tante-tortel schreef:ik vind 25 tot 30 x wassen per week best wel veel als je bedenkt dat ze veel eerst buiten hangen en niet zo vaak wassen.
Alleen nette/goeie kleding word hier buiten gehangen om te luchten, enja die trekken me pa en ma alleen aan als ze weggaan. De kleding ze me ma draagt als ze thuis is gaat gewoon na 2 a 3 dagen de was in. En dat van me pa ook, maarja die wil je dan ook niet langer aanhebben. Zomers regelmatig iedere dag. En de kleding van de kids, gaat in de was als ze het gedragen hebben. Meestal 2 keer in de week. Sokken, ondergoed etc. iedere dag. Ik bepaald gewoon zelf wanneer ik het in de was gooi

.
lammetje schreef:maar het bakje voor de wasverzachter zit verstopt. (Beetje teveel waspoeder gebruikt denk wat daar is gaan aankoeken ofzo) dus moet binnenkort even bellen, heb nog garantie (hoop ik) en anders maar niet, tis niet storend, maar er zit telkens water in.
Kun je het waspoederbakje er niet uithalen? Hier zit die ook wel eens verstopt, halen dan het bakje eruit, ff schoonmaken. Tzijn meestal gewoon resten van de wasverzachter/waspoeder. En daarna is het weer over.
Rolf schreef: AH werd vroeger de vijand van de landbouwers genoemd.

. M'n pa wil niet hebben dat me ma boodschappen haalt bij de AH

. Alleen toen we op vakantie waren, hadden we geen andere keus dan de AH..... Oei..... Vind de AH zelf ook behoorlijk prijzig hoor, zal zelf ook eerder kiezen voor de C1000.
jamillah schreef:Ghehe ik moet zo lachen om Annette
Je hebt al meer verstand van huishouden dan je mams of niet? Ghehe, het is echt je passie hé?

. 'K zeg niet niet dat ik meer verstand van huishouden heb dan me mams, maar ik heb er een hele andere kijk op. We zijn daarin totaal verschillend.
Vandaag is ze weg

. Wasmachine draait, de vaatwasser is leeg. Nog ff stofzuigen, bedden opschudden. Keuken op de kop zetten, me ma heeft n begin gemaakt aan de grote keuken schoonmaak, maja wanneer ze die afrond..... Het plafon is schoon, de ramen gezeemd, planten verzorgd, gordijnen + vitrage gewassen, behang schoongemaakt (op 1 wand na), bovenop het aanrecht is ook schoon. Alleen de vloer en het keukenblok moet nog gesopt worden, dus daar zal ik m'n schoonmaakhanden maar eens over wrijven. De voegen zijn meer zwart dan grijs, dus bleek/chloor gaat uitkomst bieden

. Dus helaas voor de poezen, maar ze moeten echt na buiten zo. Zal zorgen dat als ze vanavond thuis komt weer thele huis netjes is

.
Vind het echt totaal niet erg om schoontemaken, kan niet zeggen dat het m'n hobby is. Maar het moet gewoon schoon, fris ruiken en netjes zijn. Kan er op het werk ook totaal niet tegen als het er rommelig en vies is. Dan begint het helemaal te kriebelen en word ik gestresst.
De was die in de droger kan gaat in de droger, zoals baddoeken, ondergoed (behalve dat van mij, wantja dat mag weer niet in de droger

), sokken etc. De bh's, shirts, broeken etc. gaan op de verwarming, truien op een hangertje. In de schuur hangt een waslijntje daar gaat de werkkleding op. Duurt wel lang voordat het droog is, maar na 2 a 3 dagen gaat het n nachtje in de keuken en het kan de kast in. Na zolder gaat meestal het beddengoed, het droogt daar ook niet zo heel snel, omdat alles daar geïsoleerd is. Of eerst buiten even op de wind en daarna eventjes over de deur, en kleding hangt me ma nog wel eens regelmatig in de keuken, tot grote ergenis van mij

. Dan duurt het op zolder maar n paar dagen langer, was hoort niet in de keuken! Zomers gaat bijna alles na buiten of op zolder (witte kleding).
En gaat nu eerst aan de schoonmaak.....
Wat de toekomst brengen moge........