Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 dec 2009 20:25

een stok van een bezem ofzo, als je een lange wil maken! bi de action kosten die maar 79 cent ofzo, ff op maat zagen, dan draai je de anderen er zo omheen! snappie het een beetje?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 31 dec 2009 22:12

*Annette* schreef:Ik had die conclusie zelf alwel getrokken, je gaat niet iemand een pak flesvoeding geven, waarvan je weet dat zij borstvoeding geeft...
Als je een beetje logische redeneert ;). Ik vind het gewoon een supergaaf idee :D!

@ NdW; Hoe heb je de etapes met elkaar verbonden, zodat ze aan elkaar vast zitten? Heb het eens met lange sateprikkers gedaan, maar dat valt best tegen...

Met plakband, en de olvaritpotjes heb ik met lijm vastgelijmd aan het roze karton. En ondanks ik het ook een gedoe vond, was tie toch best stevig! Hij heeft de rit in de auto iig overleefd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2010 19:30

't Klinkt nog als een hele klus, NdW!

Ik ga zo weer 'ns verder met mijn kookboek: een ordner waar ik op gekleurd papier allerlei recepten in doe, op 'rubriek' gesorteerd. Van tijd tot tijd gebruiken we 'm daadwerkelijk 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 jan 2010 19:40

Ik ben aan het breien geslagen... Allemaal lapjes voor een deken voor Roemenië. Toen ik aan een vriendin vertelde dat ik aan het breien was, lachte ze me keihard uit... Is dat echt zo raar?? 8-[
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 jan 2010 20:12

Heel raar :mrgreen: :lol: :wink:

Ik heb m'n quilt weer eens tevoorschijn gehaald :roll:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 jan 2010 22:02

jans1 schreef:Ik ben aan het breien geslagen... Allemaal lapjes voor een deken voor Roemenië. Toen ik aan een vriendin vertelde dat ik aan het breien was, lachte ze me keihard uit... Is dat echt zo raar?? 8-[

nee hoor breien is juist op het moment weer superhip

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2010 06:24

Breien is idd super hip. Afgelopen weekend stond er juist ook nog een stuk in het RD over breicafe's, moet je er nog maar eens op naslaan. En als het RD zo'n cafe promoot............

http://www.refdag.nl/artikel/1454393/Br ... geest.html

In elk geval ben je juist haske lief bezig voor je medemens. Denk toch eens aan dat blijde gezin wat jouw warme deken in ontvangst zal nemen en daar komende koude winter heerlijk warm onder ligt :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2010 09:55

Inderdaad is breien juist weer helemaal 'in', je vriendin loopt gewoon achter Jans1 8)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 jan 2010 22:30

LeChat schreef:Inderdaad is breien juist weer helemaal 'in', je vriendin loopt gewoon achter Jans1 8)

Gelukkig 8) Kvoel me al weer stukken beter :mrgreen: Kga maar weer snel verder... :-oo
www.kralenjans.webs.com

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 07 jan 2010 21:11

Afgelopen weekend waren we in het Openlucht museum in Arnhem en daar wordt de kinderen breien geleerd, schattig om te zien bij een oud kacheltje zitten allerlei kinderen te proberen. Onze jongste vind het bereleuk om te doen en gaat soms uit haar zelf een stukje breien. Ze gaat al best snel ze deed het al toen ze een jaar of 9 was. En was het regenachtig weer en de kinderen verveelden zich een beetje en heb ik ze breien geleerd. En daarna nog even een stukje schaatsen op het kunstijsbaantje die ook in het Openlucht museum is in de winterperiode vinden ze prachtig om te doen..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 jan 2010 10:30

Breien in het openluchtmuseum... volgens mij is daar nog een refowebfilmpje van :lol:
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2010 13:02

ik heb een leuk capuchonshirt gemaakt voor mijn kleine meid. Hij past zonder capuchon prima over haar hoofd maar met capuchon niet. Hoe maken jullie zoiets vast? Ik had met een zigzag steek het aan elkaar vastgemaakt maar het is veel te strak
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2010 13:18

Jo'tje schreef:Breien in het openluchtmuseum... volgens mij is daar nog een refowebfilmpje van :lol:

:D Hm ja... Henkie die van een oma breien leert. :D

En tja, breien kan dan weer in zijn, ik ben niet zo'n meeloper :D Moet er niet aan denken... :) En een breicafe... en na een paar biertjes gaan het dan met de franse slag? :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 18 jan 2010 14:42

Ik ga binnenkort mn kralen weer tevoorschijn trekken...
Al mn oude "amateur" kettingen uit elkaar halen en er weer wat anders leuks van maken! 8)
En ook zeker een hele zooi weggooien!!

Tis echt een poos geleden.. Kom er gewoon niet aan toe!!! :oops: Maak ook zelf kralen van fimo klei maar dat neemt best wel wat tijd in beslag.. En aangezien ik niet zoveel van die tijd heb.... :(
www.kralenjans.webs.com

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jan 2010 16:01

Als je wat overhebt... 8) Zo'n kralenhobby lijkt me op zich wel wat, op mijn vrijgezellenfeest gingen we een workshop sieraden maken doen en dat was erg leuk. Alleen jammer dat je thuis nooit zo'n grote verzameling tot je beschikking hebt als daar... Je kan natuurlijk in de kralenwinkel een ketting samenstellen, maar dan zou ik die het liefst meteen dan maken. En als ik dan een x 's avonds zin heb om aan de slag te gaan zou ik het liefst op dat moment iets willen kunnen uitzoeken en dat dan maken. Ach ja, ik ben gewoon veeleisend... :wink:

Terug naar “Archief”