat doen, maar dat is persoonlijk, dat begrijp ik!
het is wel zielig als ze ziekig zijn iedere keer, en het niet goed kunnen vertellen... :?
zitten zijn oogjes er dicht van? vaseline op de oogjes voorkomt dat het dichtplakt!

@schipje: heb je druppeltjes voor doorkomende tandjes?
ik gebruik (ja...weer!! haha!) vsm druppeltjes ervoor en het helpt echt!
ook dentinox wat je erop kan smeren werkt goed!

@ inenten: wij hebben het bij de oudste volgens programma gedaan, en bij de anderen vanaf een half jaar, dit vonden wij prettiger omdat ze dan wsl meer weerstand hebben dan dat ze zo klein zijn,
vorige week heeft de jongste de eerste prikken gehad, en geen last ervan, gelukkig!!

wij zijn vanmiddag naar het bos geweest, was echt een succes :D
ze hebben heerlijk gespeeld, gaan we vaker proberen te doen!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 mei 2010 21:50

Bedankt voor de lieve reacties! :oops:

Bumba, Sophie heeft een tijdje terug de waterpokken gehad. Die dingen zaten echt overal, op de gekste plekken. Ze was er wel ff hangerig van, maar niet extreem ziek of zo. Wel wat talkpoeder gebruikt, maar verder niets. Zemelen helpen geloof ik ook wel goed tegen de jeuk?
En als ze jonger zijn dan 6 maanden kunnen ze het geloof ik nog een keer krijgen, of als ze het maar heeeel licht gehad hebben. Voor zwangere vrouwen is het wel gevaarlijk volgens mij. En besmettelijk zijn ze al zo'n dag of 10 voordat je de eerste plekjes ziet dacht ik? Oh ja, en vliegen met je kindje met waterpokken dat mag ook niet (de moeder van sophies vriendinnetje was nogal bang dat Sophie haar besmet had, want die moesten op vliegvakantie. Maar gek genoeg kreeg het vriendinnetje de waterpokken dus -gelukkig- niet). De incubatietijd is zo'n 2 weken (dus na besmetting kan het nog zo'n 2 weken duren eer het zich openbaart).

Wij hebben Sophie wel laten inenten, maar de entingen tegen de Mexicaanse griep hebben we verstek laten gaan (toevalligerwijs kreeg ze die griep precies op de dag dat ze ingeent zou moeten worden. maar we hadden toen toch al besloten het niet te doen).

Haai, met Sophie gaat het prima. Alhoewel ze de peuterspeelzaal echt wel heel beu is. Ze was zelfs blij dat ze vakantie had, want dan hoefde ze die "babywerkjes tenminste niet te doen" :-k
Maar goed, in september wordt ze 4 en start ze op de basisschool. Ze kan al volop cijfers lezen, en ook al sommige letters. Nou hoopt ze dat ze op school meteen leert lezen straks, dus dat zal dr nog wel tegenvallen :wink:
Overigens staan we inmiddels ook alweer een hele tijd op de wachtlijst voor een (nieuw) pleegkindje...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 08:29

mammavansophie, waterpokken zijn vooral gevaarlijk de laatste vijf dagen van de zwangerschap(weet je dus niet van tevoren) en voor de baby is het de eerste paar dagen ook heel gevaarlijk. De rest van de zwangerschap schijnt niet zo te zijn. Toen ik net zwanger was had een kindje in een gezin de waterpokken en dat brak uit toen ik net weg was, ze had mij dus kunnen besmetten. Volgens de H.A. moest ik mezelf even in de gaten houden maar hoefde ik geen zorgen te maken.

J.A en Vpk, Ze heeft 2 ondertandjes al een poosje, ik gebruik chamodent van vsm maar heb niet het idee dat het helpt.
J.A.: ik heb jarenlang reformartikelen verkocht (baantje) en dus ook homeopatische middelen. Dat 'baad het niet, schaad het niet' gaat voor veel dingen op maar niet voor alles. Homeopathie kan bijzonder krachtig zijn en het kan dus wel schadelijk zijn. Maar zolang het gezonde verstand goed zijn werk doet is er neit veel aan de hand :wink:

Terug naar “Archief”