Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 28 sep 2012 07:06

Faramir schreef:Bij de 90% zet Israel een pre-emptive strike in?
Dat zou kunnen, maar het feit dat Netanjahoe hier zo publiekelijk een rode streep zet, is bedoeld om de wereld ervan te overtuigen dat de wereld hier iets aan zou moeten doen.
Het feit is dat Israël uiteindelijk het Iraanse kernprogramma niet kan stoppen (wel vertragen) en dat weet deze premier best. Daarom spreekt hij hier publiekelijk over.
In het geval van Irak (Osirak 1981) en Syrië (Operatie Orchard in 2007) zei Israël hier vooraf niets publiekelijk over, maar bombardeerde het land deze kerninstallaties. In het laatste geval (Syrië) zelfs zonder dit openlijk toe te geven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 okt 2012 19:31

boer schreef:De profetieeen over Damascus (wat zal worden tot een totale bouwval) zijn iig bezig om uit te komen, ''as we speak''.
Er staan er ook nog een paar open voor arabische gebieden, waar nog slechts roerdompen zullen wonen en geen mensen meer.Ook een nucleaire aanval lijkt waarschijnlijk, gebaseerd op het water wat bitter zal worden en de mensen die het drinken zullen ervan sterven.
Ook Jeruzalem (als eeuwige hoofdstad van israel?) is als een steen die alle naties zullen moeten heffen. Zij die dat doen zullen zich zeer verwonden.

Damascus is al diverse malen een totale bouwval geweest. De stad is vrij oud en al vrij vaak verwoest en weer opgebouwd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 okt 2012 20:19

In de Bijbel profeteert Jesaja Damascus' verwoesting: "De stad Damascus zal NIET MEER bestaan, het zal een bouwval, een ruine worden.". (Jesaja 17:1). Historisch is geen compléte verwoesting van Damascus bekend.

Dat zegt tenminste de encyclopedie

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 nov 2012 14:37

Inmiddels is er weer een oorlog aan de gang tussen Hamas en Israel. Nou ja, het komt dezer dagen weer in het nieuws omdat Israel reageert op de raketaanvallen uit de Gazastrook die het hele jaar al voortduren.
Daarbij worden ook weer flinke staaltjes van misleiding getoond. Hier een man die eerst gewond wordt weggedragen (zo lijkt het) en die 30 seconden later opeens miraculeus genezen blijkt: zie link. De BBC (toch al onder vuur wegens diverse schandalen) trapte er in elk geval in.
Of wat te denken van die kindertjes die Israel gedood zou hebben:
link1 en link2.
Probleem alleen is dat het Syrische kinderen zijn die gedood zijn door de Syrische regering en geen Palestijnse kinderen.
Ziekelijk eigenlijk, dit soort propaganda.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 nov 2012 14:55

Dat zijn we wel gewend van palliewood.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 nov 2012 15:11

Israel voert 2 oorlogen. Een oorlog tegen Hamas en een media-oorlog. En die laatste kan Israel moeilijk winnen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 nov 2012 15:20

Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 nov 2012 15:24

Tja, de dienaren van de valse profeet proberen het op allerlei manieren. Maar 1 ding is zeker: Ze trekken aan het kortste eind.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 nov 2012 16:03

Ik lees net dit op RD.nl:

Code: Selecteer alles

15.54 uur: Reservisten opgeroepen – De aanvraag van minister van Defensie Barak om reservisten in te roepen, is ingewilligd. Dat meldt Jerusalem Post.

Dit kan wel eens mis gaan.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2012 08:17

Ik heb uit Israelische media begrepen dat het grondoffensief er komt als Hamas niet instemt met een langdurige wapenstilstand.
Het hangt er dus van af hoelang Hamas door wil vechten.
De huidige ronde van gevechten maakt wel duidelijk dat men in Gaza niet stil heeft gezeten v.w.b. het maken en aanschaffen van raketten. Het is nog een hele klus voor Israel om die weer uit te schakelen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 nov 2012 10:14

elbert schreef:Ik heb uit Israelische media begrepen dat het grondoffensief er komt als Hamas niet instemt met een langdurige wapenstilstand.
Het hangt er dus van af hoelang Hamas door wil vechten.
De huidige ronde van gevechten maakt wel duidelijk dat men in Gaza niet stil heeft gezeten v.w.b. het maken en aanschaffen van raketten. Het is nog een hele klus voor Israel om die weer uit te schakelen.

Wel of geen grondoffensief hangt waarschijnlijk ook af van het feit of er meer raketbeschietingen op Tel Aviv zullen komen. Ik denk niet dat Israël van plan is dit te tolereren.

Over voortdurend provoceren gesproken:
Vanmorgen bleek dat Hamas ook weer het bestand van geen raketten afvuren tijdens het 3 uur durende bezoek van de Egyptische premier Hisham Kandil heeft geschonden.
M.a.w. Ze kunnen nog geen 3 uur woord houden.

Btw, is dit een van de gevolgen geworden van het meer openstellen van de genzen van Gaza geweest? Immers, hoe komen ze in Gaza aan al dat materiaal om zoveel projectielen te kunnen produceren?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2012 10:28

dalethvav schreef:Btw, is dit een van de gevolgen geworden van het meer openstellen van de genzen van Gaza geweest? Immers, hoe komen ze in Gaza aan al dat materiaal om zoveel projectielen te kunnen produceren?
Er is een hele smokkelroute die uiteindelijk uit Iran komt. De Fajr-3 en Fajr-5 raketten worden immers in Iran gemaakt. Iran verscheept de raketten naar Soedan. Vanuit Soedan worden de raketten via Egypte de Gazastrook in gesmokkeld.
Vandaar ook het bombardement van de wapenopslagplaats in Khartoem (Soedan) vorige maand. Dat bombardement is door Israël niet opgeëist, maar vrijwel iedereen is het erover eens dat de IAF deze actie heeft uitgevoerd.

O ja, dit filmpje lijkt op vuurwerk, maar het is het Iron Dome systeem dat meerdere raketten van Hamas onschadelijk maakt. Zonder dit systeem waren er al veel meer slachtoffers in Israel gevallen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 nov 2012 13:35

Nog even dan zal Israel een eind maken aan als dat tuig om en in zijn landgrenzen =D> =D> =D> :)}o :)~]
VERITAS VOS LIBERABIT.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2012 16:06

dalethvav schreef:Wel of geen grondoffensief hangt waarschijnlijk ook af van het feit of er meer raketbeschietingen op Tel Aviv zullen komen. Ik denk niet dat Israël van plan is dit te tolereren.
In de buurt van Tel Aviv zijn al raketten neergekomen (gelukkig in zee) en nu zijn er ook berichten van raketten uit de buurt van Jeruzalem. Ik verwacht dat het Israëlische grondoffensief uiterlijk morgenavond (na de sabbat) begint.
Het oproepen van 30.000 (en er zijn rapporten die spreken over maar liefst 75.000) reservisten duidt daar ook op.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 nov 2012 20:01

Waarom na de sabbat? Om God bij voorbaat vergeving te vragen voor al het moorden, verkrachten en plunderen wat gaat plaatsvinden?

De Palastijnen (of een deel daarvan) zijn niet slim bezig maar om nou een totale invasie uit te voeren met al het leed van dien voor onschuldige burgers lijkt me wat ver gaan. Hoe zinvol is het om met complete divisies de grens over te trekken en alles kort en klein te maken wat je tegenkomt als je hetzelfde kan bereiken met een paar commando teams of goed gemikte raketten? Veel effectiever en de kans op onschuldig leed veel kleiner.

Terug naar “Archief”