kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 02 jun 2008 13:01

Géén idee eigenlijk waarom ze er dan een pleister omdoen, ik zie het ook niet bij iedereen, dus sommigen zullen hem dan wel uit doen.

Maarreh, kan dat nou wel of niet bij mannen, een ring in je oor ??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 13:03

Ik vind het bij sommige mannen mooi staan, een ringetje in het oor, maar bij veel mannen vind ik het ook lelijk, dan is het niet mooi meer, maar patserig.
Mijn man zou zoiets never moeten doen. Zelfs zijn trouwring vind ik al niet zo leuk staan. Een ketting moettie ook niet om.
Terwijl mijn ex (die was een heel stuk langer, misschien ligt het daaraan) echt wel een oorbel had moeten nemen, en kettingen ook leuk stonden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 02 jun 2008 13:03

Ik vind het maar niks. Ik moet de eerste man bij wie ik het mooi vind staan nog tegenkomen.
Dus er is nog kans, Gio ;)...
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 13:07

Ik vind het ook eerder aso dan mooi.
pobody's nerfect

André

Berichtdoor André » 02 jun 2008 13:09

Jo'tje schreef:Ik vind het ook eerder aso dan mooi.
:mrgreen: Ach, het is gewoon je minderwaardigheidsgevoel verbloemen. ;/

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 jun 2008 13:11

bij mijn man staat een trouwring wel erg mooi vind ik zelf. Maar bij mijn broer past het gewoon totaal niet die draagt hem dan ook bijna nooit. :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 13:13

Haha nou daar valt ook over te discussiëren ;)

Ach, er zijn mannen die het wel kunnen hebben hoor. Maar echt mooi vind ik het vaak niet. Zonder zou net zo leuk zijn dan :)
Wat ik vooral echt vreselijk vind zijn inderdaad van die kotters. Ik heb ook in Yerseke gewoond. Het is vaak stoerdoenerij. En er zijn van die moeders die het zelfs durven om zo'n ding in het oor van een 10-jarig zoontje te hangen. Zonde, echt zonde. Bah.
En wat óók heel lelijk is: van die diamantjes. Ieuw!

Als je als vent iets in je oor hangt, doe dan 1 bescheiden ringetje of een knopje ofzo. En 2 oren is ook verboden :D
pobody's nerfect

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 13:14

O, ik reageerde trouwens op André ;)
En ik bedoel natuurlijk niet dat twee oren verboden zijn, maar in beide oren iets.
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jun 2008 14:06

Giovannino schreef:Dat het gebruik van oorbellen zuiver bedoeld was om een eventuele begrafenis te bekostigen na het wegspoelen van boord, is een kulverhaal denk ik. Aan je oor goud opbergen lijkt me niet de allerbeste plek, als het lijk tijdens een zware storm ergens langsschuurt, is zo'n oorbel er zo af.

Het is geen kulverhaal hoor. Ik heb daar destijds nog een onderzoekje naar gedaan (literatuur/historisch) en als je ff googled kom je het ook bij betrouwbare bronnen tegen... De eerste hit (van een juwelier) even in een quote:

Vanuit de eeuwen oude Urker tradite werden door de Urker vissers gouden oorringen gedragen.Het doel hiervan was een soort uitvaartverzekering voor de visserman.Wanneer een verdronken visserman aanspoelde kon van de opbrengst van de gouden oorbel(len) een uitvaart en grafsteen betaald worden en soms aan de hand van
eventuele tatoeages de identiteit van het slachtoffer vastgesteld worden.
Tot op de dag van vandaag is deze tradite uitgegroeid in een bijzondere visserijsieraden-collectie.
Een groot deel hiervan kunt u vinden op deze website.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 02 jun 2008 14:32

Sinds wanneer is een website van een juwelier een betrouwbare bron?
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 02 jun 2008 14:39

I know, ik ken die sites. Maar hoe onstaat zo'n traditie? Ga je een oorbel dragen omdat je dat als uitvaartverzekering beschouwt? Of neem je hem voor de sier, en evt. voor als je in geldnood zit? (want o.a. Urkers hadden nog veel meer goud en zilver -knopen- aan hun lijf voor het geval je in geldnood was in een vreemde haven)
Vanwege christenplicht werden onbekende lijken altijd begraven, natuurlijk was het dan handig als diegene dat ook nog zelf kon betalen ... pas achteráf krijg je dan dat men het dragen van oorbellen legitimeert als alternatieve uitvaartverzekering.
Zelfs de meeste vissers sterven uiteindelijk aan wal. Reken maar dat die dingen vooral voor de sier gedragen werden :wink:

Neem die visserstattoos: initialen en woonplaats in je hand tatoeeren - als het alléén om de functie zou gaan, zou je het waarschijnlijk op een lichaamsdeel doen dat normaliter bedekter is dan je handen. Maar het staat ook gewoon stoer natuurlijk. Functionele versieringen dus. Ach, het maakt niet uit.

Ik ben wel benieuwd of we hier een mannelijke oorbeldrager hebben ...

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 02 jun 2008 14:44

volgens zijn oude avatar in ieder geval Harm-J :mrgreen:

btw Gio: De metro man is al een tijdje uit :wink:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 jun 2008 14:50

Oorbellen bij een man zijn zooo lelijk!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 02 jun 2008 14:57

Idd, Harm-J, maar die zie ik al een tijd niet meer.
Oorbellen zijn van zichzelf erg mannelijk, leclerc. 8)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 02 jun 2008 15:01

Giovannino schreef:Idd, Harm-J, maar die zie ik al een tijd niet meer.
Oorbellen zijn van zichzelf erg mannelijk, leclerc. 8)

Juist, maar ik bedoel meer het feit dat je als man vele pagina's volspamt over dingen als looks.
Heb je misschien een roze polo onder je houthakkershemd?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”